Onko joku mennyt vahingossa koko perheen kanssa häihin vaikka kutsussa ollut vain miehen ja naisen nimi? (ottanut siis lapset mukaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulle meinasi käydä niin kun en tiennyt etiketeistä mitään. Olimme lähdössä koko perheen kanssa häihin ja enhän minä tajunnut kun kutsussa oli vain minun ja miehen nimi, että lapset ei ole kutsuttu häihin. Onneksi lapsenvahti järjestyi ja menimme miehen kanssa kahdestaan, olisi ollut noloa mennä pienten "riehuvien" lasten kans sinne kun kellään muulla ei lapsia ollut mukana. Oli vielä puhetta hääparin kanssa, että saatamme tulla lasten kanssa ja he eivät varmaan kehdanneet sanoa, että ei lapsia, olivat vaan hiljaa...

meille on käynyt:D Tosin meidän kutsussa luki lapsien nimet ja kaikki ja hääparikin kyseli jotta lapsetkin sitten mukaan tulloo?
Ja mentiin juhliin niin morsmaikku sanoo onnittelujonossa heti että
ai te otitte muksutkin mukaan meillä kun on tämmöinen aikuisten juhla ja ei ajateltu jotta kukaan ottasi lapsiaan mukaan.
Valittelin tapahtunutta ja kirosin mielessäni että minä ny mikkään ajatustelukija hittosoikoo oon jos kutsussa mukuloittenkin nimi lukee:(
Nyt jos hääkutsuja tulloo niin oon kysässy ihan suo´raan ja kerton tuon tapahtuneen jotta vältytään näilt kohteliat kutsuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöllö:
meille on käynyt:D Tosin meidän kutsussa luki lapsien nimet ja kaikki ja hääparikin kyseli jotta lapsetkin sitten mukaan tulloo?
ai te otitte muksutkin mukaan meillä kun on tämmöinen aikuisten juhla ja ei ajateltu jotta kukaan ottasi lapsiaan mukaan.
Valittelin tapahtunutta ja kirosin mielessäni että minä ny mikkään ajatustelukija hittosoikoo oon jos kutsussa mukuloittenkin nimi lukee:(
Nyt jos hääkutsuja tulloo niin oon kysässy ihan suo´raan ja kerton tuon tapahtuneen jotta vältytään näilt kohteliat kutsuilta.

Olipas omituisesti esitetty kutsu, jos kerran lasten nimet on kutsussa ja sitten eivät kuitenkaan ole tervetulleita.

No tästä meidän tapauksesta on jo useampi vuosi aikaa ja en itse asiassa ollut edes kuullut "lapsettomista häistä", ei käynyt mielessäkään etteikö lapset olisi kutsuun sisältyneet.. Aina häissä saaneet lapsetkin olla.. mut nyt jo olen viisaampi eli menen ilman lapsia jos heidän nimiä ei kutsussa mainita :)

Yleensäkin lapsettomat häät tai muut aikuisten juhlat on parempi k-18!!
Onpa se kiva sitten katsella keskiyön lähestyessä kun väsyneet lapset kiukuttelee tai nukkuu jossain penkillä kun isi ja äiti ottaa VIELÄ yhden lasin boolia....

toi oli jo kutsujan moka ei sun... joten älä ressaa :D

Itse en ole, mutta olin häissä joissa yhdellä perheellä oli isommat lapset mukana. Istuivat tylsistyneen näköisinä koko illan. Perhe tiesi kyllä etukäteen ettei lapsia ole kutsuttu, mutta heillä on tapana ottaa lapset mukaan joka paikkaan. Itse olisin jäänyt häistä pois, jos lastenhoitajaa ei olisi järjestynyt. Vastaavasti mies olisi jäänyt hoitamaan lasta, jos olisi ollut minun sukulaisteni tai ystävieni juhla kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en ole, mutta olin häissä joissa yhdellä perheellä oli isommat lapset mukana. Istuivat tylsistyneen näköisinä koko illan. Perhe tiesi kyllä etukäteen ettei lapsia ole kutsuttu, mutta heillä on tapana ottaa lapset mukaan joka paikkaan. Itse olisin jäänyt häistä pois, jos lastenhoitajaa ei olisi järjestynyt. Vastaavasti mies olisi jäänyt hoitamaan lasta, jos olisi ollut minun sukulaisteni tai ystävieni juhla kyseessä.

Meille on aina kutsuttu vieraat perheineen, mutta en ymmärrä ihmisiä joilla on "tapana" otta lapset joka paikkaan mukaan jos näitä ei kerran ole kutsuttu.
Juhlien järjestäjä saa päättää ketä kutsuu.

Yhteistyössä