onko kellään näin vaikeaa lasta, kun on kyse uusista ja "uusista" vaatteista ja niiden pukemisesta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
Mä olen jo ihan väsynyt tähän joka aamuiseen taisteluun asiasta.
Meillä ekaluokkalainen, jolle kaikki uudet vaatteet on kauhistus. Milloin on saumat vinossa, lanka häiritsee, lahkeet valuu, paita on liian pitkä tai löysä tai kuristaa tai kiristää tai kalsarit ei sovi suorana alle jne jne jne. *suuri huokaus*
Sama juttu ulkovaatteiden kanssa.
Ja nyt edessä on taas paha vaihe, kun pitäis alkaa luopua kesävermeistä joihin on tottunut ja pukea syysvaatteita ja kenkiä.
Mikä ihme avuksi ? Lapsi saa itse jo osallistua vaatehankintoihinsa kaupassa ja siellä ne on ok,mut kotona sitten ne painaakin tms. Myös pyykistä tulleet vaatteet on lapsesta karheita ja jäykkiä ja kamalan tuntuisia.:|
Aina ollut tällaista ja tuntuu, että nyt tullut taas päälle voimakkaana.

saako huutaa ARGGGGH|O

Meillä on ongelmana se, että lapsi ei kelpuuta kuin niitä vaatteita, jotka ovat hänen mielestä kauniita (värin ja mallin puolesta). Olen ostellut tosi kalliita vaatteita ja hän toteaa usein ettei pidäkään ko vaatteesta, kun pitäisi laittaa se päälle. Viimeisin on Burberryn mekko, joka oli tarkoitus laittaa koulukuvaukseen, mutta eipäs laittanutkaan. Ehkä tämä on sitten se "ainoan lapsen"-syndrooma :(

Joo, tuttua on. Meidän 2.luokkalainen tyttö paineli miltei koko viime talven yksillä housuilla ja yhdellä paidalla. Pesin viikollakin niin,että koulun jälkeen vaatteet pois ja pyykkiin , niin aamulla oli kuivuneet. Opettaja varmaan luuli , ettei lapsella muita vaatteita olekaan...
Meillä auttaa mukana kaupassa oleminen ( että siis löytyy edes se yksi) ja se että vaate tuntuu hyvältä ( ei kiristä, ei ole liian pieni eikä liian suuri, ei liian pieni eikä liian suuri kaula-aukko jne.) ja se, että vaate miellyttää myös hänen silmää, siinä pitää olla siis myös jotain erityistä hänen mielestään. Toisaalta sovittaminen ei yleensä onnistu, joten vähän arpoen mennään.

Ja niitä vaatteita on sitten minun ja opettajan katseleminen omista mieltymyksistä ja mielipiteistä huolimatta. Hyviä hermoja !

Meidän 4-vuotias neiti on myös tarkka noiden vaatteiden kanssa, saumat painaa, painetut kuvat tuntuvat yms. Vaihdan yleensä vaatteen, koska jotenkin tuntuu että hän oikeasti tuntee herkemmin iholla eo asioita.

Yhteistyössä