Onko jonkun muun mielestä toi holding/kiinnipitäminen alistamiseen verrattavissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiskirätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tiskirätti

Aktiivinen jäsen
23.01.2009
3 112
0
36
Siis tuo kun raivoava lapsi pakotetaan syliin, ja sitä pidetään kiinni niin kauan että rauhoittuu?

Mun mielestä se on ihan kauheaa, alistamista ja jopa jotenkin väkivaltaista.

Mua ainakin ahdistaisi jos joku puolet isompi tulisi pitämään kiinni, enkä pääsisi pois. Saisin varmasti itselleni lietsottua siinä tilanteessa kauheaan paniikkitilan.

Tuli vaan tuosta toisesta ketjusta mieleen.

Entä jos se on kerta kaikkiaan ainut keino, jolla saadaan lapsi rauhoitettua. Ajattele, jos se vaikka heittelee tavaroita, tai on uhaksi ja vaaraksi sekä muille, että itselleen!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Entä jos se on kerta kaikkiaan ainut keino, jolla saadaan lapsi rauhoitettua. Ajattele, jos se vaikka heittelee tavaroita, tai on uhaksi ja vaaraksi sekä muille, että itselleen!

No joo, mutta ahdistavalta tuntuisi silti lietsoa oma lapsi paniikki-tilaan.

Se on lapsen itsensä suojelua - pidetään huoli siitä, ettei hän raivotessaan pääse vahingoittamaan itseään tai muita. Annetaan lapselle mahdollisuus kiukuta turvallisesti, ja autetaan häntä pääsemään kiukun yli.

Alistaminen on jotain ihan muuta....vanhemman/aikuisen ja lapsen välisen suhteen ei kuulukaan olla tasavertainen.

Ei ole alistamista. Mutta siinä pitää tosi tarkkaan tietää mitä tekee ja mihin sillä pyritään. Suosittelen lähinnä ammattilaisille tai ainakin neuvon kysyminen ammattilaiselta on paikallaan.

Minusta se on kauhea tapa. En lähtisi omille lapsilleni kokeilemaan. Itsellä ainakin tulisi hirveä olo kun joku isommalla fyysisellä voimalla pakottaisi minut paikalleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:

Itse asiassa on tutkittu, että se saa lapsen tuntemaan itsensä turvatuksi.

Ajatella, monet ongelmanuoret kääritään MATTOON ennen holdingin aloittamista. :o

Eipä tuota kannata käyttääkään kuin äärimmäisenä keinona.

Ajatella, monet ongelmanuoret kääritään MATTOON ennen holdingin aloittamista. :o

Kuka on tutkinut, lapset vai aikuiset?

Tätä käyttää muuten erityislastentarhaopettajatkin ihan "terveisiin" lapsiin. On varmasti toimiva, kun se edelleen on käytössä ja varhaiskasvatus on kehittynyt paljon vuosien saatossa.

no siitä pitää vaan tarkkaan tietää millaselle lapselle voi käyttää ja missä tilanteessa. Ei ole keino millekään uhmailevalle lapselle. Töissä esim. itseään ja/tai muita vahingoittavalle lapselle ainoa keino.

en aio tehdä noin omille lapsilleni..pienenä oli kotona tommone"tapa" ko riehuttiin ja se oli kyl niin kamalaa ko ei pystyny liikkumaan ja ahdistavaa:/ en ainakaa tuntenu oloani mitenkään turvalliseksi..

no mun mielestä se on hyvä keino silloin kun lapsen raivo saa ihan uskomattomat mitat, pakko se on jotenkin turvata ettei lapsi satuta itseään tai muita..
muutenkin tuo on sellainen mitä voi käyttää kun lapsi käy ylikierroksilla, sylissä paikoillaan pitäminen siis..

Kuka on tutkinut, lapset vai aikuiset?

No lapset varmaankin....
:whistle:

Kyllähän aikuisetkin ihmiset taltutetaan jos ovat vaaraksi muille tai itselleen. Eikö sitäkään sitten kannattaisi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No joskus on vaan parempi pitää lasta aloillaan ettei satuta muita tai itseään raivonpuuskassaan :/

Äh, mä paiskaan sen ennemmin johki kaappiin rauhoittumaan :saint:

Ja mä olen aina selvinnyt huutamalla et "nyt loppui". :D

no sitten sulla ei ole hajuakaan siitä millasten lasten kanssa sitä tarvitaan.

Yhteistyössä