Onko kaverini minulle kateellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen 25-vuotias yhden lapsen äiti. Olen naimisissa lapseni isän kanssa. Käyn töissä ja lapsi on hoidossa. Rakennamme taloa, myytyämme edellisen omistusasunnon. Olen parantumattomasti sairas ja olen haaveillut pikkukakkosesta kauan (kaverini sen tietää). Nyt muutaman vuoden jälkeen uskalsimme vihdoin yrittää ja toive on toteutunut. Odotan lasta ja toivon että kaikki menee hyvin. Kaverini on yli 3o-vuotias yhden lapsen yh-äiti. Nyt tämän jälkeen mitä kaikkea hyvää meille on tapahtunut, hän on ottanut miehen (jota ei rakasta) ja ostanut hänen kanssaan talon, sisustanut sen samoin kuin tuleva talomme. Ja nyt he haluavat vauvan ja tietävät kuulemma että saavat sen heti kun haluavat.. Meille toinen lapsi ei ollut itsestäänselvyys, joten tällainen tuntuu pahalta. Mieheni osti minulle auton ja tottakai hänen pitää saada hienompi heti. Onko hän minulle kateellinen vai mistä tämä johtuu? Hän usein leikkimielisesti on vihjaillut saavani mieheni, jos niin päättää. Tiedän kuitenkin ettei niin ole, mieheni vihaa tätä naista sydämensä pohjasta. Olen aivan ymmälläni tästä kaverisuhteesta. Onko hän minun ystäväni vai nainen joka haluaa elämäni??

No mä en haluaisi olla tuollaisen henkilön ystävä.. Mikä teitä sitoo yhteen? Miksi te olette kavereita? Mitä hän antaa sinulle? Pidätkö hänestä?

Ja mulla merkkaa paljon sekin että jos mun mieheni ei pitäisi jostain mun ystävästäni.

No mä en haluaisi olla tuollaisen henkilön ystävä.. Mikä teitä sitoo yhteen? Miksi te olette kavereita? Mitä hän antaa sinulle? Pidätkö hänestä?

Ja mulla merkkaa paljon sekin että jos mun mieheni ei pitäisi jostain mun ystävästäni.

Pidän hänestä mutta toivoisin että elämä kouluttaisi häntä siihen, ettei elämä mene aina niin kuin on suunniteltu. Niin kuin se minuakin on opettanut. Hän on hyvä ystävä, jonka kanssa on mukava viettää aikaa. Hänellä on samanikäinen lapsi ja sama ammatti. Meitä yhdistää moni asia. Hän on ollut elämässäni kauan ja pidän häntä ystävänä. Mutta tämä kateus on vaikeaa. Miksi hänen pitää saada kaikki mitä minulla on? Enkä näe mitään syytä kadehtia elämääni, niin monet vaikeudet tätä varjostavat jo sairautenikin vuoksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24372535:
Siis kumpi kateellinen kummalle...

Minä en ainakaan hänen elämäänsä kadehdi. Mutta uskoisin että hän kadehtii minun elämääni, kun hänen pitää saada kaikki mitä minulla on.

TOSI outoa että kolmekymppinen nainen menee naimisiin ja haluaa vauvan. Ja ostaa asunnon. ihan todella outoa.

Ettet olis itsekin vähän kateellinen kaverillesi?

Hän on sanonut että haluaa vauvan nyt koska meillekin tulee vauva. Ja miehen hän otti koska ei ketään muuta nyt saanut, ja on sanonut itse että ei rakasta häntä. Vauva pitää tehdä nyt, että voidaan olla yhtä aikaa äitiyslomalla.. No ehkä kuvittelen, en tiedä. Mutta kateeksi ei pätkääkään käy. Minulla on mies joka rakastaa minua ja jota minä rakastan. Ja olemme olleet yhdessä pian kymmenen vuotta..

[QUOTE="vieras";24372545]Ootko sä nyt varma, ettei ole kyse ihan sattumasta?[/QUOTE]

Niin, tai siitä että hänelle tulee mieleen sitten haluta esim. se auto kun sinullakin on. Ei sen tarvitse kateellisuutta olla, vaan lähinnä samojen asioiden tavoittelua (mitä aika moni muukin suomalainen perhe tavoittelee; oma tupa, pari lasta, pari autoa yms.).

Ja nyt kun mä luin tuon tekstisi uudelleen niin rivien välistä sullakin paistaa vähän ikävä sävy, jolla puhut ystävästäsi. Miksi hän ei saisi tavoitella niitä samoja asioita kuin sinäkin? Eikö ole mukavaa että hänkin saa elämässään jotain eikä ole ikuisesti se yh-äiti (jona sinä haluaisit hänen pysyvän..?)?

Mun mielestä tuossa ei ole muuta outoa kuin että vihjailee saavansa miehesi. SE on outoa. Muuten ihan tavallista kolmekymppisen naisen elämää.

Mistä tiedät ettei rakasta miestään?

Hän on sanonut että haluaa vauvan nyt koska meillekin tulee vauva. Ja miehen hän otti koska ei ketään muuta nyt saanut, ja on sanonut itse että ei rakasta häntä. Vauva pitää tehdä nyt, että voidaan olla yhtä aikaa äitiyslomalla.. No ehkä kuvittelen, en tiedä. Mutta kateeksi ei pätkääkään käy. Minulla on mies joka rakastaa minua ja jota minä rakastan. Ja olemme olleet yhdessä pian kymmenen vuotta..

Eikö saisi haluta nyt vauvaa, kun sulle tulee? Ethän voi kuvitella, että ainoa syy hänellä tähän on se, että sä oot raskaana?

No kyllä mulla ainakin on jysähtänyt päälle ihan jumalaton vauvakuume juuri nyt, kun moni ystävä on saanut vauvan ja niitä näkee koko ajan. Vähän aikaa sitten en vielä koko asiaa niin ajatellut mutta nyt tietysti kun noita vauvoja on lähipiirissä, käy usein mielessä, että olisi ihanaa saada omakin vauva. Me ollaan aika samanikäisiä niin eiköhän se ole luonnollista, että samoihin aikoihin kypsytään samoihin asioihin. Ei se musta ole mitään kadehtimista tai kenenkään jäljittelyä.

Ei kai tuo sairautesi vaan ole katkeroittanut sinua niin että näet mörköjä sielläkin, missä niitä ei ole?

Eikö saisi haluta nyt vauvaa, kun sulle tulee? Ethän voi kuvitella, että ainoa syy hänellä tähän on se, että sä oot raskaana?

Niin mä mietin samaa...onko noi auton hankkimiset ja vauvan saamiset nyt jotenkin varattu ap:lle kun hän ehti ensin, ja tuttavapiirissä kukaan muu ei niitä saa enää tehdä, koska muuten se tarkoittaa että he ovat kateellisia jäljittelijöitä.

[QUOTE="eee";24372624]No siinä tapauksessa varmaan 70 prosenttia suomalaisista naisista on sulle kateelisia, kun hankkivat parhaillaan lapsia, menevät naimisiin miestensä kanssa ja ostavat omakotitaloja.[/QUOTE]

Kyllä, näin täytyy olla.

On tai ei, miksi teet siitä itsellesi ongelman? Yleensä ihmisille tapahtuu samat asiat! Ei siinä kateudesta ole kysymys. Ja jos kaverisi sanoo että haluaa vauvan kun sinullekin tulee, niin mitä sitten? Se on hänen vauvansa, miehensä, talonsa, ja autonsa KUTEN KAIKILLA ON.
Itse olet toiminut vauvakuumeen levittäjänä.

Tää on NIIN naurettavaa!

Yhteistyössä