Onko jotenkin "epänormaalimpaa" toivoa lapsista samaa sukupuolta kuin että saisi pojan sekä tytön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minjaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minjaana

Vieras
Kun aina puhutaan siitä miten on kamalaa että odottava äiti tai isä toivoo jompaa kumpaa sukupuolta ja sitten jopa hetkellisesti pettyy jos ei toivottua sukupuolta tullutkaan.
Kyllähän se kuitenkin pääasiassa on kaikille tärkeintä että saa sen toivomansa lapsen - sukupuolesta viis.
Mutta pääasiassahan ajatus kai on että jos sinulla on tyttö niin toivot tietysti poikaa, ja päinvastoin.

Onkohan sitten jotenkin epänormaalia jos on vaikka 4 poikaa ja toivoo viidennestäkin poikaa? Vai onkohan ajatus että 'automaattisesti' toivoo sitä sukupuolta mitä ei vielä ole saanut?

Meillä mies on aina toivonut tyttöä. Ei pahastuisi pojastakaan mutta tyttöjä on kovasti aina toivonut.
Ensimmäinen olikin tyttö. Toinenkin oli tyttö ja myös kolmas oli tyttö.
Itse toisen lapsen kohdalla ehkä vähän ajattelin että tulisi varmaan poika kun tyttö jo on. Tyttö tuli eikä olo ollut yhtään pettynyt kun rakenneultrassa asiasta kuultiin.
Kolmatta odottaessa saatiin myös tietää että tyttö tulee. Ja ehkä silloinkin ajattelin että "jos tämä on nyt se viimeinen lapsi niin ei meille sitten koskaan poikaa tullutkaan" mutta se oli vain sen punaisen minuutin ja sen jälkeen odotettiin innolla kolmatta tyttöä.

Nyt kun tytöt ovat vähän isompia, 9v, 5v ja 3v niin toivotaan neljättä lasta ja nyt oikeasti toivon että neljäskin olisi tyttö.
Jotenkin en osaa kuvitella enää perheeseeni poikalasta, en tiedä osaisinko kasvattaa poikalasta? Ja tulevaisuutta ajatellen on jotenkin ihana ajatus että tytöt olisivat läheisiä keskenään - olisiko nuorimmainen sitten ulkopuolinen 'porukasta' jos olisikin poika?

Miksi kasvattaa erilailla tyttöjä ja poikia? Sillähän vaan pidetään yllä vanhoja rooleja.
Tuskin ainut poika jäisi niinkään ulkopuoliseksi, enemmän ehkä vaarana että tulee hemmoteltu tyyliin "kyllähän nuo isosiskot hoitaa kotityöt ja kaiken".

Mä vähän toivoisin toista tyttöä meille. En sinänsä kasvata tytärtämme mihinkään tytön rooliin, mutta kyllä se kummasti kaikista "tyttöjen jutuista" tuntuu enemmän tykkäävän, vaikka vaihtoehtoja tarjotaan...

Täällä toivotaan kolmatta poika, tuntuu että tyttö jäisi niin ulkopuoliseksi poikien leikeistä ja jutuista. Itse olin perheen ainut tyttö ja kovasti oisin toivonut siskoa.

blaablaablaablaa.

Ei ole normaalia tai epänormaalia mallia, mitä sukupuolta toivoo.
Toiset toivoo tyttöjä, toiset poikia, toiset sekalaisia, ja toiset ei erityisesti toivo mitään.

Samaa mieltä olen. Mitä olen jutellut tuttavien kanssa niin mitään "keskimääräistä toivetta" en saamieni vastausten perusteella pystyisi sanomaan, jokaisella on omat toiveensa tai toivomattomuutensa.

Mä olen elänyt tyttöjen kanssa, mulla on kaksi siskoa ja minä kolmantena tyttönä perheessämme. Myös toisella siskollani on tyttölapsi. Meidän suvussa on akkavalta :D Joten ehkä siitä johtuen, nyt kun odotan esikoista niin ehkä vähän "salaa" toivon poikaa. Ei sillä sukupuolella sinänsä väliä ole, pääasia että lapsi olisi terve :)

Omat siskoni ovat minulle läheisiä, iiiihania ja ystäviä, veljet puolestaan etäisiä. Tästä näkökulmasta katsoen oli ihanaa, että sain toisen tytön. Ajattelen samaa sukupuolta olevien pystyvän läheisempään sisarussuhteeseen. <3 siskot <3

