Onko joku mun kans samaa mieltä (sukupuolenvaihdos leikkaus verorahoilla)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja halooo??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

halooo??

Vieras
Voi helkkari! Mä olen sitä mieltä et JOS haluaa itsensä leikkauttaa, pitäisi se tehdä yksityissektorilla. Toihan on ihan tuhlaamista.

Esimerkkinä kotikaupunkini MIES, halusi naiseksi, sai mitä tilasi, silikonit ja kaikki. No ei aikaakaan kun tämä "nainen" koitti tappaa itsensä, ei oikein viihtynytkään uudessa "lookissa" ja joutu mielisairaalaan kuukausiks. Nyt se jatkaa elämäänsä MIEHENÄ, tissitki poistettu yms...

Siis oikeesti??? Joku tolkku??? :O

Olen samaa mieltä! En näe mitään järkeä tuossa että kaikkia ihme leikkauksia tehdään julkisin varoin esim. sterilisaatioiden purut pitäisi hoitaa kaikki yksityisellä ilman mitään kelan ym. tukia!

Olen samaa mieltä! En näe mitään järkeä tuossa että kaikkia ihme leikkauksia tehdään julkisin varoin esim. sterilisaatioiden purut pitäisi hoitaa kaikki yksityisellä ilman mitään kelan ym. tukia!

Kyllä. Jos sen haluaa, niin ok, mutta silloin pitää myös olla varma, ettei niitä pentuja enää halua. Kriteeritki pitäis olla tiukemmat just sen takia.

Aloittajan ei noilla asenteilla ja tiedoilla kannattaisi hankkia omia lapsia ollenkaan, koska lasten mielenterveyshoitokulut joudutaan maksamaan kuitenkin julkisista varoista. Tai niiden lasten, joita aloittajan lapset ovat kiusanneet. Yritä kasvaa aikuiseksi ja käy edes peruskoulu loppuun.

En minäkään saa uusia tissejä, kun entiset on eriparia ja en ole niihin tyytyväinen. Psyykkistä on. Mutta ei sairautta.

Mutta jos sairastuisit syöpään ja menettäisit rintasi niin saisit halutessasi implantin ja hyvä niin.
Ero "pienen tai kohtuullisen esteettisen haitan" ja selkeän fyysisen defektin välillä.

En minäkään saa uusia tissejä, kun entiset on eriparia ja en ole niihin tyytyväinen. Psyykkistä on. Mutta ei sairautta.

No, näkisin nuo vähän eri luokan asioina. Jos sinua taas harmittaisi se ettet saa itsellesi hankittua miehen vehkeitä yhteiskunnan varoilla niin silloin ymmärtäisin tuon kateuden.

Mutta ihan rehellisyyden nimissä, olisitko valmis itse sukupuolenvaihdosleikkaukseen vaikka se olisi mahdollista tehdä yhteiskunnan varoin...? Minä en olisi ja siksi en osaa kadehtia niitä jotka sellaiseen menee. Päinvastoin, näistä kuullessani ja lukiessani koen lähinnä helpotusta siitä että saan itse olla sinut oman sukupuoleni kanssa.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="vieras";24437026]Mun nenän on vino ja aiheuttaa mulle psyykkisiä ongelmia, mutta kas kun ei sitä nenää kuitenkaan verorahoilla korjata kuntoon?[/QUOTE]

Jos se oikeasti on niin paha defekti että sitä voidaan pitää merkittävä haittana (esim huulihalkio on sellainen, jotkin palovammat myös jne) niin toki se korjataan verovaroin ja hyvä onkin että korjataan.
Jos taas psyykkiset ongelmasi juontavat muualta kuin nenästäsi eikä nenäsi muuttaminen niitä mihinkään muuttaisi niin ei luonnollisestikaan ole järkevää mennä toimivaa nenää leikkelemään.
:)

Mutta jos sairastuisit syöpään ja menettäisit rintasi niin saisit halutessasi implantin ja hyvä niin.
Ero "pienen tai kohtuullisen esteettisen haitan" ja selkeän fyysisen defektin välillä.

