Onko ihme jos ei haluta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MIES78"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja se on lihonut ihan siksi, että on lopettanut urheilun ja alkanut syömään päin honkia? Eikä esim. sairastumisen vuoksi?

Kyllä siitä saakin olla pettynyt, jos ottaa urheilullisen ja terveellisesti elävän puolison, joka jakaa tuon sortin arvoja ja kiinnostuksen kohteita ja yhtäkkiä se vaan loppuu.

Toisaaltaan, jos se nainen hoitaa yksin kodin, lapset ja käy töissä... niin voihan se olla, että uhkealta taskuvenukseltakin loppuu veto ja se itsestä huolehtiminen jää kakkoseksi, kun pitää huolehtia kaikista muista ensin?

[QUOTE="vieras";29030026]Se on ihan eri asia, miehestä tulee söpö nallekarhu lihottuaan :)[/QUOTE]

Ite en kyllä ajattele noin. Ikävää kun kikkelikin katoaa mahan alle hukkaan.

Ja se on lihonut ihan siksi, että on lopettanut urheilun ja alkanut syömään päin honkia? Eikä esim. sairastumisen vuoksi?

Kyllä siitä saakin olla pettynyt, jos ottaa urheilullisen ja terveellisesti elävän puolison, joka jakaa tuon sortin arvoja ja kiinnostuksen kohteita ja yhtäkkiä se vaan loppuu.

No nimenomaan siksi lihonut, että urheilut vähentyneet ja mussuttaa suklaata iltaisin. Ja ei mun vaimo mikään urheilija ollut kun tavattiin, mutta kumminkin "ihan täydellinen". Siis oikea "lottovoitto". Nyt on suurintaan 3 oikein ja lisänumero. Ja kyllä mä siitä yhä tykkään muuten, mutta ei kyllä seksihalut oo ihan kovimmat mahdolliset.

Ja tolle, joka kehotti KÄYTTÄMÄÄN naista... no helkkari soikoon, kaikki ei oo sun kaltaisia pateettisia sohvarunkkareita. Mulla olis aikoinaan ollut valinnanvaraa ja olis toki vieläkin, mutta perheen takia ei semmosta ees aattele. Vaikka joskus sitä miettii vaikka mitä kun töissäkin nuori nätti nainen flirttailee todella avoimesti päivästä toiseen...

Mielestäni kumppanille voi huomauttaa tuollaisesta. Mulla kun toisen raskauden jälkeen meinas kilot jämähtää, mies se oli joka "pikkuvittuilulla" sai minut sisuuntumaan. Ja niin ne kilot lähti. Kiitos suorasanaiselle miehelle!
Mielestäni lihomisesta huomauttaminen/laihduttamaan kehottaminen on ok kun siihen syytä on ja toisesta aidosti ja REHELLISESTI välittää.

Siis mitään rumasti haukkumista ja ivaamista ei kannata harrastaa, voi kääntyä itseään vastaan. Mutta jos toinen vetää herkkuja ja samaan aikaan masentuu kiloistaan, sitä voi kyllä huomauttaa ettei ehkä herkuttelu ole siihen ongelmaan ratkaisu. Ja voi sitä ihan suoraan todeta että hoikempana olit paremman näköinen.

No perkele pane sitä duunipaikan herkkupalaa. Anna mennä, piristää vaan. Ja aika usein kun saa vaihtelua jostain jaksaa sitä omaakin taas työstää siinä välissä. Usko pois, näin se mulle kävi.

Mää en kyllä ymmärrä näitä keskusteluja, näissä on aina se lihoja nainen, mutta todellisuudessahan se on ihan yhtä usein mies ja vielä useemmin siinä käy niin, että lihoo sekä mies että nainen. Mies ei tietenkään huomaa tässä vaiheessa ollenkaan omaa muutostaan.

Mää oon sitä mieltä, että asiasta voi asiallisesti sanoa kerran kaks, mutta en usko hirveen monelle ihmiselle tehoovan jatkuva asiasta sanominen tai vittuilu, joillekin varmasti mutten usko monelle niin käyvän. Siinä vaiheessa jos tilanne ei näytä muuttuvan niin kannattaa varmaan miettiä uusiks mitä suhteelta haluaa ja jos se nykyinen puoliso ei miellytä ja se paino tuntuu olevan ylitsepääsemätön juttu niin kannattaa harkita eroa.

Jos mun mies ei rakasta mua kun vanhenen ja paino nousee, niin toivon että se lähtee. Osoittaa mun mielestä miehessäkin sellaisia piirteitä sitten, että itseäni ei semmoinen mies haluttais.

