Onko isällä oikeus pahoinpidellä lapsiaan kerta toisensa jälkeen ja silti säilyttää tapaamisoikeutensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riittää

Vieras
Ihan tosissaan, nyt alkaa jo riittää mullekin tämä. Ollaan erottu 6 vuotta sitten, ex on ottanut lapset tänä aikana luokseen tasan kolme kertaa. Edellisestä on aikaa kolme vuotta, kun on aina perunut tulonsa viime tipassa. Soittaa kun jaksaa, usein menee kuukausia ettei tyypistä kuulu.

Tämän kaiken hyvän lisäksi hommasi mut oikeuden eteen viime kesänä, kun väitti että mä oon estänyt tapaamisia ja hän haluaa lapsiaan tavata. Sitä ennen olin lastenvalvojien kauitta lähettänyt hänelle useita eri ehdotuksia tapaamissopparista, jotka se kaikki hylkäsi. Syynä oli se, ettei hän suostu mun ehdotuksiin koska ei ole mun vietävissä.

Niin, mentiin sitten oikeuteen ja laadittiin taas uus tapaamissoppari. Mies jaksoi jotenkuten soitella ja kävi jopa kaks kertaa tapaamassa lapsiaan. Kesäkuussa sovittiin pävä, jolloin saa lapsensa luokseen. Se oli tämä päivä.

Exästä ei ole kuulunut kohta kuukauteen. Numero on pois käytöstä, eikä meillä ole muuta numeroa. Olen laittanut sähköpostia, ei vastausta. Lähdettiinpä sitten kuitenkin ajamaan lasten kanssa 200 kilsan päähän lentokentälle, jossa meidän piti tavata. Lapset olivat innoissaan ja odottivat pääsyä isälle ja lentokoneeseen.

Ja me odotettiin. Tunti jos toinenkin, eikä ex koskaan saapunut.

Pienet lapsiraukkani joutuivat TAAS pettymään isänsä lupauksiin, TAAS se stanan k*sipää rikkoi lastensa sydämet! Kyyneleet vaan vierivät pienille poskille, kun lopulta käännyttiin pois ja lähdettiin takaisin kotiin.

Ja mua ottaa päähän. Mä en tajua, eikö sitä idioottia saa mitenkään lopettamaan tätä pompottelua? Lapset kärsii, tää on jo henkistä väkivaltaa tämmöinen. Kun tää on toistuvaa, ei ollut eka kerta. Ja aina vaan sanotaan että MUN pitää tukea lasten ja isän välistä suhdetta ja että isällä on oikeus lapsiinsa. Voi jumalauta sanon mä, jos toinen on tuommoinen luuseri niin kenen etu on että se saa leikkiä lastensa mielenterveydellä?!! Toinen lapsista oireilee jo muutenkin psyykkisesti isäsuhdettaan, on ihan asiantuntijoiden lausunto asiasta mustaa valkoisella.

Mitä mun pitää tehdä, että sillä ihmisellä ei ole enää mitään oikeutta koskaan ottaa meihin yhteyttä eikä mitään muutakaan?

Vai niinkö kauan tätä jatkuu, että lasten elämä on täysin pilalla ja sen johdosta joutuvat elämään jossain mielisairaalassa lopun elämäänsä?

Mä en kans ymmärrä tätä. Entäpä jos hakisit semmosta et ei näkis lapsia ollekaan tai sopisitte että saa nähdä lapsia vain teilläpäin? Ja lapset voi soittaa tms. jotta saavat yhteyttä pidettyä? Kai sitä lapsille täytyy jotain selittää, kuten että "isä kyllä yrittää ja tykkää teistä mutta sillä on nyt niin vaikeaa ettei sillä ole aikaa tai voimia teitä nähdä". Menette sitten isompina käymään. Minkäikäisiä lapset on nyt?

Ei lasten tartte tommosta kestää. Hommaat nyt asiat siihen malliin ettei hänellä ole yhtään mitään oikeuksia lapsiinsa. Ja sitten etsit jonkun kivan vapaaehtoistyötä tekevän miehen lapsille silloin tällöin miehen malliksi.

Eipä se vaikuta exälle soitella, kun ei vastaa kuitenkaan. Ja sitäpaitsi, mä olen just sitä mieltä että yhteydenpito kuuluu sille eikä lapsille! Se ei tikkua ristiin laita lastensa takia, ei tapaa, ei muista synttäreinä/jouluna, ei maksa elareita, ei yhtään mitään niin kyllä jumalauta voi sitten edes soittaa!! Jos on liikaa vaadittu niin sitten se on voivoi. Ihan oikeasti, kai silläkin on jotain velvollisuuksia olemassa?!
Lapset 6 ja 8.

Joo. Sillä on ollut vaikeaa kai koko elämänsä, kun ei omat lapset jaksa kiinnostaa muuta kuin pelinappuloina. Sylettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kusipäiden kanssa lapsia:@:
Kandeeko tollasten kusipäiden kanssa tehdä skidejä?

Ei, mutta se on myöhästä nyt. Jos oisin ennustaja, ois monta erhettä jäänyt tekemättä. Mutta enpä mä lapsiani poiskaan antais.. joten kai mä oisin tän kusipään kanssa lapset tehnyt enivei.

Ei auta muu, kuin olla tiiviisti yhteydessä lastenvalvojaan, joka rekisteröi kaikki tiedot ylös. Niistä saadaan todistusaineistoa, jonka nimissä voit lähteä purkamaan tapaamissopimuksia. Kysy ihmeessä neuvoa siltä lastenvalvojalta, hän on näiden asioiden asiantuntija ja varmasti kohtaa monia muitakin samassa tilanteessa olevia. Tsemppiä teille!!!

Yhteistyössä