Onko järkevää vai ylireagointia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Pääsen töistä yhdentoista aikaan illalla, usein en ehdi enää julkisen liikenteen kyytiin joten joudun kävelemään tai pyöräilemään kotiin.
Vaikka koskaan ei työmatkoilla ole mitään sattunut ( lukuunottamatta sellaista "tavallista" humalaisten huutelua tms. ) olen nyt alkanut harkita sellaisen henkilökohtaisen hälyttimen hankkimista - laite siis pitää laukaistaessa kovaa ääntä ja näin sen pitäisi kiinnittää ympäristön huomio paremmin.
Onko järkevää vai ylireagoinko ?
Ostaisitko / oletko ostanut hälyttimen itsellesi ?

no voisin ostaakkin... mä olin kerran poliisien järjestämällä turvallisuuskurssilla (briteissä) ja siellä kyllä neuvoivat että esim jos joku lähtee seuraamaan niin se että esim paniikissa juoksee karkuun kiihottaa ahdistelijaa yleensä enemmän , vaan jos on kanttia niin pitäisi rueta tyyliin huutamaan isoon ääneen, siis karjumaan että mitä helvettiä sä mua seuraat, että ala lähtä mäkeen siitä. Eli naisen yllättävä agressiivinen ote säikäyttää usein sellaiset miehet

Järkevää. Mä jouduin yhteen aikaan menemään töihin viikonloppuisin joko klo 22 tai 02 ja pääsin 05-07 kotiin, ja jouduin kukemaan sellaisen alueen läpi, jolla on kaikki räkälät ja tappeluita, kävellen tai pyörällä menin. Mitään vakavaa ei koskaan sattunut, mutta nykyään musta on tullut niin paljon arempi, että vastaavassa tilanteesa kuljettaisin mukana varmaan sellaista "hälytintä" ja pippurisumutetta :D

Yhteistyössä