Onko kellään pehmeää kantokoppaa? Mietin noita vaihtoehtoja..apuva..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruutana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruutana

Vieras
Kun on myynnissä sellaisia missä sisäpuoli "fleecen" tapaista, ja sellaisia, joissa sisäpuoli samaa kangasta kuin päälikangaas, eli liukasta rataskangasta.

Niin kumpi mahtaa olla kevät/kesä vauvalle kivempi?

Kokemuksia?

Molemmilla kesävauvoilla on ollut fleecepohjainen. Jos vauva syntyy kesäaikaan, on vielä hyvin pieni ja kopassa on paljon tilaa. Meillä on tosin kuomurattaat, jotka ovat paremmin ilmastoidut kuin yhdistelmät, sekin vaikuttanut hyvään 'ilmastointiin'

Mä ostin kesävauvalle kovalla kopalla rattaat. Pehmeä koppa on liian kuuma kesällä, olkoot vuori mikä tahansa. Ilma ei kierrä pehmeässä kopassa kuten kovassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
Mä ostin kesävauvalle kovalla kopalla rattaat. Pehmeä koppa on liian kuuma kesällä, olkoot vuori mikä tahansa. Ilma ei kierrä pehmeässä kopassa kuten kovassa.

Meillä nuo rattaat on vaan sellaiset ettei kova koppa mahdu.

JA ajattlin vaan että pitää sitä koppaa auki.
lTArkoitus ähinnä vaan pienentämässä sitä rattaan tilavuutta.

Mutta kun miettii, et sellainen liukas kangas vaatisi jonkun lakanakankaan alle... ja onko fleece sitten taas muuten kuuma..

Vaikeaa

No, meillä esikoisella oli vaunut kovalla kopalla, kesävauva.

Kuopus myös kesävauva, hänelle ostettiin tuplarattaisiin pehmeä koppa, sillä fleecesisustalla. Eikä kertaakaan ollut yhtään liian kuuma. Vauvaa pukiessa täytyy vaan ottaa huomioon että koppa on lämmin, eikä sulloa liikaa kuteita päälle.

Viileällä kelillä oli hyvä kun oli niin lämmin eikä tarvinnut mitään ylimääräisiä makuupusseja tai vastaavia.

Meidän kaksi vanhempaa on syntyneet kesäkuussa ja oli brion kombit kovalla kopalla. Kolmonen syntynyt maaliskuun viimeinen päivä ja on gessleinin swingit ja puolikovalla kantokopalla. Hienosti meni kesälläkin. Huomioi sen vauvan vaatetuksessa.

Itse muuten olin saanut sen käsityksen, että ne puolikovat ja pehmeät kopat on lyhyempiä käyttöiältään, mutta meidän 10kk käyttää edelleen tuota puolikovaa kantokoppaa vaunuissa nukkuessa. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.