onko jauhelihakeitto vielä syötävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uutta ruokaako tekemään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uutta ruokaako tekemään

Vieras
kun oli eilen klo 13.00-19.00 huoneenlämmössä jähtymässä. oli vielä lämmintä kun laitoin illalla jääkaappiin,mutta uskaltaako vielä syödä. unohtui pöydälle kun lähdettiin kylään..

Siis jos oli jäähtymässä tuon ajan ja sen jälkeen olet laittanut kylmään kun keitto vielä lämmintä ja ollut sen jälkeen kylmässä niin olet toiminut aivan oikein ja keitto on ihan hyvää syötäväksi. Itse teen aina niin. En koskaan laita kuumaa keittoa jäääkaappiin.

Alkuperäinen kirjoittaja keittäjä:
Siis jos oli jäähtymässä tuon ajan ja sen jälkeen olet laittanut kylmään kun keitto vielä lämmintä ja ollut sen jälkeen kylmässä niin olet toiminut aivan oikein ja keitto on ihan hyvää syötäväksi. Itse teen aina niin. En koskaan laita kuumaa keittoa jäääkaappiin.

Peesi!

Olen siis syönyt eikä koskaan oo mitään ongelmaa ollut.

ok,hyvä : ) eiköhän sen maistakin jos huonoa..

Joo mutta ei nyt kuutta tuntia kannattaisi pitää keittoa huoneenlämmössä jäähtymässä, vaan koittaa saada se muilla keinoilla jäähtymään ennen jääkaappiin laittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta ei nyt kuutta tuntia kannattaisi pitää keittoa huoneenlämmössä jäähtymässä, vaan koittaa saada se muilla keinoilla jäähtymään ennen jääkaappiin laittoa.

Kuusi tuntia on ihan hyvä aika jäähdyttää soppaa ja tajuat sen kai itsekkin koska soppa vielä lämmintä.
Ei tarvita mitään nopeutuskonsteja siihen viilentämiseen, vaan riittää ihan tuo itsejäähtyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuusi tuntia on ihan hyvä aika jäähdyttää soppaa ja tajuat sen kai itsekkin koska soppa vielä lämmintä.
Ei tarvita mitään nopeutuskonsteja siihen viilentämiseen, vaan riittää ihan tuo itsejäähtyminen.

Missähän sut keittäjä on koulutettu?

Pitkään, yli kaksi tuntia, pöydässä huoneenlämmössä seissyt ruoka tulee heittää pois.
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/ruoka/ruokaa_turvallisesti/tarjoilu/

Esimerkiksi Kangasalan kunnan sivulla on keittiöille ohje, että ruoan tulee jäähtyä neljässä tunnissa jääkaappikylmäksi.

Eli todellakin kuusi tuntia on liikaa pitää keittoa huoneenlämmössä. Eihän se siinä jäähdy kuin huoneenlämpöiseksi, ja jäähtyminen jääkaappikylmäksi kestäisi vielä varmaan tuntikausia sen jälkeen.

Yhteistyössä