Mutta se on taas sairaudesta johtuva ja täysin eri asia.

Tuskin kukaan rintasyövän sairastanut ja rintansa menettänyt alkaa leikkauttamaan "uutta" rintaansa pois?

Kyse on "mä haluun" asenteesta. Minäkin haluan vaikka mitä ja moni muu, äitini tapasi sanoa; "aina haluta saa" =)

Eri mieltä kuin ap. Minusta sukupuolenvaihdokseen päätyvä ei ole itse aiheuttanut "vammaansa" ja on oikeutettu hyvään ja mahd. tasapainoiseen elämään siinä missä me muutkin. Ennemmin (jos nyt näitäkään) olisi syytä pohtia, kuuluuko yhteiskunnan kustantaa esim. urheiluvammat, tupakoinnin aiheuttamat sairaudet tai muut omasta toiminnasta johtuvat taudit ja vaivat.

Mutta se on taas sairaudesta johtuva ja täysin eri asia.

Tuskin kukaan rintasyövän sairastanut ja rintansa menettänyt alkaa leikkauttamaan "uutta" rintaansa pois?

Kyse on "mä haluun" asenteesta. Minäkin haluan vaikka mitä ja moni muu, äitini tapasi sanoa; "aina haluta saa" =)

Minä en usko, että sukupuolenvaihdosleikkauksissa on kyse "minä haluun"-jutusta.
Sen verran rankka asia ja vaikea prosessi on, että tuskin kukaan siihen huvikseen ryhtyy.

Korrekti termi on muuten sukupuolenKORJAUSleikkaus. Sitä siis ei huvin vuoksi vaihdella, vaan ihminen on syntynyt väärään sukupuoleen ja ulkoiset ominaisuudet korjataan vastaamaan sisäisiä. Eikä siihen leikkaukseen pääse noin vain.

Siis ihan oikeasti? :O Siis miehiä jotka yhtenä sateisena päivänä tekemisen puutteesta kärsiessään päättävät että hei, tässähän voisikin kokeilla miltä tuntuu olla nainen ja ei kun yhteiskunta kustantaa heti seuraavalla viikolla sukupuolenvaihdosleikkaukset...

En tiedä missä määrin enkä ole tilastotietoa asiasta nähnyt (esim. kuinka moni leikkaukseen päätynyt on tappanut itsensä) mutta henkilökohtaisesti tiedän ainakin yhden.

[QUOTE="Lilii lisänimetön";24437066]Eri mieltä kuin ap. Minusta sukupuolenvaihdokseen päätyvä ei ole itse aiheuttanut "vammaansa" ja on oikeutettu hyvään ja mahd. tasapainoiseen elämään siinä missä me muutkin. Ennemmin (jos nyt näitäkään) olisi syytä pohtia, kuuluuko yhteiskunnan kustantaa esim. urheiluvammat, tupakoinnin aiheuttamat sairaudet tai muut omasta toiminnasta johtuvat taudit ja vaivat.[/QUOTE]

mutta miksi sen sukupuolta vaihtavan miehen(-> naiseksi) pitää saada D kupin tissit, kun se pärjäisi ihan niillä omillaankin? (hormonihoidoilla miesten rintarauhaset turpoavat) kun ei AA kupin omaava nainenkaan saa korjausleikkausta vaikka tuo vamma kuin paljon tahansa haittaisi itsensä naiseksi tuntemista? Tuo on kuitenkin se yleisin leikkaus mitä noille sukupuoltaan korjaaville tehdään...

Minä en usko, että sukupuolenvaihdosleikkauksissa on kyse "minä haluun"-jutusta.
Sen verran rankka asia ja vaikea prosessi on, että tuskin kukaan siihen huvikseen ryhtyy.

Samaa mieltä. Ja kai niitä ryhtyjiä on niin vähän että nuo summat on pisara meressä. Huvikseen voisin minäkin jotain ehostusta harkita, mutta ilmaiseksikaan en vehjettä itselleni ottaisi.
Älkää nyt mammat ahnehtiko! :D

Yhteistyössä