Onko joku jättänyt menemättä naimisiin koska ei ole varaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Kaikkea sitä ihminen miettiikin :) Mutta haluaisimme naimisiin mieheni kanssa, ja haluaisimme myös kaikki läheiset sukulaiset ja muutaman kaverinkin paikalle --> vieraslista lähenisi 100hlö. En kehtaa pyytää vanhemmiltani rahaa ja sulhasen vanhemmilla sitä on vielä vähemmän, joten taitaa jäädä häät haavailun asteelle. Olemmeko ainoita?

Nyt ymmärrän vihdoinkin miksi jotkut eivät mene koskaan naimisiin. Ei ole varaa. Ennen tämäkin tuntui niin yksinkertaiselta asialta.

naurettavaa jättää sen takia menemättä. Mielestäni se on tekosyy. Jos oikeasti haluaa naimisiin, niin se onnistuu halvallakin. ei kai kukaan juhlien takia naimisiin halua?

Paremmat j ahelvammat bileet tulee kun kutsuu vain oikeasti läheiset ihmiset. Minua ei ainakaan mikään mahti saa uskomaan, että parilla on 100 oikeasti läheistä ihmistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
naurettavaa jättää sen takia menemättä. Mielestäni se on tekosyy. Jos oikeasti haluaa naimisiin, niin se onnistuu halvallakin. ei kai kukaan juhlien takia naimisiin halua?

Mies ei halua naimisiin maistraatissa tms. Ehkä on sitten tekosyy, en tiedä :snotty:

Me köyhinä opiskelijoina (18v kumpikin) menimme maistraatissa naimisiin, ja tarkoitus oli pitää avioliiton siunaustilaisuus juhlatilaisuuksineen myöhemmin, vaikka jonain hääpäivänä kun on paremmat resurssit ja rahaa. Vielä ei ole noita juhlia tullut, ja saa nähdä tuleeko. :)

Meidän häät ei maksanu senttiäkään. Mentiin salaa maistraatissa naimisiin ja kerrottiin sitten vanhemmille parin viikon päästä.. Vanhemmat hoiti kyllä niin että muukin suku sai tietää =)

Meillä oli vain ihan lähisuku paikalla, en muista montakohan henkeä.. ei ollut mitkään isot juhlat siis mutta naimisiin "päästiin". Ite leivottiin tarjottavia jne.

Kyllä mä haluan sillä perinteisellä kaavalla bileineen päivineen. odotan sitten niin kauan kunnes on rahaa. Mä haluan mun päiväni prinsessana, haluan isän saattavan mut alttarille, haluan ruokatarjoilut ja juomat, musiikkia ja tanssia. Samoten haluaa tuo ukko:D

Senkin mielestä et kun kerran mennään niin mennään kunnolla. Ja se et maistraatissa/kirkossa itekseen menee ja juhlat on joskus ei oo mun juttu eikä ukon.

Mennään sit ku mennään ja on rahaa järkätä sellaset pippalot mitkä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Nyt ymmärrän vihdoinkin miksi jotkut eivät mene koskaan naimisiin. Ei ole varaa. Ennen tämäkin tuntui niin yksinkertaiselta asialta.

naimisiinmeno ei maksa mitään, jos vaihdat nimesi niin uudet kortit maksavat vähän (ajokortti esim.).

Niin ja siis me ollaan haaveiltu tietynlaisista häistä (siviilivihkiminen luonnossa) jo monta vuotta <3 Tuntuisi jotenkin hölmältä jättää se unelma toteuttamatta.

Hassua ettei joku usko että voi olla 100 läheistä. Meillä on aina pidetty hyvin tiivistä yhteyttä setiin ja täteihin ja serkkuihin. Miehellä on pienempi ja etäisempi suku, mutta hänellä on enemmän kavereita :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja siis me ollaan haaveiltu tietynlaisista häistä (siviilivihkiminen luonnossa) jo monta vuotta <3 Tuntuisi jotenkin hölmältä jättää se unelma toteuttamatta.

Hassua ettei joku usko että voi olla 100 läheistä. Meillä on aina pidetty hyvin tiivistä yhteyttä setiin ja täteihin ja serkkuihin. Miehellä on pienempi ja etäisempi suku, mutta hänellä on enemmän kavereita :)

Läheisen voi ajatella niin eri tavoin, siitä se johtuu. Minusta läheinen ihminen on sellainen, johon pidetään tiiviisti yhteyttä, viikottain. Läheinen ihminen on sellainen, jonka tuntee erittäin hyvin ja jolle voi kertoa mitä vain.

Jollekin toiselle se taas voi olla yhtä kuin koko suku.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voisitteko kuvitella, että järjestäisitte tarjottavat talkoovoimin. Siis itsetehden, kavereita ja serkkuja auttamassa? Minä olen ollut yhden serkun häihin salaatteja vääntämässä, ja mukavaa oli osallistua järjestelyihin. Maksaahan aineksetkin, mutta edullisemmin kuitenkin saa hienot juhlat järjestettyä.

Yhteistyössä