Onko kellään yhteiset rahat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muistan jonkun aiemmankin aloituksen aiheesta ja ihmettelen ap:n tyylistä vastakkainasettelua. Siinäkin keskustelussa kävi ilmi, että juuri kellään ei ole tiukasti erilliset rahat. Että ei sun kovin monia tarttekaan ees yrittää ymmärtää...

Ja me ollaan just semmoinen sekapari, osittain on omat ja osittain yhteiset rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on molemmilla omat tilit ja sitten yhteinen johon molemmat siirtävät tasasumman joka kuukausi, sieltä maksellaan sitten laskut ja ruuat + muut jutut. Mitä omille tileille sitten jää ne kumpikin käyttää ns omiin juttuihin

Paljonko laitatte kuukaudessa,eli siis paljonko tuo tasasumma on? Mielenkiinnosta kyselen...

Meillä on omat tilit ja yhteinen tili. Kaikki mun nettipankkitunnusten alla ja siirtelen rahaa yhteiselle tilille usein. Omille tileille jätän rahaa niin, että saadaan ruokaa ostettua ja bensat maksettua. Isäntä ilmoittelee, jos on isompia hankintoja tulossa niin katson että hänen tilillä riittää raha. Pääasiassa mun tilille jätän enemmän rahaa, kun hoidan ruokaostokset. Yhteiseltä tililtä maksan laskut ja kerätään kaikki mahdollinen liikenevä raha sinne. Meillä toimii hyvin, rahaa saadaan hyvin säästöön ja molemmat tyytyväisiä. Käytännössä rahat siis yhteisiä.

neiti: vaikka en olekkaan ko. henkilö niin vastaan silti :). Meillä siis myös käytössä sama systeemi, eli tasasumma siirretään yhteiselle tilille, josta maksetaan lainat ja laskut. Molemmat laittavat 600-700 ? riippuen siitä, onko tulossa isompia menoja. Ruuat maksetaan suunnilleen vuorotellen puoliks, niistä ei olla tiukkaa kirjaa pidetty. Molemmille jää rahaa palkasta myös säästöön ja lisäksi omaan shoppailuun :).

Ei ole yhteinen tili, mutta rahat on kyllä yhteisiä. Mun tilille tulee vain lapsilisät sekä kotihoidontuki. Ens kuusta lähtien tulee pelkästään lapsilisät. Sitten, kun mun tilitä loppuu rahat niin mä siirrän miehen tililtä lisää.

Uusimmat

Yhteistyössä