Onko jotkut tosiaan sitä mieltä, että naisen pitäisi synnyttää lapsi miehen hoidettavaksi, vaikka nainen itse haluaisi abortin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa ap on raskaana ystävälleen.

Miten tämä sitten eroaa siitä, että synnyttää lapsen ja antaa adoptoitavaksi? Mitä takeita on siitä, että tulevan lapsen isä myös kantaa vastuunsa lapsesta tämän synnyttyä? Eli naisen täytyy käydä läpi raskausaika, synnytys ja vauvasta luopuminen, koska mies haluaa lapsen? Minä olen ainakin ehdottomasti tuota vastaan! Se on loppupeleissä naisen päätös, pitääkö lapsen vai tekeekö abortin ja hyvä niin. Itse en tosin aborttia helpolla tekisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No eihän ole mitään takeita siitäkään, että tulevan lapsen äiti kantaa vastuunsa.

Tuo nyt oli vain yksi perustelu. Aika harva olisi valmis synnyttämään lapsen adoptoitavaksi. En näe juurikaan eroa tuohon, että lapsen isä kasvattaa lapsen. Siis naisen näkökulmasta. Kyllä pitäisi olla oikeus päättää omasta ruumiistaan.

 
En ole. Mutta minusta on itsekästä/turhaa kiusata miestä kertomalla raskaudesta jos kerta on jo itse tehnyt aborttipäätöksen eikä miehellä ole siihen sananvaltaa. Silloin nainen mielestäni saa itse kantaa vastuun omasta ratkaisustaan eikä kuormittaa sillä toisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No eihän ole mitään takeita siitäkään, että tulevan lapsen äiti kantaa vastuunsa.

Komppaan tätä ihan kympillä. Onko se parempi, että nainen synnyttää lapsen ja hoitaa sitten lasta huonosti tai pahimmissa tapauksissa EI OLLENKAAN!!!

Millä muillakaan keinoilla miehellä on mahdollisuus omaan lapseen kuin, että nainen sen synnyttää?? Miksi miehiltä pitäisi viedä se isänä olon oikeus pois? Miehet voi olla kymmeniä kertoja parempia lastenhoitajia kuin naiset!!!

Toki ymmärrän se, että moni ei varmaan halua tätä siis että joutuisi kantamaan ja synnyttämään lapsen ja sen jälkeen antamaan sen pois, mutta kyllä sitä pitäisi tulevaa isääkin kuunnella. Jos kerta on voinut mennä jonkin miehen kanssa sänkyyn ja niinkuin tuossa edellä mainitussa jutussa sanottiin, vielä parhaalle ystävälleen, niin eikö sen miehen ole oikeus tietää?!?!?!?!

Ei tämä pelkästään ole naisen päätös, kyllä pitää yhdessä keskustella!
 
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No eihän ole mitään takeita siitäkään, että tulevan lapsen äiti kantaa vastuunsa.

Komppaan tätä ihan kympillä. Onko se parempi, että nainen synnyttää lapsen ja hoitaa sitten lasta huonosti tai pahimmissa tapauksissa EI OLLENKAAN!!!

Millä muillakaan keinoilla miehellä on mahdollisuus omaan lapseen kuin, että nainen sen synnyttää?? Miksi miehiltä pitäisi viedä se isänä olon oikeus pois? Miehet voi olla kymmeniä kertoja parempia lastenhoitajia kuin naiset!!!

Toki ymmärrän se, että moni ei varmaan halua tätä siis että joutuisi kantamaan ja synnyttämään lapsen ja sen jälkeen antamaan sen pois, mutta kyllä sitä pitäisi tulevaa isääkin kuunnella. Jos kerta on voinut mennä jonkin miehen kanssa sänkyyn ja niinkuin tuossa edellä mainitussa jutussa sanottiin, vielä parhaalle ystävälleen, niin eikö sen miehen ole oikeus tietää?!?!?!?!

Ei tämä pelkästään ole naisen päätös, kyllä pitää yhdessä keskustella!

