Onko kellään käytössä kortisoni astmalääkitys ainoastaan flunssien aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 4 v:llä on ollut flunssien aikana käytössä sekä kortisoni että avaava lääke (molemmat hengitettävässä muodossa).

Nyt lääkäri ehdotti, että siirtyisimme käyttämään pelkkää Singulair -raetta flunssien aikana ja tarvittaessa avaavaa. Flunssien väliajat olisimme edelleen ilman akuuttia lääkitystä.

Meillä 3.5v oli näin, diagnoosina infektioastma. Ja kun aloitettiin singulair, pystyi kortisonin jättämään kokonaan pois että flunssassa pelataan sitten avaavan kanssa jos on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Meillä 3.5v oli näin, diagnoosina infektioastma. Ja kun aloitettiin singulair, pystyi kortisonin jättämään kokonaan pois että flunssassa pelataan sitten avaavan kanssa jos on tarvetta.

Eli käytätte Singulairia ainoastaan flunssan aikaan, ei läpi vuoden?

Meillä ollut tuollainen vastaava lääkitys 3v:lla alle vuoden ikäisestä ilman mitään varsinaista diagnoosia. Auttaa kun menee flunssassa aivan tukkoon hengitys ja vältämme sillä sairaalakeikan.
Minulla on myös astma ja olen kokeillut joskus tuota Singularia tablettina, mutta se ei minulla auttanut. Se on kait ihan tapauskohtaista, mikä lääkitys tehoaa parhaiten ja se selviää oikeastaan varmasti vain kokeilemalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Eli käytätte Singulairia ainoastaan flunssan aikaan, ei läpi vuoden?

Minulla tuo Singular oli jatkuvana lääkityksenä.

Yhteistyössä