[QUOTE="Mies78";29030113]No nimenomaan siksi lihonut, että urheilut vähentyneet ja mussuttaa suklaata iltaisin. Ja ei mun vaimo mikään urheilija ollut kun tavattiin, mutta kumminkin "ihan täydellinen". Siis oikea "lottovoitto". Nyt on suurintaan 3 oikein ja lisänumero. Ja kyllä mä siitä yhä tykkään muuten, mutta ei kyllä seksihalut oo ihan kovimmat mahdolliset.[/QUOTE]

Jännä ajatusmaailma. Sanot, että vaimosi OLI oikea lottovoitto. Luulisi, että sellaisesta harvinaisuudesta haluaa pitää huolta?

Ole sitten harrastamatta seksiä. Vie vaimo lenkille, osta sille parempaa naposteltavaa kuin suklaa, tee vaikka ihan itte dippikastike ja pilko kasviksia. Vie se elokuviin (ei mässyjä) tai teatteriin, sano että ostat sille sen aina haluamansa Burberryn trenssin jos alkaa pitää itsestään parempaa huolta.

Mää en kyllä ymmärrä näitä keskusteluja, näissä on aina se lihoja nainen, mutta todellisuudessahan se on ihan yhtä usein mies ja vielä useemmin siinä käy niin, että lihoo sekä mies että nainen. Mies ei tietenkään huomaa tässä vaiheessa ollenkaan omaa muutostaan.

Mää oon sitä mieltä, että asiasta voi asiallisesti sanoa kerran kaks, mutta en usko hirveen monelle ihmiselle tehoovan jatkuva asiasta sanominen tai vittuilu, joillekin varmasti mutten usko monelle niin käyvän. Siinä vaiheessa jos tilanne ei näytä muuttuvan niin kannattaa varmaan miettiä uusiks mitä suhteelta haluaa ja jos se nykyinen puoliso ei miellytä ja se paino tuntuu olevan ylitsepääsemätön juttu niin kannattaa harkita eroa.

Tilastojen mukaan suomalaiset miehet ovat lihavampia kuin naiset, mutta enpä tiedä otettiinko tutkimuksessa huomioon kuka oli avioliitossa ja kuka peräkamarinpoika :D

Jos mun mies ei rakasta mua kun vanhenen ja paino nousee, niin toivon että se lähtee. Osoittaa mun mielestä miehessäkin sellaisia piirteitä sitten, että itseäni ei semmoinen mies haluttais.

Vanheneminen, rypyt ja harmaantuminen on kaikilla edessä. Väistämättä.
Lihominen ei. Vanhuuteen vetoaminen lihomisessa on naurettavaa.
Toki nestettä kertyy eri tavalla, mutta siinä puhutaan muutamasta kilosta, ei kymmenistä.
Minusta osoittaa rakkautta myös se että huolehtii toisen terveydentilasta ja varoittelee jos lihomista tapahtuu tuossa määrin.

Toisaaltaan, jos se nainen hoitaa yksin kodin, lapset ja käy töissä... niin voihan se olla, että uhkealta taskuvenukseltakin loppuu veto ja se itsestä huolehtiminen jää kakkoseksi, kun pitää huolehtia kaikista muista ensin?

Ja miksi ei voi huolehtia itsestään samalla tasolla kuin muista? Ei varmaankaan jaksa tai ehdi puntata tai käydä omissa urheiluharrastuksissaan entiseen tapaan, mutta saa sitä arkiliikuntaa ihan kotona touhuilemalla ja varmastikin lasten kanssa ulkoillessa. Kuitenkin nämä lihomis/laihtumisjutut on 90% ruokavaliosta kiinni. Ja kerran tässä on kyse vain siitä sohvalle leviämisestä suklaalevyn kanssa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";29029877]Jos on naisen vika, että miestä ei haluta, niin onko se sitten miehen vika jos naista ei haluta? Aika usein kun näkee keskusteluja, joissa ajatellaan, että se on naisen vika jos naista ei haluta... Vai onko se sittenkin niin, että on naisen vika jos miestä ei haluta ja on naisen vika jos naista ei haluta?[/QUOTE]

Mitä ihmettä sinä nyt höpiset? Minä ainakin törmään noin joka kerta tänne kirjautuessani ketjuihin, joissa naisen haluttomuuden syyksi nähdään nimenomaan ja ihan suoraan mies ja hänen toimintansa - tai toimimattomuutensa. Milloin se mies ei puhu tarpeeksi, milloin taas laiminlyö kotitöitä, milloin taas jotain muuta.

