Onko joku kokeillut pilatesta?

12.08.2008
533
0
16
Oiskohan se tehokasta, jaksaiskohan sitä. Aattelin siis jos ostais sellasen dvd:n minkä opastamana vois sit kotona reenata. En kyllä sitä tv-shopin versioo, vaan jonkun muun. Mä kärsin hirmusesta motivaatiopulasta, laihduttaa pitäs mut mitään en saa aikaseks.

Kestäsköhän tälläsen sohvaperunan kroppa edes sitä pilatesta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullakin dvd ja kokeilin sitä yks päivä. Ei ole mun juttu, ei. Liian hidasta ja mitäänsanomatonta hommaa.

Ai on..eli turha sitä on minunkaan ostaa sitten..Mitähän lie sitä keksis että sais tän laardipyllyn liikkeelle ja tekemään jotain laihdutuksen eteen sen sijaan et aina sanoo vaan et pitäs laihtuu...

Pilateksen tehokkuus riippuu täysin ohjaajasta ja siitä, miten liikkeet tekee. Parhaimmillaan hyvin tehokasta keskikehon lihasten voimistamista ja hallintaa, keskinkertaisimmillaan puuduttavaa puuskuttelua lattialla.

sepä se, ne liikkeet pitää osata tehdä oikein. Paras olisi että menee jonnekin ohjatulle tunnille, niin oppii ne perusliikkeet. sen jälkeen on helpompi kirjasta / videosta ottaa mallia. Tehokas se on jos vaan jaksaa tehdä pidemmän aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sepä se, ne liikkeet pitää osata tehdä oikein. Paras olisi että menee jonnekin ohjatulle tunnille, niin oppii ne perusliikkeet. sen jälkeen on helpompi kirjasta / videosta ottaa mallia. Tehokas se on jos vaan jaksaa tehdä pidemmän aikaa.

Mutta eihän se ikinä ole sellaista, että puolessa tunnissa kauhealla hyppimisellä syke korkealle ja hiki pintaan. Sellaisen voi unohtaa. Se on erilaista. Hyvä ohjaaja on kaiken a ja o, ja vaikka käy samalla kuntoklubilla, on ohjaajia monenlaisia.

Oon ollu Pilates-kurssilla. Selkäkivut lähti sen myötä. :)

• Tykkää
Reactions: Mustakettu
Voiko sitä soveltaa vanhukselle jolla ei jalat enää kanna mut pää ja kaikki muu toimii kuin timantti?
Mä en tiedä. Mut sen vanhuksen pitäis saada itsensä hilattua sille kurssille. Ne liikkeet pystyy tekemään väärinkin jos ei saa opastusta.

Yhteistyössä