Onko kasvisruokavalio ok imettäjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Julia

Vieras
olen siis kasvissyöjä +maito ja munat ja tässä nyt tuoreena äitinä pohdin että onkohan se ok? otan lisäksi monivitamiinit ja omega rasvahappoja.

lisäksi pohdin että kun välillä itsellenikin esim juurekset aiheuttaa happovaivoja, voiko myös vauvalle tulla masuvaivoja?

Vegaaniliiton sivuilta http://www.vegaaniliitto.fi/tavarat.php3?terveys voit tilata VEGAANIRUOKAVALIO RASKAUDEN, IMETYKSEN JA LAPSUUDEN AIKANA-oppaan. Se maksaa 1,50? joten sen raaskii maksaakin.

kolme lasta imettänyt kasvissyöjä täällä. hyvin ovat lapset kasvaneet, maito riittänyt eikä puutoksia tai sairauksia mulla tai lapsilla. oikein hyvin siis pärjää kasvisravinnollakin.

ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia kasvissyöjänä imettäessä. tietty eri vauvojen mahat reagoi eri ruokiin, mä jätin pavut ja ruisleivät imetyksen ajaksi pois. tai ruisleipää pystyin syömään kun taaperoa imetin.

Täysin ok, miksei olisi? Lakto-ovo-vege-ruokavaliolla itse viimeiset viisitoista vuotta, raskaus- ja imetysajat myös, mitään ei myöskään tarvinnut vauvan vatsavaivojen tms. vuoksi vältellä, söin kuten muulloinkin.

Yhteistyössä