Ap:n vaimon olisi pitänyt tavata minun aviomieheni aikoinaan. :D Olis ihan kympillä kimpussa ja taivastelisi kuinka on muotoja tullut!
Meillä oon koht 10 vuotta kuunnellut "miten valo paistaa läpi", "söisit nyt enempi", "voisitko ruveta suklaata syömään enempi" ymym.. oon saman pitunen ja tuon 50 kg. Kun painoin 64 niin joha oli ukko innoissaan.. riippuu varmaan pitkälti ruumiinrakenteesta, mutta en nyt näkisi kovin jytkynä itseäni 70 kilosena vaikka ylipainoa oliskin.. mun kroppa ei vaan viihdy "isona" ja väkisin pienenee aina sitten. :( Ok, rinnat olis liian isot kun tuntuu kupilla kasvavan per 5 kiloa aina :D :D

Kokeiles AP ruveta lahjomaan vaimoas? Lupaat jtn superluksusta per 5 laihdutettua kiloa vaikka? ;) Viet juurikin lenkille, syömään (terveellisesti), teet hyvä kevyitä iltapaloja, leffaan ja yhdessä vaikka jumppaankin. :D
Oletko miettinyt josko vaimo tahtookin vähempi seksiä ja kilot ovat hänen pelastuksensa seksiltä? Näin olen parilta kuullut.. kuulemma heti laihduttavat kunhan mies älyäis lähteä.. kröhöm..

Jännä ajatusmaailma. Sanot, että vaimosi OLI oikea lottovoitto. Luulisi, että sellaisesta harvinaisuudesta haluaa pitää huolta?

Ole sitten harrastamatta seksiä. Vie vaimo lenkille, osta sille parempaa naposteltavaa kuin suklaa, tee vaikka ihan itte dippikastike ja pilko kasviksia. Vie se elokuviin (ei mässyjä) tai teatteriin, sano että ostat sille sen aina haluamansa Burberryn trenssin jos alkaa pitää itsestään parempaa huolta.
Veikkaanpa että ap on niitä miehiä jotka lupaavat vaimolle ostaa (miehen, tottakai) autoon uudet renkaat, jos muija pudottaa painoa kymppikilon. Seuraavasta kymppikilosta mies ostaa itselleen uuden tietokoneen ja akka saa hyvässä lykyssä sen vanhan (ellei se ole sit sen verran uusi että kannattaa ennemmin myydä se).

Ja miksi ei voi huolehtia itsestään samalla tasolla kuin muista? Ei varmaankaan jaksa tai ehdi puntata tai käydä omissa urheiluharrastuksissaan entiseen tapaan, mutta saa sitä arkiliikuntaa ihan kotona touhuilemalla ja varmastikin lasten kanssa ulkoillessa. Kuitenkin nämä lihomis/laihtumisjutut on 90% ruokavaliosta kiinni. Ja kerran tässä on kyse vain siitä sohvalle leviämisestä suklaalevyn kanssa.

En mä tiedä. Väsyynenä ja uupuneena ihmiset alkaa kuulemma syömään kaikenlaista paskaa, jonka johdosta ne on entistä väsyneempiä. Kinkkinen oravanpyörä. Jotkut kokee, että niiden elämä menee pelkään arjen pyörittämiseen ja ajatukset ajautuu mieheen, joka on todennut, että rouva ei näytä enää samalle, kuin kymmenen vuotta sitten ja raskaudetkin on näemmä vieneet veronsa. Ja se on muutenkin vähän tyhmä ja epäkiihottava. Sitten ne vaipuu epätoivoon ja palkitsee itsensä suklaalevyllä, koska ne ei voi enää vetää kännejä ja röökiä, kun niillä on niitä lapsia ja seuraavanakin aamuna pitäis jaksaa. Siitä syömisestä tulee ainut ilo ja lohtu. Asia, jota odottaa...

Ei mulla ole omakohtaisia kokemuksia moisesta. Painan ihan yhtäpaljon, kuin 10 vuotta sitten. Mä vaan näkisin, että kyllä ylensyöminen kertoo aina jonkinasteisesta lannistumisesta ja onnettomuudesta siinä ihmisessä syystä tai toisesta.

[QUOTE="MIES78";29029612]Täällä usein naiset poraa, että ei miestä haluta. No eipä muakaan kauheesti enää oma vaimo haluta. Ja arvakkaapa miksi. No kun tapasin vaimoni 10 vuotta sitten, hän oli kaunis seksipommi. Oikea taskuvenus, pituus 159, painoa 50 kilos ja silti kurveja piisasi. No nyt samainen eukko painaa sitten 70 kiloa ja noin pienen varren se kyllä "pilaa"... No ei sitä suoraan kehtaa sanoa, mutta ei vaan haluta tommonen. Ite olen aina halunnut, että naisella on kroppa kunnossa... Kyllä mä vihjailen ja kaipa se sen tajuukin, mutta ilmeisesti ei seksi kiinnosta tarpeeksi että tekis asialle jotain.[/QUOTE]

Mites sun oma paino?

[QUOTE="vieras";29030413]Mitä se tähän kuuluu?[/QUOTE]

No sitä, että jos ap on itekin viimeisen 10v aikana lihonut 10kg, niin ehkei voi kovasti valittaa vaimosta. Ts. vois olla yhteisen projektin paikka.

Yhteistyössä