Onko joku laittanut työhaastattelun jälkeen ns. kiitosviestiä haastattelijoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Olin eilen työhaastattelussa ja työnkuva ja työyhteisö vaikutti todella, todella mielekkäiltä. Haastattelijatkin olivat älyttömän mukavia ja kaikenkaikkiaan tuli vahva fiilis että just tuon työn haluaisin, ehdottomasti.

Jäi kaivelemaan kun jostain syystä haastattelussa korostui mun energisyys ja tekeminen. Enemmän se oli sitä, että haastattelijat ihmettelivät miten jaksan touhuta niin paljon ja olla niin aikaansaava. Tänään aloin miettimään josko he kuvittelevat mun olevan liiankin meneväinen ja tekeväinen.

Niinpä laitoin heille viestiä, kiitin eilisestä haastatteluun pääsystä ja samalla painotin että osaan todellakin myös rentoutua, vaikkakin tykkään puuhastella.

Jostain haastatteluvinkeistä luin, että tosiaan viestiä voi laittaa jälkeenpäin ja kiittää haastatteluun pääsemisestä. Nyt vaan aloin seuraavaksi pelkäämään että olikohan tuo nyt liian tyrkkyä ja tyhmä veto multa?

Onko joku toiminut samalla tavalla? Kannattiko?

Äh, ens viikolla saan onneksi jo tietää että pääsenkö jatkoon. Tää on ihan kamalaa kun olen ihan superinnoissani ja pettymys on NIIN karvas jos matkani tyssää jo ekaan vaiheeseen.

mulla tuli ainakin heti mieleen,että olit ihan liian tyrkky... se oli niitten homma se haastatteleminen ei siihen mennä mitn viestejä perä laittelee ja vielä selittää että osaan kyllä rentoutua huh huh

Joo osaat relata ja lähetät heti perään selityksen .....
No toivotaan parasta että pääset jatkoon.
mä olen joskus lähettänyt viestiä jos en ole saanut paikkaa että vastaisuudessa olen kiinnostunut samanlaisesta työstä jos heille avautuu sellainen paikka . Kerran olisin päässytkin tuollaisen perusteella "suoraan" töihin mutta olin jo löytänyt uuden työn ja allekirjoittanut paperit :(

Tarkoitus ei kylläkään ollut olla tyrkky. Mutta sitä juur aloin miettimään josko se otetaan sellaisena. Ja ilmeisesti otetaan. Voihan kökkö. No, jää nähtäväksi miten käy ja vaikuttaako viesti niin negatiivisesti etten siksi pääse jatkoon.

Hirmu aktiivinen olen aina ollut työnhaussa ja se on kyllä todellakin myös tepsinyt. Ja tosiaan ohjeissakin sanottiin (jossain) että viestiä voi jälkeenpäin laittaa.

10 vinkkiä työhaastatteluun

Yksi tärkeimmistä työnhaun osista on työhaastattelu. Tässä 10 vinkkiä, joita työhaastattelussa on hyvä huomioida:

Tutustu yritykseen ja sen tuotteisiin ja palveluihin
Lue työpaikkailmoitus huolella läpi ja mieti vielä valmiiksi perustelut miksi juuri sinut tulisi valita tehtävään
Mieti valmiiksi kysymyksiä, joita haluat haastattelijalta työpaikasta kysyä
Pukeudu asianmukaisesti
Muista olla hyvissä ajoin paikalla
Muista, että ensivaikutelma on tärkeä, jätä itsestäsi hyvä kuva jo vastaanotossa
Kuuntele huolellisesti kysymykset ja vastaa rehellisesti ja reippaasti, muista myös hieman kehua itseäsi
Ole aktiivinen ja kysy itsekin, näin osoitat aitoa kiinnostusta työpaikkaa kohtaan
Lopussa muista kysyä jatkosta mikäli haastattelija ei siitä mainitse
Kiitä työhaastattelusta ja ajasta

Voit myös osoittaa innostusta ja kiinnostusta kiittämällä haastattelusta jälkikäteen esimerkiksi sähköpostitse. Samalla voit vielä korostaa kuinka kiinnostunut työpaikasta olet.

Mikäli et kuule yrityksestä saamasi jatkoaikataulun puitteissa voit myös soittaa ja kysyä prosessin etenemisestä. Älä kuitenkaan ole yli-innokas.

10 vinkkiä työhaastatteluun | Monster.fi

Itse useita työhaastatteluita tehneenä tuollainen kirje jälkikäteen lähinnä säälittäisi ja huvittaisi. Että joku on niin tyrkky /C:n nuolija, niin epävarma. Tuollainen hakija saisi korkeintaan "kiitos, mutta ei kiitos - valintamme ei kohdistunut sinuun" kirjeen, jos sitäkään. Tosin muitten haastattelijoitten kanssa vietettäisiin monta hauskaa kahvihetkeä kirjettä referoiden...

