Onko jollakin niin, että vanhemman lapsen täytyy aina ottaa se nuorempi mukaan joka paikkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Meillä tuossa naapurissa on kaksi lasta, 5v poika ja juuri 4v täyttänyt tyttö. Tämä poika on meidän poikamme kaveri, ovat samanikäisiä.
Joka kerta kun tämä naapurin poika olisi lähdössä ulos meidän poikamme ja yhden muun pojan kanssa, niin aina tän pojan täytyy ottaa sisko mukaan. Ihan joka paikkaan! Äiti vielä huutaa, että "Liisa" täytyy ottaa mukaan. Koskaan poika ei pääse pelkästään poikien kanssa leikkimään. Ja sitten pojat välillä yrittävät "harhauttaa" tyttöä, jotta saisivat leikkiä poikien juttuja, niin tyttö menee kertomaan äidille ja sitten poika joutuu sisälle, koska "Liisaa" on taas kiusattu.

Mä en ymmärrä, miksei tuo poika koskaan pääse pelkästään poikien kanssa leikkimään.
Mä olen ite pienenä joutunut ottamaan kaksi nuorempaa siskoa mukaan joka paikkaan, ja muistan miten ärsyttävää se oli.
Meill lapsilla on sen verran ikäeroa (3v8kk) että meillä ei näin ole. Enkä varmasti koskaan "pakota" poikaa ottamaan siskoaan mukaan.

Meillä on pojilla ikäeroa 2 vuotta, ei ole tarvinut ottaa aina pikkuveljeä mukaan, mutta aika usein ovat kyllä menneet yhdessä kavereitten luokse, tuntevat toistensa kaverit hyvin. Mutta ei siis ole pakkoa =)

Mulla on lapsilla sen verran iso ikäero ja ovat eri sukupuoltakin, että ei tosiaankaan olisi tullut edes mieleen laittaa 4 v poikaa 9 veen siskonsa kanssa Barbeilla leikkimään. Mutta vaikka noilla olisi pienempikin ikäero ja olisivat samaa sukupuolta, niin kaverit ovat omia vaikka vanhemmat ovatkin yhteisiä.

Voi voi... :o Kyllähän se 4v. tyttökin kärsii, kun pojat leikkisi omiaan. Olispa hälle joku ikäsensä tyttö-kaveri! :) Pojatkin saisi touhuta omiaan...

Meidän tytöillä 2vuotta ikäeroa ja kulkevat kaksin naapurissa omasta halusta tietenkin (ovat 5 ja 7 vuotiaat) . Ja pikkuveljensä on nyt 2½ vuotias, jota en tule laittamaan myöhemminkään tyttöjen kavereille mukaan leikkimään...

mulla on 26 mies jonka äiti aina tyrkkää mukaan 22v siskon jos kuulee että oltais miehen kanssa menossa jonnekkin kahden...uimaankin menossa oltiin yms.niin äitinsä heti huutamaan että hae äkkiä uimakamppeet mukaan että lähet noiden kanssa?ööö..tosi mukavaa kun muutenkin vähän yhteistä aikaa eikä kysytä sopiiko.