En tietenkään tarkoittanut että sillä tavalla poikia/tyttöjä kasvatettaisiin eritavalla että jotkut roolit heille loisin :D
Mutta tokikin varmasti 3:n pojan äiti/isä kokee että heidän kasvattamisensa on tuttua ja jos tulisi tyttö niin tuntuisi että se olisi erilaista? Ja päinvastoin. Esim. ihan leikkien suhteen. Meillä tosin tytöissäkin paljon eroja. Keskimmäinen on se tyttömäinen ja 'prinsessa', vanhempi on sellainen kiipeilijä, pomppija, voltinheittäjä majanrakentaja joka ei ole koskaan barbeista tms. välittänyt.
Mutta eiköhän se poika toisi meidän talouteen autoleikkejä ( tytötkin niitä silloin tällöin leikkivät kun sellaisiakin leluja meillä on ), pokemoneja tai muita turtlesin kaltaisia hahmoja, spidermaneja ja pyssytouhuja jne.

Eli tarkoitin juuri sitä tuolla kasvattamisella :) Erilaisia juttuja mitä tytöt ja pojat tekevät. Itse olen päiväkodissa töissä ja tiedän kyllä että ihan samalla tavalla perusasiat kasvatetaan niin pojille kuin tytöillekin ;)

Itselläni on 3 veljeä eikä yhtään siskoa ja kyllä minä vähän, varsinkin yläaste iässä, olin kateellinen parhaalle kaverilleni jolla oli siskoja. Tekivät yhdessä juttuja ja välillä tuo ystäväni sai lainata isosiskonsa vaatteita ja oli niistä tosi ylpeä :)

Itse olen toki jollain tavalla läheinen veljieni kanssa mutta eipä me yhdessä saunailtaa vietetä enää nykyään. Eikä käydä reissussa tms. Enemmänkin tuo homma on siirtynyt minulta miehelleni :D Hän käy kyllä veljieni kanssa reissuissa, viettää leffailtoja, tekee remontteja jne.
Vaikka kaikkiin veljiini on läheiset välit kuitenkin. Ovat läheisiä lastemme kanssa ( itse kaikki lapsettomia ) jne. Mutta keskenään ovat kyllä läheisempiä kuin minä heidän kanssa.

On sisko ja veli. Sisko vuoden vanhempi ja veli vuoden nuorempi. Siskon kanssa on aina ollut etäiset välit, tänäpäivänäkin. Veljen kanssa tullaan tosi hyvin toimeen ja nähdään ja soitellaan useasti :) Ilmeisesti harvinaisempaa näin päin.

Meillä on poika lapsi ja toinen tulossa hetkenä minä hyvänä, saisi jo syntyä :)
Emme tiedä kumpi sieltä putkahtaa ja ei haittaa on kumpi vain

Ei. Epänormaalia olisi toivoa poikaa! Kukaan ei halua poikaa! Se toive olisi sama kuin toivoisi lapselleen jotain parantumatonta tautia! Pojat! :x

Eli olet normaali kun et halua ilkeää poikaai!!! Pojat on pahoja! Ja pojista tulee miehiä jotka on vielä pahempia! Miehet raiskaa, tappaa ja tuhoaa!

Mä mä ainakaan tunne itseäni epänormaaliksi, vaikka toivoin vain tyttöjä ja kaksi sainkin. Ja kun asiaa mietin, aika monet ovat sanoneet, että toinen voisi olla samaa sukupuolta, niin kävisi sen vanhemman lapsen vaatteet yms.

Eiköhän kaikki toiveet oo aika normaaleja ja yleisiä.

Mulla ei koskaan ollut veljeä, vain sisko, joten mä haluaisin sekä tytön että pojan ja kolmas voi olla kumpaa sorttia vaan :D pojan sainkin jo, seuraavasta toivon tyttöä.

Minulla siis tämä ollut nyt paljon mielessä kun tuntuu että monet läheiset ajattelevat että "kyllähän ne vielä neljännen tekee, se on sitte poika" tai jos tulisin nyt raskaaksi niin moni varmaan ajattelisi niinkin että "no, nyt ne tekee vielä neljännen kun ei oo poikaa vielä tullu" ja sit jos olisikin tyttö niin ehkä ajattelisivat että "harmi kun ei vieläkään tärpännyt, tekeeköhän vielä viidennenkin" :D

Ällöttäviä ajatuksia. Varsinkin tälläisen mielestä jolle lapset eivät ole tulleet noin vain vaan vuosien yritystä koettu myös.

Eli kun vain tulisi niin sama se kumpaa sukupuolta olisi :) Mutta jotenkin kuitenkin haaveilen neljännestä tytöstä :)

Yhteistyössä