Onko kellään apua imetyksen lopettamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄISKÄ -76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄISKÄ -76

Vieras
Pyydän heti alkuun anteeksi teiltä kaikilta, jotka ette haluistanne huolimatta ole pystyneet imettämään! :hug: Pyydän neuvoja kuitenkin imetyksen lopettamiseen. Meidän prinsessa on 1,2vee ja nyt imetän 2 kertaa; nukkumaan mennessä( ei suostu nukahtamaan kenenkään muun kanssa eikä mihinkään muuhun kuin tissille) ja aamuyöllä toisen kerran. Nyt alkaa olla repivää kun toisaalta alkaa tuntua jotta voisin jo alkaa pitää tissit ominani ja toisaalta on ihanaa kun nuppu on siinä sylissä ja se hetki on meidän kahden kiireetöntä aikaa!!! :heart:
Ja toisaalta tuntuu, jotta tytsy ei ole todellakaan halukas lopettamaan imemistä, jotkut kun sanovat, jotta lapsi itse kyllä luopuu kun on aika.
Ite olin pitkään imettäjien "tuomitsija" ennen omaa kokemusta ja nyt olen todella oppinut, jottei kenenkään kokemuksia pidä mennä arvostelemaan omien näkemysten perusteella! :attn:
Unikouluja olen yrittänyt tuloksetta, pulloa, minkäänlaista, hän ei huoli.
Onko kellään kokemuksia esim Jorvin unikouluista? Tosin se on viimeisin vaihtoehto mitä haluan kokeilla!!! :'(
Tässä alkaa vaan vauvakuume poltella jo aika kovaa, joten esikoinen, niin riistävältä kun se tuntuu itestäkin, pitäis saada vierotettua. :'( =) :ashamed:
ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA ja varsinkin vinkkejä joista vois olla APUA?

Kannattas varmaan kokeilla isän kanssa nukahtamista, niin lapsi huomaa et isiltä ei tisua irtoo...Me kokeiltiin unikoulua sillä tavoin et mä nukuin toisessa huoneessa ja isukki vauvan kanssa makkarissa. Kaks yötä meni ja yösyönnit loppui. Yli vuoden ikäinen lapsi ei todellakaan tarvitse yöllä ruokaa.
Nukahtamiseen kannattaa kokeilla esim. paijaamista.
Unikoulu vaatii todella hyvät hermot ja päätöksen siitä et nyt loppu!
Kyllä Lapsi huomaa et vanhemmat on päätöksensä tehnyt ei vaan pidä antaa periksi, vaikka kuin tekis mieli!

Jaksmista :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2005 klo 15:03 milla-78 kirjoitti:
Kannattas varmaan kokeilla isän kanssa nukahtamista, niin lapsi huomaa et isiltä ei tisua irtoo...Me kokeiltiin unikoulua sillä tavoin et mä nukuin toisessa huoneessa ja isukki vauvan kanssa makkarissa. Kaks yötä meni ja yösyönnit loppui. Yli vuoden ikäinen lapsi ei todellakaan tarvitse yöllä ruokaa.
Nukahtamiseen kannattaa kokeilla esim. paijaamista.
Unikoulu vaatii todella hyvät hermot ja päätöksen siitä et nyt loppu!
Kyllä Lapsi huomaa et vanhemmat on päätöksensä tehnyt ei vaan pidä antaa periksi, vaikka kuin tekis mieli!

Jaksmista :hug:

Meillä vaan tuo isän kanssa ei onnistu, kun tekee niiiiin pitkää päivää 7 pv/vk ja tarvii sen vähäisen unen mitä vaan suinkin. Mummin kanssa on kokeiltu, ei onnistunut. :\| Kiitoksia :hug:

lopetat yksinkertaisesti vaan antamisen.helppoa se tuskin tulee olemaan mutta lähes ainut keino.meilläkin oli sama ongelma kun neiti oli1v ja muutama yö siinä taisteltiin mutta sen jälkeen loppui tissittely.ja periksi ei kannata antaa koska lapsi tajuaa sen että luovutat helposti

Meidän äiti vierotti aikanaan ahneen pikkuveljeni ripottamalla pippuria rinnoilleen, ei maistunut enää, mutta en tiedä onko tuo pippuri nyt niin hyväksi lapselle...

