Onko kellään puhjennut tärykalvo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Mä epäilen että mulla on.. En kuule toisella korvalla mitään ja korvasta tulee ilmaa kun pitää nenästä kiinni ja hengittää.. Pitäskö tätä mennä näyttämään lääkärille?

Alkuperäinen kirjoittaja myrskytuuli:
Mulla on. Umpeutui itsestään parissa viikossa. En kyllä tiiä et minkäkokoisesta reiästä oli kyse, kun en lääkärissä käynyt. Mummollani puhkesi myös, hänellä ei enää umpeutunut itsestään.

Menikö sulla kuulo siitä korvasta? Eihän tässä muuten mitään mutta en kuule kunnolla.. Jos vaikka maanantaihin oottelis ja sit menis lekuriin jos tuo kuulo ei palaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Mulla on. Umpeutui itsestään parissa viikossa. En kyllä tiiä et minkäkokoisesta reiästä oli kyse, kun en lääkärissä käynyt. Mummollani puhkesi myös, hänellä ei enää umpeutunut itsestään.

Menikö sulla kuulo siitä korvasta? Eihän tässä muuten mitään mutta en kuule kunnolla.. Jos vaikka maanantaihin oottelis ja sit menis lekuriin jos tuo kuulo ei palaa..

Ei mennyt kuulo, mut heikommin kuulin kuin normaalisti. Sama juttu mun mummolla, eí kuule oikein hyvin toisella korvalla (reikää yritetty paikatakkin).

mistä teidät että se puhkesi?

Joo kyllä tärykalvossa on reikä jos puhaltamalla tulee ilma korvasta. Käy ihmeessä lääkärissä näyttämässä, koska on myös kuulonalenemaa, joka ei ole mikään leikin asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

mistä teidät että se puhkesi?

Korvasta tuli ilmaa ja oireet kuvailin lääkärille puhelimitse. Sanoi että jos ei kahdessa viikossa umpeudu, reikä on iso (tiedä sitten mitä isolla tarkoitetaan tärykalvossa) ja silloin ois pitänyt mennä lääkäriin käymään.

Okei.. Mä en taas kuule toisella korvalla mitään, se vaan humisee.. Sain kyllä aikamoisen läimäyksen tohon korvaan että se humina voi johtua siitäkin, katellaan jos se menis ohi, pakko on maanantaina mennä lääkäriin jos tuo kuulo ei tuu takasin..

Alkuperäinen kirjoittaja määh:
Joo kyllä tärykalvossa on reikä jos puhaltamalla tulee ilma korvasta. Käy ihmeessä lääkärissä näyttämässä, koska on myös kuulonalenemaa, joka ei ole mikään leikin asia.

Joo mä ajattelin että jos viikonlopun yli uskaltas katella ja sit maanantaina soittas..

Tytöllä puhkes kun oli paha tulehdus, joka ei kuitenkaan oireillut. Tyttö 8v. Kun tärykalvo puhkes, korvasta tuli viikon visvaa niin että piti tyynyllä pitää suojaa.Sitä tuli PALJON. Ja kuurin sai tietty.Parani sitten muutamassa viikossa hyvin.

Itsestään on puhjennut viimeisen korvatulehduksen yhteydessä. Tärykalvo on tiettävästi eheytynyt, mutta arpeutunut ja liimainen, kun on saanut tämän viimeisen lisäksi paljon höykkyä vuosien varrella. Kuulonalenema on todettu oikeassa korvassa.

Yhteistyössä