Onko kaikkien hääkutsujen pakko olla avec?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?Morsian 2015?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toisaalta ymmärrän kyllä ap:ta, kun haluaa pienet häät ja sit pitäis olla kaikkee yht'äkii muuttamassa isommaks kun tulee avecit ja sit suunnitella kaikki valmiiks suunniteltu uusiks, niin menee aikaa kaikkeen tollaseen ja olis paljon muutakin suunniteltavaa, että saa kaiken ajoissa valmiiks.

Pienet häät haluava haluaa kuitenkin 6 morsiusneitoa? Minusta tuo on vähän outo yhtälö. Ymmärtäisin, jos nuo morsiusneidot olisivat suvun pikku muksuja, jotka olisi muutenkin kutsuttu, mutta heille ei nyt aveceja tarvitse eli aikuisista kavereista on kyse :D

Ja vielä: Jos kaasolle ja morsiusneidoille tulee avec, olisi epäkorrektia jättää bestmanin avec ulkopuolelle kutsun. Jos pääpöydässä ei istu bestmanin avec niin ei siellä tulisi istua muidenkaan.

Kyllä mua loukkas kun kuulin, että avomieheni kutsu oli henkilökohtainen. Mieheni vielä kysyi asiasta, minua ei oltu kutsuttu. Ihanniinku olisin pelkkä kesäheila, niinku me ei oltais ite koskaan menossa naimisiin. Tällainen toiminta saattaa bestmanin aivan liian vaikean tilanteen eteen. Nyt hän vielä toistamiseen kysyi että eikö ole mitään mahdollisuutta, koska ei silloin todennäköisesti tule häihin ollenkaan, koska se olisi minua kohtaan todella epäkorrektia. Haluaisi kuitenki mennä kun kyseessä on hänen parhaista ystävistään. Joten kutsukaa bestmanin avec, jotta ei bestmanillaki jää paskan maku suuhun koko touhusta.

Meillä on tätä asiaa myös pähkäilty kun häitä suunnitellaan. Minä en ole bestmanin avopuolisoa ikinä nänyt, hän ei siis ikinä ole ollut missään mukana. Ja ihan sillä kun hän ei juo niin ei tykkää sitten olla avopuolisonsa mukana kun muut juo.

Minähän sitä olen koittanut nyt sanoa että täytyy hänetkin kutsua vaikka sitten ei tulisi, mutta puolisko nyt sitten alkoi tätä miettimään. Ihan jo sillä kutsun laittaisin ettei sitten mene sitä hernettä henkitorveen, eikä meillä mene sitten meilläkään jos hän ei paikalle saavu.

Hääjuhlat kakkukahvein voi järjestää vain pienelle ydinporukalle esim. molempien vanhempien ja sisarusten kesken.
Isommalle porukalle voi järjestää (jos oikein kovasti haluaa) jossain ravintolassa siihen tyyliin, että me ollaan siellä siihen aikaan tulkaa tekin ilman tarjoiluja. Tai sitten alkujuoman tarjoaa kaikille. Sen jälkeen hääpari voi jo lähteä kotiin.
Ei varmaan mene paljoa euroja tässä systeemissä.

Ai lahjojen takia ne vieraat kutsutaan Avecithan ei erillistä lahjaa anna, vaan tuleva pari antaa yhteisen lahjan, eikä edes välttämättä kalliimpaa kuin jos toinen tulisi yksin.

Muutat menuun halvemmaksi, tarjota vähemmän viinaa ja karsit morsiusneitojen määrää - mihin niitä 6 tarvitsee. Karsi yhtälailla omia kavereitasi kuin miehen kavereita. Jätät ne kaikki avecit kutsumatta, niin muutama vetää herneet nenuun ja päättää jättää kokonaan tulematta, niin taas säästät lisää ja lista lyhenee itsekseen. Onhan ne kivat kuvatkin syy kutsua niitä aveceja

Minä kun olen kuvitellut, että häihin kutsutaan ne, joiden kanssa haluaa viettää aikaa ja jakaa tilaisuuden.