Onko joku laittanut työhaastattelun jälkeen ns. kiitosviestiä haastattelijoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä ei tule kovin rento kuva, jos laitat erikseen jälkikäteen vielä viestiä, että osaan minä olla rentokin :) Muuten en ottaisi sen enempää hyvällä kuin pahallakaan palkkaamisen kannalta.

Itse useita työhaastatteluita tehneenä tuollainen kirje jälkikäteen lähinnä säälittäisi ja huvittaisi. Että joku on niin tyrkky /C:n nuolija, niin epävarma. Tuollainen hakija saisi korkeintaan "kiitos, mutta ei kiitos - valintamme ei kohdistunut sinuun" kirjeen, jos sitäkään. Tosin muitten haastattelijoitten kanssa vietettäisiin monta hauskaa kahvihetkeä kirjettä referoiden...

Ihan useita työhaastatteluja tehneenä :) Et vaikuta kovin ammattimaiselta.

Onpa tullut harvinaisen selväksi että moka tuli tehtyä. Toisaalta ihan oma itseni olin, enkä mitenkään yrittänyt laskelmoida kun viestin lähetin. Vahvasti intuition pohjalta menin ja sellainen mä olen. Joten jos homma kaatuu tuohon viestiini, niin takuulla parempi niin. Ihan siksi, ettei tuolloin persoonani sovi muutenkaan heille.

Mulla on vielä paljon harjoiteltavaa että mahdun persoonani kanssa siihen ahtaaseen muottiin joka katsotaan sopivaksi. Mutta enköhän mä opi :)

• Tykkää
Reactions: kissabussi
Ainakin kauppakorkeessa painotetaan, että työhaastattelun jälkeen AINA täytyy kiittää haastattelijaa ja ilmoittaa olevansa yhä kiinnostunut paikasta. Kansainvälisellä tasolla kiitoskirjettä odotetaan ja jopa vaaditaan. Joskus työpaikka voi mennä sivu suun koska toinen hakija kirjoitti follow-upin ja toinen ei. Toisaalta meillä ehkä tavoitteena erilaiset työpaikat kun osalla tämän palstan kommentoijista..

Eli kiitoskirje on must, selittelyn tosin voi jättää pois.

En ole itse mitään kiitosviestejä laitellut, enkä selittelyjä perään. En pitäisi nyt minään emämokana tuota kiitosviestiä mutta ehkä se olisi kannattanut jättää laittamatta. Paljon toki riippuu hakemasi työn laadusta. Vaaditaanko siinä ulospäinsuuntautuneisuutta ja energisyyttä. Toivotaan, että saat paikan tai pääset jatkokierrokselle. Tuskin se homma nyt tuohon viestiin kaatuu.

Toivottavasti saat paikan!

Alkuperäinen kirjoittaja Työssäkäyvä opiskelija;29008696:
Ainakin kauppakorkeessa painotetaan, että työhaastattelun jälkeen AINA täytyy kiittää haastattelijaa ja ilmoittaa olevansa yhä kiinnostunut paikasta. Kansainvälisellä tasolla kiitoskirjettä odotetaan ja jopa vaaditaan. Joskus työpaikka voi mennä sivu suun koska toinen hakija kirjoitti follow-upin ja toinen ei. Toisaalta meillä ehkä tavoitteena erilaiset työpaikat kun osalla tämän palstan kommentoijista..

Eli kiitoskirje on must, selittelyn tosin voi jättää pois.

Niin, suomalaiseen mentaliteettiin ei ehkä istu tuo itsensä "tyrkyttäminen" ja markkinointi, pitää olla hissukseen ja ootella kiltisti josko sieltä mitään kuuluu. Kiitosviesti ja peräänsoittelu on emämunaus :D

Ketjun lukeneena mua jännittää, että saitko sen paikan? :) Itse ainakin työnantajana arvostaisin, että mielenkiinto osoitetaan vielä haastattelun jälkeenkin.

Ketjun lukeneena mua jännittää, että saitko sen paikan? :) Itse ainakin työnantajana arvostaisin, että mielenkiinto osoitetaan vielä haastattelun jälkeenkin.

Pääsin juu jatkoon ja sitten soveltuvuustesteihin. Lopulta meitä oli kaksi jäljellä. Viimeisessä haastattelussa oli kolme pöydän toisella puolen. Nuo kaksi, jotka olivat myös tuossa ekassa haastattelussa ja sitten kolmas vieras henkilö. Tuohon haastatteluun päättyi tieni, eli jäin kakkoseksi. Eniten päätökseen vaikutti tuo kolmas uusi henkilö, joka ei selvästikään pitänyt minua soveltuvana työhön. Kiitoskirje ei siis katkaissut taivaltani. Ties vaikka pääsin noin pitkälle just siksi :). Paikkaan oli hakijoita hitusen vaille 200, eikä mulla ollut edes työhön soveltuvaa koulutusta.

Olin eilen työhaastattelussa ja työnkuva ja työyhteisö vaikutti todella, todella mielekkäiltä. Haastattelijatkin olivat älyttömän mukavia ja kaikenkaikkiaan tuli vahva fiilis että just tuon työn haluaisin, ehdottomasti.

Jäi kaivelemaan kun jostain syystä haastattelussa korostui mun energisyys ja tekeminen. Enemmän se oli sitä, että haastattelijat ihmettelivät miten jaksan touhuta niin paljon ja olla niin aikaansaava. Tänään aloin miettimään josko he kuvittelevat mun olevan liiankin meneväinen ja tekeväinen.

Niinpä laitoin heille viestiä, kiitin eilisestä haastatteluun pääsystä ja samalla painotin että osaan todellakin myös rentoutua, vaikkakin tykkään puuhastella.

Jostain haastatteluvinkeistä luin, että tosiaan viestiä voi laittaa jälkeenpäin ja kiittää haastatteluun pääsemisestä. Nyt vaan aloin seuraavaksi pelkäämään että olikohan tuo nyt liian tyrkkyä ja tyhmä veto multa?

Onko joku toiminut samalla tavalla? Kannattiko?

Äh, ens viikolla saan onneksi jo tietää että pääsenkö jatkoon. Tää on ihan kamalaa kun olen ihan superinnoissani ja pettymys on NIIN karvas jos matkani tyssää jo ekaan vaiheeseen.

Yhteistyössä