Onko kantopussi kätevä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sara

Vieras
Mulla ei oo aiemmin ollut minkäänlaista liinaa ja seuraavalle vauvalle haluaisin sellaisen. Pelkään, etten pärjää sen liinan kanssa, niin haluaisin kokemuksia kantopussista.
Mulla ei ole edellisille maito riittänyt ja yksi syy hankkia liina on se, että vauva voi olla tissi suussa vaikka koko päivän, joten se on tärkein ominaisuus, että siinä pystyisi suht helposti imettämään. Ton pussin kanssa olis ainakin helpompi vaihtaa tissiltä toiselle, ettei tarvi koko pakettia tehdä uudestaan, mutta onnistuuko siinä imettäminen? Minkälaisessa liinassa imettäminen on helpointa?

Olihan se alkuun ja lyhyitä aikoja, en jaksanut kauaa kuitenkaan siinä pitää kun ottaa noin olkapäähän sellainen toisepuoleinen kantaminen. Trikooliinaa minäkin suosittelen, äkkiä sen sidonnan oppii.

No hö :D
Kai se liina täytyy sitten ostaa. Onko teillä imettäminen onnistunut liinassa? Mulla on ihan olemattomat tissit myös imetysaikana, joten aika ylös pitäis vauva saada.

Mä en kuin pari kertaa koittanut tollasta ja jäi käyttämättä! Pitkä trikooliina oli aivan korvaamaton pienellä vauvalla. Sitomisen kun vaan opettelee, joka ei minusta ollut yhtään vaikeaa niin oli täydellinen kantoväline.

Eikä kantoliinallakaan tarvii koko pakettia purkaa, voit ottaa vauvan pois ja laittaa takaisin irrottamatta liinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
Mä en kuin pari kertaa koittanut tollasta ja jäi käyttämättä! Pitkä trikooliina oli aivan korvaamaton pienellä vauvalla. Sitomisen kun vaan opettelee, joka ei minusta ollut yhtään vaikeaa niin oli täydellinen kantoväline.

Eikä kantoliinallakaan tarvii koko pakettia purkaa, voit ottaa vauvan pois ja laittaa takaisin irrottamatta liinaa.

Ok, mä kuvittelin, että se paketti on jotenkin toispuoleinen riippuen kumpaan päähän aikoo laittaa vauvan pään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
No hö :D
Kai se liina täytyy sitten ostaa. Onko teillä imettäminen onnistunut liinassa? Mulla on ihan olemattomat tissit myös imetysaikana, joten aika ylös pitäis vauva saada.

Ihan muutamia kertoja, mutta mä uskon vakaasti, että jo se että lapsi oleilee niin lähellä rintoja paljon (ainakin meillä liinaa käytettiin tuntikausia liki joka päivä) auttaa siihen maidontuloon, vaikka siis ei imisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
En tykännyt kantopussista, enkä tykännyt trikooliinasta, mun mielestä se oli liian hankala.

Nyt tulokasta odottaa rengasliina, käyttökokemusta esimerkiksi liinassa imettämisestä ei siis vielä ole. :D

Mikä siinä oli sun mielestä hankalaa? Kun mä pelkään just sitä, että jää koko liina käyttämättä, jos mulla menee hermo, kun menee tunti ennen kuin saan koko vauvaa kyytiin...

Mulla oli esikoiselle Kanga-reppu, eli rengasliina, ja siinä onnistui imettäminen tosi näppärästi. Tissiltä toiselle kun vaihtoi niin piti siirtää liinakin toiselle olalle, mutta rengasliinaahan ei tartte sitoa että sen kun heitti sen vaan olalta toiselle. Oli tosi kätevä kyllä, eikä pienen vauvan kanssa vielä rasittanut harteitakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
En tykännyt kantopussista, enkä tykännyt trikooliinasta, mun mielestä se oli liian hankala.

Nyt tulokasta odottaa rengasliina, käyttökokemusta esimerkiksi liinassa imettämisestä ei siis vielä ole. :D

Mikä siinä oli sun mielestä hankalaa? Kun mä pelkään just sitä, että jää koko liina käyttämättä, jos mulla menee hermo, kun menee tunti ennen kuin saan koko vauvaa kyytiin...

Trikooliinassa? No siis, sen vauvan saaminen sinne sisään. Jos siitä teki tarpeeksi tiukan siitä sidonnasta, niin sitten se sisään saaminen oli todella vaikeaa ja vauvakin hermostui. En varmaan vaan osannut käyttää sitä, mutta en kyllä jaksa toisen kanssa edes yrittää!

Kantopussi mulla oli lainassa kaverilta. Se ei ollut mitenkään säädettävä, ja sinne myös oli tosi hankala saada se vauva sisään.

Rengasliina ainakin mun mielestä vaikuttaa kätevämmältä siinä mielessä, ja olen myös nähnyt, että isompia lapsia on kannettu sellaisessa lonkalla todella näppärästi. Siis n. 1-vuotiaita, tuo meidän 2 v 3 kk ei oikein enää innostunut kun kokeilin. :D

Mulla on Nova-niminen rengasliina.

Yhteistyössä