Onko ihminen luonnostaan sekasyöjä vai kasvisyöjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sekasyöjä.
Kasvissyönti on ihan jees, vegaanius kuulostaa jo hankalalta. Enkä mä koskaan pystyis syömään tarpeeks pelkkää kasvikuntaa pysyäkseni tässä painossa. Mä tarviin ehdottomasti lihaa :whistle:

hampaiden perusteella olemme lihansyöjiä, jotka ravinnon puutteen vuoksi voivat elää myös kasviksilla. etelä-amerikan alkuperäiskansalla, jotka syö vain kasviksia, odotuselinikä on 47 vee.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kasvissyöjä. Ihmisellä ei ole raateluhampaita. Enempää en ehdi nyt perustelemaan.
Hmm... tosi on, että jos mulle iskettäis tapettu lehmä tohon nokan eteen eikä mulla olisi työkaluja, aika huonosti näillä hampailla saisin sitä lehmää syötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Hmm... tosi on, että jos mulle iskettäis tapettu lehmä tohon nokan eteen eikä mulla olisi työkaluja, aika huonosti näillä hampailla saisin sitä lehmää syötyä.
Hei Keittis, sivusta rönsyän, että miten meni reissu? =)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kasvissyöjä. Ihmisellä ei ole raateluhampaita. Enempää en ehdi nyt perustelemaan.

mie taasen oon eri mieltä... nimim. pihvit rare kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
hampaiden perusteella olemme lihansyöjiä, jotka ravinnon puutteen vuoksi voivat elää myös kasviksilla. etelä-amerikan alkuperäiskansalla, jotka syö vain kasviksia, odotuselinikä on 47 vee.

No mikähän muu siihen voisi vaikuttaa kuin se, ettei syö kuin kasviksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie taasen oon eri mieltä... nimim. pihvit rare kiitos!
Kyllä mäkin syön pihvit rare, mutta oletettavasti en saisi kokonaisen lehmän nahkaa edes näillä talttahampaillani rikki.

juu no näin on. mutta onhan ne kivestä nylykemisvälineen vuosituhansien ajan tehty.... kyllä mie ossaisin hioa kivestä jonkumoisia teräviä kiiloja ja apunahan voipi käyttää vaikka puutaki (oksia, kaarnaa...).

oon joutunu iliman välineitä nylykemään kanin ja palottelemaan sorsan. kaikkeen tottuu ja kaikkea oppii, jos vaan viihtii. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
juu no näin on. mutta onhan ne kivestä nylykemisvälineen vuosituhansien ajan tehty.... kyllä mie ossaisin hioa kivestä jonkumoisia teräviä kiiloja ja apunahan voipi käyttää vaikka puutaki (oksia, kaarnaa...).

oon joutunu iliman välineitä nylykemään kanin ja palottelemaan sorsan. kaikkeen tottuu ja kaikkea oppii, jos vaan viihtii. B)
Mä ajattelinkin aikaa, jolloin ihmiskunta ei vielä osannut työkaluja valmistaa. Eli miten silloin ihmiset pyydysti ja söi lihaa.

en tarkoittanut hampaita eläimen teurastamiseen tarkoitetun vaan tiede-lehdessä oli kerra juttua siitä, että meidän hampaat on tehty lihan puremista varten. minusta kasvikset ovat hätäravintoa.

Yhteistyössä