Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:mulla on hyvä ohje.. ootas kun etsin sen.
KRISTALLIPIPARIT
250g voita
250g sokeria
1,5 dl siirappia
2 tl neilikkaa
2 tl kanelia
1,5 tl inkivääriä
1 tl pomeranssinkuorta
0,75 dl kaakaojauhetta
2 kananmunaa
3 tl soodaa
1 tl suolaa
n. 8 dl vehnäjauhoja
pinnalle kidesokeria
Sulata voi kattilassa. Lisää sokeri, siirappi, mausteet ja kaakaojauhe. Kiehauta. Anna jäähtyä. Vatkaa vaahdoksi sähkövatkaimella. Lisää yksitellen kananmunat. Sekoita suola ja sooda jauhoihin ja lisää jauhoseos taikinaan. Anna seistä kylmässä yön yli. Leivo ohuita piparkakkuja, sirottele pinnalle sokeria. Paista 180 asteessa n. 6 min.
Ja tän juju on juuri tuossa vatkaamisessa. Kannattaa vatkata aika kauan. Sitte aamulla kun on ollu jääkaapissa, huomaa että sieltä noussu ihan kuplia siihen taikinan pintaan. Kauli melkoisen ohueksi, nää sitte kohoaa kivasti uunissa ja niistä tulee ihanan rapeita. Ei sellasia kovin paksuja ja tönkköjä mitä tahtoo piparit välillä olla.
Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:Kiitos, tämän laitan ylös ja kokeilen kyllä. Laitatko tähän sitä tummaa leivontakaakaota?
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:Kiitos, tämän laitan ylös ja kokeilen kyllä. Laitatko tähän sitä tummaa leivontakaakaota?
En, mä oon laittanu vähän reilummin Oboyta tai vastaavaa kaakajuomajauhetta. En tykkää siitä tummasta.