Itse lopetin imettämisen kun tyttäreni oli 11,5 kk, lähdimme miehen kanssa viikon häälomalle ja tyttö jäi isovanhemmilleen. Palattuamme ei enää edes pyrkinyt rinnalle.

Minä "jouduin" lopettamaan imetyksen myös esikoisen ollessa tuon ikäinen... Olin aloittamassa opiskelua ja jouduin syömään antibioottikuureja pari, jolloin ei saanutkaan imettää. Tytölle sanoin, että nyt tissit eivät enää toimi ja ne ovat kipeinä... (maitoa kyllä tuli vielä monta kuukautta lopettamisesn jälkeenkin :whistle: ) Jotkut ovat kuulemma teipanneet laastarinkin tissin päälle, että lapsi voi käydä tarvittaessa kurkistamassa, että "rikki on, juu!"... Ja kylläpä tämä imettäminen on taas ihanaa kun on vauva talossa, että ei kun junioria hommaamaan ;)

Mä olisin kanssa ehdottanut tuota isän kanssa nukkumista. Meillä vieroitettiin nyt juuri pääsiäisenä poika 1,2v tissistä. Ajattelin kauhulla millaista tulee olemaan, mutta meni yllättävän hyvin. Poika kun oli oikein tissitakiainen ja söi tissiä useamman kerran päivässä ja yössä. Meillä tuo vieroitus tapahtui isän avulla (pääsiäisenä kun oli neljä päivää vapaata). Illalla isän kanssa nukkumaan pullon kanssa. Parina ekana yönä tarvittiin maitopulloa kaksi kertaa, nyt on menty yhdellä pullolla. Meillä siis tuo "hyvä" puoli että pullo kelpaa, alkoi kelvata vasta tuossa vuoden vanhana. Itse olen nyt nukkunut toisessa huoneessa. En olisi itse pystynyt vieroittamaan. Eikö teillä isästä tosiaankan olisi apua? Jos edes muutaman yön jaksaisi vähän pienemmällä unella?
Tänään kun oltiin ilta kahdestaan pojan kanssa niin vähän tissiä kyllä haettiin, muuten mennyt aika hyvin. Itseäni vaan harmittaa niin vietävästi kun jouduimme tuohon pulloon turvautumaan. Mutta mukista tai nokkamukista poika ei juo, ottaa vaan hörppyjä. Nyt sitten joudutaan vieroittamaan pullostakin. Kyllä ottaa päähän. Päivisin tarjoan nyt aina mukista maitoa, harjoitellaan jospa ne pullotkin unohtuisi pian.
Teillä on hyvin samanlainen tilanne kuin meillä. Toinen lapsi ollut tilauksessa vuoden, ei näy ei kuulu. Siitä syystä imetyksen lopetin. Ja olen myös menossa töihin. Apua tästä ei varmaankan ollut, mutta näin meillä. Tiedän kuinka vaikea on olla antamatta tissiä lapselle, kun hän oikein sitä pyytää. Ei ole helppo kieltää lapselta sitä mitä hän rakastaa. Joten toivotan jaksamista. Toivottavasti saatte jonkin ratkaisun aikaan.

Minä sain lopeteetua imetyksen esikoisen ollessa 10kk. Hän oli myös sellanen et tuttia ja tuttipulloa ei hyväksynyt. Ja tissiä piti saada nukkumaan mennessä ja yhden kerran yöllä. Meillä se sit kävikin yllättävän helposti, me lähdettiin reissuun illalla iltapuuron syötyä autolla pitkä matka edessä hän nukahti ilman tissiä autoon ja kuinka ollakkaan hän nukkui koko auto matkan 8 tuntia heräämättä, eikä tissi ollut mielessäkään ja niin se vain jäi seuraavana yönäkään ei kotona herännyt, uskomatonta mutta totta, heh, että eikun pitkälle auto matkalle...

yksi tapa "vierottaa" lapsi tissiltä on laitta nännin päälle kaksi laastaria ristiin ja kertoa lapselle että tissi on nyt rikki, että ei tule maitoa enää.... kun lapsi haluaa "tarkistuttaa asian" näytät vaan laastareilla peitetyt tissit.... ei kestä kauaa että lapsi unohtaa koko imetyksen kokonaan :)

Yhteistyössä