10 vinkkiä työhaastatteluun

Yksi tärkeimmistä työnhaun osista on työhaastattelu. Tässä 10 vinkkiä, joita työhaastattelussa on hyvä huomioida:

Tutustu yritykseen ja sen tuotteisiin ja palveluihin
Lue työpaikkailmoitus huolella läpi ja mieti vielä valmiiksi perustelut miksi juuri sinut tulisi valita tehtävään
Mieti valmiiksi kysymyksiä, joita haluat haastattelijalta työpaikasta kysyä
Pukeudu asianmukaisesti
Muista olla hyvissä ajoin paikalla
Muista, että ensivaikutelma on tärkeä, jätä itsestäsi hyvä kuva jo vastaanotossa
Kuuntele huolellisesti kysymykset ja vastaa rehellisesti ja reippaasti, muista myös hieman kehua itseäsi
Ole aktiivinen ja kysy itsekin, näin osoitat aitoa kiinnostusta työpaikkaa kohtaan
Lopussa muista kysyä jatkosta mikäli haastattelija ei siitä mainitse
Kiitä työhaastattelusta ja ajasta

Voit myös osoittaa innostusta ja kiinnostusta kiittämällä haastattelusta jälkikäteen esimerkiksi sähköpostitse. Samalla voit vielä korostaa kuinka kiinnostunut työpaikasta olet.

Mikäli et kuule yrityksestä saamasi jatkoaikataulun puitteissa voit myös soittaa ja kysyä prosessin etenemisestä. Älä kuitenkaan ole yli-innokas.

10 vinkkiä työhaastatteluun | Monster.fi

Niinpä - tottahan noin kuuluu tehdä, kiittää ja selitellä vielä jälkikäteenkin. Kait olet soittanutkin jo ja varmistanut, että meili on tullut perille ja on luettu sekä ymmärretty. Korostat vielä, että olet tosiaan kiinnostunut paikasta, mutta olet juuri nyt menossa rentoutumaan ihanaan hierontaan/kylpyyn tms tai ottamassa viikonlopun irtioton arjesta koko perheen kera - mikä nyt mielestäsi olisi tosi rentouttavaa ja karistaisi turhia luuloja siitä että olet säätäjä, nipottaja ja ylienerginen hössöttäjä!

Laitoin haastattelijoille viestin "kiitos kun sain käydä luonanne haastattelussa ja toivon näkeväni teidät pikapuolin yhteisten työprojektien merkeissä. Tarjoamanne työ kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta ja minulle sopivalta! Mikäli valintanne ei kuitenkaan minuun kohdistu, toivon että ilmoittatte siitäkin."

Sain paikan :-)

Siis ei saisi osoittaa, että on oikeasti todella kiinnostunut siitä työpaikasta? Mun mielestä on pelkästään positiivista kiittää haastattelusta ja kiinnostuksesta, myös siinä tapauksessa, että ei saa paikkaa. Ehkä selittelyt olisi voinut jättää pois :)

Minä olen laittanut kiitosviestin, kylläkin vain pariin kertaan kun on tullut vastaus, etten saanut hakemaani paikkaa. Olen kiittänyt, että kuitenkin kutsuivat haastatteluun ja pyytänyt ilmoittamaan, mikäli tulee vastaavantyylisiä paikkoja heille auki, koska olen yhä kiinnostunut heidän yrityksessä työskentelystä. Niin ja olen kiittänyt, että ilmoittivat haastattelun tuloksen, läheskään kaikki firmat ei sitä tee ja on turhauttavaa miettiä, että missä mennään haastatteluiden ja valintojen suhteen!

Mielestäni oli hieman tyrkkyä ja nuoleskelevaa...Mutta eihän sitä tiedä, miten itse haastattelijat viestiisi suhtautuvat =)
Ainakin meidän työpaikalla (150 työntekijää) on yksi pomo, joka tykkää just nuoleskelusta ja imartelusta. Hän on päättämässä lähes kaikista palkkauksista. Joten jos hänelle olisit lähettänyt viestisi, niin paikka olisi jo sinun.

Kyllä kiitosviestin voisin laittaa ja sen että olen kiinnostunut paikasta. Toisillahan kiinnostus voi työntekijän osalta lopahtaa haastattelun jälkeen. Mutta en mistää rentoutumistaidoista tai lepäämisjutuista kehtaisi laittaa. Menisi jo ihme selittelyksi.

Riippuu varmasti ihan hakemasi työn luonteesta, oliko viesti sopiva.
Itse kun olen haastatteluja tehnyt, ei ole kukaan lähetellyt perään kiitosviestejä (vai johtukohan se musta :D)

Jos sellaisen joku lähettäisi, ei palkkaaminen varmasti siihen kaatuisi, jos hakija muuten olisi ollut loistava!
Pahimmassa tapauksessa tuo saatetaan kumminkin tulkita hössötykseksi ja epävarmuudeksi (kumpikaan tuskin työntekijän toivotuimpia ominaisuuksia..) Toivottavasti kuitenkin saat paikan!

Ei helvetti! Olet todellakin antanut itsestäsi jotenkin maanisen kuvan ja ollut tyrkky! Ehkä jopa tehnyt isestäsi pellen. EN ottaisi liian aktiiviselta ihmiseltä vaikuttavaa töihin. Vaarana on joko henkilön loppuunpalaminen alta aika yksikön tai vastaavasti liikaa höösääminen ja asioitten sössiminen.

[QUOTE="vieras";25431080]Eiks tässä kysytty mielipiteitä?[/QUOTE]

Mielipide ei ole sama kuin vittuilu. Eihän tässä nyt kaikki viestit ollut pahoja mutta kyllä pari oli sellaisia ettei taida kirjoittaja ihan täysillä käydä.

Yhteistyössä