Lain mukaan on pelkästään naisen päätös. Luuletko, että yksikään nainen haluaisi enää harrastaa seksiä, jos mies saisi päättää abortista/lapsen synnyttämisestä? Nainen on kuitenkin se, jonka sisällä lapsi kasvaa. Olet varmaan sitäkin mieltä, että naisen on suostuttava aborttiin, jos mies niin haluaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

No onhan se. Tehdään miehestä isä vastoin tahtoaan.
 
Koskeeko tämä myös yhden illan juttuja vai pitääkö naisen synnyttää lapsi miehen kasvatettavaksi vain, jos on parisuhteessa lapsen isän kanssa? Aika harva varmaan kertoo raskaudestaan yhden illan tutuille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

No onhan se. Tehdään miehestä isä vastoin tahtoaan.

Elatusmaksujen maksaminen on isyyttä? Aika rahakeskeistä ajattelua.
 
Mies voi käyttää ehkäisyä, jos ei lapsia halua. Luonto nyt vaan ei ole tasa-arvoinen. Ei sekään ole tasa-arvoista, että nainen kantaa, synnyttää ja imettää. Kenenkään ei tarvitse käydä noita läpi vasten tahtoaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

No onhan se. Tehdään miehestä isä vastoin tahtoaan.

Elatusmaksujen maksaminen on isyyttä? Aika rahakeskeistä ajattelua.

No miehestähän tulee lapsen isä. Virallisestikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

No onhan se. Tehdään miehestä isä vastoin tahtoaan.

Elatusmaksujen maksaminen on isyyttä? Aika rahakeskeistä ajattelua.

No miehestähän tulee lapsen isä. Virallisestikin.

Ja mikä ongelma siinä on? Yhteiskunnanko pitäisi kaikki elatusmaksut maksaa? Mies voi käyttää ehkäisyä, jos ei isäksi halua. Miksi kaikki aina kuvittelevat, että nainen on jotenkin niskan päällä. Se, että sikiö kasvaa naisen kehossa, tuo naiselle oikeuksia, mutta myös vastuuta. Mies ei joudu päättämään ikinä abortista/synnytyksestä eikä käymään niitä läpi. Naisella on loppupeleissä suurempi vastuu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
En ole. Mutta minusta on itsekästä/turhaa kiusata miestä kertomalla raskaudesta jos kerta on jo itse tehnyt aborttipäätöksen eikä miehellä ole siihen sananvaltaa. Silloin nainen mielestäni saa itse kantaa vastuun omasta ratkaisustaan eikä kuormittaa sillä toisia.

Sinua on hyvä peesata :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

Ei tietenkään, koska MOLEMMAT vanhemmat eivät lasta kerran halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

No onhan se. Tehdään miehestä isä vastoin tahtoaan.

Elatusmaksujen maksaminen on isyyttä? Aika rahakeskeistä ajattelua.

No miehestähän tulee lapsen isä. Virallisestikin.

Ja mikä ongelma siinä on? Yhteiskunnanko pitäisi kaikki elatusmaksut maksaa? Mies voi käyttää ehkäisyä, jos ei isäksi halua. Miksi kaikki aina kuvittelevat, että nainen on jotenkin niskan päällä. Se, että sikiö kasvaa naisen kehossa, tuo naiselle oikeuksia, mutta myös vastuuta. Mies ei joudu päättämään ikinä abortista/synnytyksestä eikä käymään niitä läpi. Naisella on loppupeleissä suurempi vastuu.

Ja valta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

Ei tietenkään, koska MOLEMMAT vanhemmat eivät lasta kerran halua.

Ja miksi se on juuri mies, joka saa päättää lapsen syntymästä? Vaikka nainen kärsii seuraukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies voi käyttää ehkäisyä, jos ei lapsia halua. Luonto nyt vaan ei ole tasa-arvoinen. Ei sekään ole tasa-arvoista, että nainen kantaa, synnyttää ja imettää. Kenenkään ei tarvitse käydä noita läpi vasten tahtoaan.

Myös nainen voi käyttää ehkäisyä jos ei lasta kerran halua!

Jos mies haluaa lapsen ja nainen ei, muttei silti ehkäise, tottakai miehellä pitäisi olla oikeus saada pitää oma lapsensa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

No onhan se. Tehdään miehestä isä vastoin tahtoaan.

Elatusmaksujen maksaminen on isyyttä? Aika rahakeskeistä ajattelua.

