Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
tuossa jo 10kiloa painavan lapsen joutuu kääntämään kasvot menosuuntaan.. en ostaisi jo tuosta syystä..
Ei
joudu, mutta
saa. Meille myyjä sanoi että ei ole mitään estettä sille, etteikö yli kymmenkiloista lasta voisi selkä menosuuntaan kuljettaa. Se 10 kg raja tulee kuulemma valmistajalta ja on valmistusmaan suositus. Me pidettiin aina selkä menosuuntaan, ja
lapsi oli jo reilusti päälle 15 kg.
se 10kiloa on se millä se istuin on testattu. sen jälkeen kun lapsi on yli 10kiloa ja selkä menosuuntaan niin valmistaja ei takaa turvallisuutta.. .mä en itse alkaisi arvailemaan milloin istuin on turvallinen ja milloin ei. huh, että ihmiset osaakin leikkiä lastensa turvallisuudella, usko pois, olen sen nähnyt juuri siellä missä niitä turvaistuimia myydään
Mä en kyllä tajua miten se sama istuin olisi yhtäkkiä vaarallinen lapsen painaessa 10,5 kg, kun se vielä 600 grammaa aikaisemmin oli turvallinen =). Samalla lailla istuin on kiinni, samassa autossa, ja se on tasan sama istuin kuin ennenkin. Törmäyskin voi tulla edestä, takaa tai sivulta oli istuin sitten kuinka päin vaan.