Onko kellään ollu mahatauti tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
Mulla siis alkoi viikko sitten la-su yönä mahatauti. Vatsa tosi kipeä, mieletön ripulointi, huonoaoloa ja sunnuntaina kuumetta 38.5c. Tuota ripulointia jatku (tosin lievemmässä määrin ) aina tiistai aamuun asti.
Sitten tuo loppui, kunnes eilen, torstaina alkoi uudestaan. Muita oireita ei ole kuin ripulointi ja mahakipu, jos jotain erehdyn syömään, niin välillä huono-olo...

Onko tämä siis vielä tuota mahatautia?

Nyt on kyllä omituisia tauteja liikkeellä. Voihan se olla vielä samaa tautia jka vaan muuttaa muotoaan. Onko sulla koskaan ollut Helcobakteeria? Sekin aiheuttaa ripulointia ja mahakipua ruokailun jälkeen. Toiv. menee pian ohitse.

Ei oo ollu. Täytyypä googlettaa tuo bakteeri...
Alkaa mennä jo hermot tän taudin kanssa, ku uskalla syödä mitään saati mennä minnekkään, ku koskaan tiedä millo mahaa alkaa vääntää. :/ :headwall:

Meillä meni pojun rota ripuli niin että alkoi la-su välisenä yönä..Okusa, kuumetta, ripulia kesti ke asti..ja sit luultiin että helpotta..
Tauti kuitenki jatkui torstaina ja sunnuntaina sit päästiin sairaalasta pois..

Tyypllistä rotalle tollenen et pitää taukoa välillä..

Täällä on :wave:
Miehelle nousi pelkkä kuume, toiselle pojalle kuume ja vatsa ripulille, kolmannelle pojalle vatsa kipeäksi ja löysälle, neljäs poika makaa tuossa juuri kuumeessa,on oksentanut ja ripuloinut. Minulle ei tullut kuumetta, ainoastaan vatsa meni kuralle :x yksi poika on ollut täysin oireeton, vielä toistaiseksi. eiköhän äitienpäiväksi ehdi sairastumaan :/

No, mulla oli silleen, että ripulointi alkoi tiistai-iltana, samalla nousi lämpö vähän päälle 38. Keskiviikkona ihan samanlaista, ripulia, vatsaa väänsi ja lämpöä koko ajan. Sitten torstaiaamuna olo olikin ykskaks aivan normaali, lämpö poissa ja vatsakin tuntui melko hyvältä, ei ripulia. Iltaa kohti olo meni taas heikommaksi ja illalla alkoikin oksennusralli, joka kesti puoli vuorokautta... Tytöllä oli ripuli alkanut jo edellisenä viikonloppuna, ja sitä kesti pari päivää ja myöhemmin viikonloppuna (muutaman "terveen päivän" jälkeen) oksensikin kerran. Mies aloitti oksentamisen heti mun perään ja oksensi vuorokauden verran. Miehellä ja tytöllä ei ollut kuumetta.

Kauan teillä joilla tämä on ollut on kestänyt? Mulla, ku tää on nyt kestäny jo melkein viikon.... Kukaan muu meillä ei ole sairastunut.

Jos tää on tota Rotaa. niin pitääkö tätä hoitaa jotenkin? Onko toi Rota helposti tarttuvaa? Olin viime yön töissä, joten himppusen hirvittää jos tän pian tartutin muihin. (Vaikka tosiaan kotona tätä ei kyllä ole muilla kuin minulla. )
Mä en tosiaan ole oksentanu kertaakaan, vaan mulla tää oli samanlaista la-su yöstä sunnuntai iltaan, kuin Hieman hankalalla. Sunnuntaina kävin valehtelematta sen 50 kertaa vessassa, ja yksikään reissu ei ollu turha... :ashamed:

Mulla, ku tätä painoa ei muutenkaan liikaa ole, niin kyllä ärsyttää tälläinen.... Tämän lisäks imetän vielä joten ne nesteet mitä saan sisällä pysymään menee tuolle pikku-ukolle. Huoh! Sitä paitsi tää tauti tosiaan väsyttää |O
Mutta helpotus kyllä kuulla, että tää taitaa kuiteskin olla ihan vaan mahatautia, ettei mitään vakavampaa. :)

Yhteistyössä