Onko kellään ollut tällaista vaivaa raskausaikana...jalkaholvi kipeänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipukoipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipukoipi

Vieras
Eli mulla on jalat hieman jo turvonneet viikkoja 32. Oikea pahemin kuin vasen.Oikean jalan kaariosa jalanpohjasta on kosketusarka ja aika kova,tuntuu möykkyjä kun hieroo. Kipua on myös jalkaterän sivussa ja nilkassa sen palluran yläpuolella. Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa? Iho ei punoita eikä kuumota. Nilkassa näkyy vaan sellasia pinnalisia pikkusuonia hirmuisesti. Johtuukohan vääränlaisista jalkineista,kun olen paljon jalkojen päällä? Panadolia ja kipugeeliä olen laittanu,jotta menis ohi.Vaivannut nyt viikon.

Mulla on aina ollut jalat tosi herkät reagoimaan kaikkeen, jopa säähän. Nyt on kyllä varsinkin helteillä kahta kamalampaa kun oon raskaana. Jalat turvottaa; näyttää ihan nallen tassuilta iltaisin. Verisuonia ppullottaa ja kyllä toi jalkapohja on kans yks tosi paha, just se kaari, ja päkiät... Jalkakylpy, hierontaa, mahdollisimman vähän kengät jalassa ja kotona ilman sukkia! Yöks oon laittanu viilentävää geeliä ja isot villasukat jalkoihin, ne auttaa. Ja kun nostelee jalkoja ylös. Kai tuo jalkapohjienkin kipuilu ihan vaan näistä raskauden aiheuttamista nestekertymistä ym alaraajojen verenkierron häiriöistä johtuu. Ja pistä mies hieromaan. :)
Tää helle pahentaa ainakin mulla.

**muoks ja RV 29+1 nyt. Turvotusta ollut jo raskauden keskivaiheilta asti, ja varsinkin helteellä

"Raskaus ja liikapaino aiheuttavat muutoksia jalkoihin. Jalan poikittaiskaaren ja jalkaholvin laskeumat ovat yleisiä. Jaloista lähtevät usein asento- ja ryhtivirheet."

Jalka voi raskauden jälkeen jopa jäädä isommaksi kuin mitä se oli ennen raskautta...

Yhteistyössä