No miehestähän tulee lapsen isä. Virallisestikin.

Ja mikä ongelma siinä on? Yhteiskunnanko pitäisi kaikki elatusmaksut maksaa? Mies voi käyttää ehkäisyä, jos ei isäksi halua. Miksi kaikki aina kuvittelevat, että nainen on jotenkin niskan päällä. Se, että sikiö kasvaa naisen kehossa, tuo naiselle oikeuksia, mutta myös vastuuta. Mies ei joudu päättämään ikinä abortista/synnytyksestä eikä käymään niitä läpi. Naisella on loppupeleissä suurempi vastuu.

Nainenkin voi käyttää ehkäisyä. Ehkäisyn pettäessä tosin naisella on mahdollisuus valita, miehellä ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

No onhan se. Tehdään miehestä isä vastoin tahtoaan.

Elatusmaksujen maksaminen on isyyttä? Aika rahakeskeistä ajattelua.

No miehestähän tulee lapsen isä. Virallisestikin.

Ja mikä ongelma siinä on? Yhteiskunnanko pitäisi kaikki elatusmaksut maksaa? Mies voi käyttää ehkäisyä, jos ei isäksi halua. Miksi kaikki aina kuvittelevat, että nainen on jotenkin niskan päällä. Se, että sikiö kasvaa naisen kehossa, tuo naiselle oikeuksia, mutta myös vastuuta. Mies ei joudu päättämään ikinä abortista/synnytyksestä eikä käymään niitä läpi. Naisella on loppupeleissä suurempi vastuu.

Ja valta.

Luonnollisesti. Minusta se on ihan itsestäänselvää. Minä en ainakaan ikinä harrastaisi seksiä, jos se olisi mies, joka lain mukaan saisi päättää abortista/lapsen pitämisestä. Siinä on jo ihan tarpeeksi, että joutuu itse noista päättämään ja usein ehkäisykin jää naisen kontolle. Miehillä ei tunnu olevan lainkaan vastuuta. Täytyy olla naiivi, jos kuvittelee siitä seuraavan jotain hyvää, että laki muuttuisi tässä asiassa niin, ettei naisella olisi oikeus päättää omasta kehostaan. Yhtä tuhoontuomittua kuin täydellinen aborttikielto.

 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksikäs ei.

Joutuuhan mieskin isäksi (ainakin maksamaan elatusmaksuja) jos äiti vaan päättää ettei tee aborttia vaikka mies itse haluaisi niin.

Jotain tasa-arvoa tässäkin asiassa pitäisi olla.

Juu, elatusmaksut onkin ihan verrattavissa tähän. Oletko myös sitä mieltä, että lapsi pitää synnyttää adoptoitavaksi, jos äiti/isä kumpikaan ei halua lasta?

No onhan se. Tehdään miehestä isä vastoin tahtoaan.

Elatusmaksujen maksaminen on isyyttä? Aika rahakeskeistä ajattelua.

No miehestähän tulee lapsen isä. Virallisestikin.

Ja mikä ongelma siinä on? Yhteiskunnanko pitäisi kaikki elatusmaksut maksaa? Mies voi käyttää ehkäisyä, jos ei isäksi halua. Miksi kaikki aina kuvittelevat, että nainen on jotenkin niskan päällä. Se, että sikiö kasvaa naisen kehossa, tuo naiselle oikeuksia, mutta myös vastuuta. Mies ei joudu päättämään ikinä abortista/synnytyksestä eikä käymään niitä läpi. Naisella on loppupeleissä suurempi vastuu.

Nainenkin voi käyttää ehkäisyä. Ehkäisyn pettäessä tosin naisella on mahdollisuus valita, miehellä ei.

Elämä on. Mikä vaivaa teitä ihmisiä, jotka haluatte täydellisen tasa-arvon? Se kun ei ole mahdollinen. Biologinen tosiasia. Mies voi kantaa eikä synnyttää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on loppupeleissä naisen päätös, pitääkö lapsen vai tekeekö abortin ja hyvä niin.

Lapsen kannalta olisi parasta jos sitä saisi synnyttää vain jos molemmat vanhemmat allekirjoittavat suostumuksen ja sitovan elatussopimuksen.
 

Yhteistyössä