Onko kaarituelliset imetysliivit aina huonot? Ostanko samalla ymp.mitalla mutta yhtä kuppikokoa isommat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiia"

Vieras
Noihin otsikon kysymyksiin kaipaisin vastauksia. Jouduin odotussikana ostamaan uusia rintsikoita ja kapphallissa näin silloin imetysliivejä ja ilman sen kummempaa perehtymistä asiaan ostin sellaiset. Olivat mukavat päällä ja niinpä ostin vielä muutamat samanlaiset lisää. Olen tykännyt käyttää niitä nyt odotusaikana (ovat mukavat päällä) ja olivat todella edullisia muistaakseni 18€ kieppeillä.

Nyt laskettuunaikaan muutama viikko aikaa ja havahduin, että pitäisi käydä ostamassa varmaan taas isompia imetysrintsikoita synnärille mukaan kun rinnat käsityksenimukaan kasvavat maidon noustua. Mutta netissä googlailtuani törmäsin siihen, että kaarituelliset liivit ovat todella huonot, onko tosiaan näin aina? Toiseen ongelmaan törmäsin kaupungilla kun olin ajatellut pyytää myyjältä apua koon valintaan ei esim. Changella ollut imetysliivejä valikoimissa ja esim. h&m:llä oli niin nuorennäköisiä myyjätyttöjä että heillä tuskin olisi ollut kokemusta asiasta, nyt mietin että olisi ehkä kumminkin kannattanut kysyä.

Mutta kertokaapa mistä kannattaa ostaa imetysliivejä ja kannattaako oikeasti satsata esim. 50-100€ rintsikoihin jos eivät sitten olekkaan missään vaiheessa hyvät vai kannattaako ensin ostaa esim. H&m:ltä halpisliivit ja sitten kunnolliset kun tietää koon tarkemmin? Minulla on nyt käytössä 85c niin ostanko synnärille mukaan 85d liivit?

Kiitos jos joku jaksaa vastailla näihin kysymyksiin/ kertoa kokemuksia!!!

Changella pitäisi kyllä olla imetysliivejä, nimenomaan noita kaarellisia.

Itse suosittelen kaarellisia päiviksi, otat tukevammat ja paljon mukavemmat päällä ja öisin sit noita kaarettomia.

Kokohan voi vaihtua paljonkin, mutta se on vähän arpapeliä, mutta se 1-2 kuppia isompi voisi olla alkuun ihan hyvä. Mutta siksi suosittelen changea että saat koon kuntoon ja siellä osaavat katsoa että jää tilaakin.

Myös Hotmilkiltä saa mahtavia imetysliivejä ilman kaaria, mutta en tiedä missä niitä pääsisi sovittamaan, itse tilaan netistä kun koko on tuttu jo..

Itse olen kyllä laittanut niihin imetysliiveihin useamman kympin rahaa/kpl, se on sijoitus joka varmasti maksaa itsensä takaisin, eikä niitä nyt kuitenkaan koko kaappia tarvitse täyteen ostaa.
Liivini olen aina hakenut liiviliikkeestä (myös sieltä Changesta josta itse kyllä löysin imetysliivejäkin), viikkoa tai kahta ennen laskettua aikaa, aikaisemmin ei kannata rahojansa niihin laittaa kun kokoa ja sopivaa mallia on mahdotonta tietää kauheasti etukäteen. Mulla on kuppikoko kasvanut raskausaikana noin 2-3 kokoa yleensä, mutta samalla on myös rintojen malli muuttunut... Itselläni rinnat ovat olleet isoimmillaan maidon noustessa, mutta aika pian ovat siitä sitten tasaantuneet kun maidon tuotanto on tasaantunut ja ne ihan loppuraskaudesta ostetut liivit ovat yleensä olleet vallan passelit. Kaarituet vai ei lienee makukysymys, itse ainakin pidän enemmän kaarituellisista (paitsi yöllä), tuki kun on maidosta raskaille rinnoille pelkkää plussaa....

Mä käytän pääsääntöisesti vain (niitä kaikkialla haukuttuja) kaarituellisia. Molempia on kaapissa, mutta mulle nää sopii paremmin. Ja oon kyllä pärjänny ihan perus-maukoilla, vaikka kokoa on tullut A:sta D-E:hen. Siihen en ota kantaa, oisko lopputulos ollut vähemmän roikkuva, jos olisin satsannut kunnon liiveihin, joissa kunnon tuki näille järkyn painaville maitokannuille. :D

Koko mennyt mulla niin, että raskausaikana kasvanu C:hen ja sit 1-2 kokoa vielä menty ylöspäin. Eli varmaan aika lähelle pääset, jos ostat ekana 85D.

Mä tykkäsin enemmän kaarituettomista kun käytin niitä myös nukkuessa, nämä oli suosikit http://www.lindex.com/fi/alusvaatteet/rintaliivit/imetysrintaliivit/6159195/Imetysliivit/?styleId=2489403

Kiitos paljon vastauksista! Ehkä käyn jossain muussa kaupungissa vielä katsomassa tarjontaa ja lindexillä en älynnyt käydäkkään jos vaikka sieltä löytyisi. Netistä katsoin, että changella olisi ollut mutta liikkeestä en löytänyt. Netistä en oikein viitsi tilata kun ei sitten tiedä materiaalista ja mallista ovatko sellaiset mistä pitää. Näihin kapphallin halpisliiveihin olen tosiaan ollut tyytyväinen. Mutta jos vaikka kokeeksi ja yökäyttöön ostaisi kaarituettomat. Jotenkin hankala koittaa miettiä paljonko ne rinnat oikeasti kasvavat.

Kaarituellisiahan ei suositella ainakaan imetyksen alkuun, koska ne voivat aiheuttaa tiehyttukoksia... Tai näin olen kuullut.

Itse päädyin ostamaan parit sellaiset liivit, jotka venyvät tarvittaessa vastaamaan useaa kuppikokoa - ei tarvitse ennakkoon arvailla, minkä kokoiset rinnat tulevat olemaan, eikä heti alkaa vaihdella liivejä. Sitten kun kuppikoko on tasaantunut, voi ostella muunlaisia liivejä lisäksi. Emma Janelta löytyy tällainen malli (Emma Jane Next Generation Padded Nursing Bra - esim. ostamani liivit ovat kokoa 70B-F), samoin Bravadolta (Bravado Body Silk Seamless Nursing Bra, esim. S-koon liiveissä on ympärysmitta 70-80 ja kuppikoko B-E). Konepestäviä, tukevia ja miellyttäviä päällä, kumpikin malli.

Tilasin omat liivini netistä, kun se oli mielestäni vaivattomampaa, mutta niitä löytyy varmasti kaupoistakin. Esim. täältä saa tilattua Bravadoa ja joitain muitakin merkkejä halvemmalla kuin Suomesta, postituskulut Suomeen ovat yhden punnan (n. 1,2 euroa) ja toimitusaika alle viikon. Ja Emma Janea löytyy esim. täältä.

Uusimmat

Yhteistyössä