onko kenelläkään epilepsiaa...?...pelottaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epilepsiako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epilepsiako?

Vieras
minulla epäillään epilepsiaa ja olen käynyt uni-eeg ssä ja ensi viikolla menen kuulemaan kohtaloni.

mitä oireita teillä on ollut?

itselläni huomasin ettei kaikki ole kunnossa kun mieheni kyydissä autossa istuin ja mieheni kysyi tuleeko autoja..minä katsoin ja totesin että ei tule..aikani siinä istuttua miehelleni sanoin että älä kysy minulta enää kkoskaan tuleeko autoja sillä äsken kun katsoin en ees älynny oikeesti katsoa kuhan vaan totesin ettei tule siis ihan outo kun katoin sinne päin mutta hoksottimet ei toiminu.

istuessa joskus tuntuu että putoon lattialle ja tuenkin jalalla etten putoisi.

välillä tuntuu ihan kuin humisisi päässä ja tuntuu että taju lähtee justiisa.

puheen tuottamisongelmiakin välillä on.

joskus näössänikin tuntuu olevan häikkää.

minua pelottaa aikalailla tällaset olotilat..varasinkin kun on 3 alle kouluikäistä lasta.

Mulla oli lapsena epilepsia joka sitten muroosiässä hävisi.Mulla tuli sellaisia "toljotuskohtauksia".Saatoin jäädä pitkäksikin aikaa vaan tuijottamaan silmät lasittuneina enkä tiennyt ympäristöstä mitään.Kun kohtaus oli ohi jatkoin tekemisiäni kuin mitään ei olisi tapahtunnut.Kohtauksista en itse muista mitään.
Lääkkeillä saatiin niitä kohtauksia pidettyä kurissa.Ajokorttiä varten tosin jouduin lääkäriltä hakemaan lapun koska lääkitys on lopetettu ja todituksen että lääkkeiden lopettamisen jälkeen ei kohtauksia ole ollut muutamaan vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja epilepsiako?:
minulla epäillään epilepsiaa ja olen käynyt uni-eeg ssä ja ensi viikolla menen kuulemaan kohtaloni.

mitä oireita teillä on ollut?

itselläni huomasin ettei kaikki ole kunnossa kun mieheni kyydissä autossa istuin ja mieheni kysyi tuleeko autoja..minä katsoin ja totesin että ei tule..aikani siinä istuttua miehelleni sanoin että älä kysy minulta enää kkoskaan tuleeko autoja sillä äsken kun katsoin en ees älynny oikeesti katsoa kuhan vaan totesin ettei tule siis ihan outo kun katoin sinne päin mutta hoksottimet ei toiminu.

istuessa joskus tuntuu että putoon lattialle ja tuenkin jalalla etten putoisi.

välillä tuntuu ihan kuin humisisi päässä ja tuntuu että taju lähtee justiisa.

puheen tuottamisongelmiakin välillä on.

joskus näössänikin tuntuu olevan häikkää.

minua pelottaa aikalailla tällaset olotilat..varasinkin kun on 3 alle kouluikäistä lasta.

Mulla samanlaisia oireita mutta en ole ajatellut, että olisi epilepsiaa.
Näköjutuista olen joskus käynyt silmälääkärillä mutta ei ole mitään vikaa.
En osaa selittää mutta joskus tulee sellainen näky silmiin, kuin joku kalvo vilkkuis eteen (vrt. pupun vilkkusilmä).
Ja joskus vaikka on katsoo, ettei autoja tule, niin tosiaan saattaahan sieltä tullakin :(

toi kuulostaa jotenki tutulta, paitsi ei puheongelmia. Oon miettinu mitä se on, alkuun luulin vaan väsymyksen ja matalan verenpaineen seuraukseksi. Sitten kun aloin pelkäämään tota olotilaa, niin mietin jo paniikkihäiriötä. Miten lääkäri suhtautu asiaan? kun tuntuu, et jos meen näitä valittaa, niin aina ne vaan vähättelee. Ongelma on just se, että on lapsia ja miettii usein julkisilla paikoilla liikkuessaan et tuleeko se humina taas. Ja paniikkihäiriökierre on valmis. Mä oon pari kertaa ennen lapsia pökränny julkisiin paikkoihin, et ihan perusteettomia mun pelot ei ole. Tosin sillon mä en ottanu niitä raskaasti enkä kehitelly mitään pelkoja itelleni.

Mulla samantapaisia oireita ja on heitetty ilmaan ms-tauti ja aivokasvain.
Magneettikuvissa kävin, tulokset tulee parin viikon päästä
ja kyllä luulen et sittenkin kaikki hyvin kun eivät ole soittaneet aiemmin puheillensa sairaalasta...

Sillä kai ne soittais heti tuloksista jos siellä jotain olis eikä antais odotella?
Vai millasia kokemuksia muilla?

Mulla siis huimausta(kohtauksittaista), puhe- ja muistiongelmia, lihasheikkoutta, näkö- ja kuulohäiriöitä, ja kun istuessa laitan silmät kiinni, tuntuu kuin siirtyisin toiseen maailmaan ja olotilaan(just niinkuin humahtais, tippusi jonnekki muualle...)
Siinä noi tärkeimmät....

Alkuperäinen kirjoittaja heinäsirkka:
toi kuulostaa jotenki tutulta, paitsi ei puheongelmia. Oon miettinu mitä se on, alkuun luulin vaan väsymyksen ja matalan verenpaineen seuraukseksi. Sitten kun aloin pelkäämään tota olotilaa, niin mietin jo paniikkihäiriötä. Miten lääkäri suhtautu asiaan? kun tuntuu, et jos meen näitä valittaa, niin aina ne vaan vähättelee. Ongelma on just se, että on lapsia ja miettii usein julkisilla paikoilla liikkuessaan et tuleeko se humina taas. Ja paniikkihäiriökierre on valmis. Mä oon pari kertaa ennen lapsia pökränny julkisiin paikkoihin, et ihan perusteettomia mun pelot ei ole. Tosin sillon mä en ottanu niitä raskaasti enkä kehitelly mitään pelkoja itelleni.

tällasia oireita voi stressikin tehdä,mutta minä pääsin heti 2viikon kuluttua lääkärikäynnistä sairaalatutkimuksiin koska lapsena on ollu epilepsia joka on saatu lääkkeillä kuriin. nyt sitten epäilevät epilepsian uusiutuvan kun kerroin noi huimausjutut eli ton kaatumisen tunteen.
mie itse nimittäin epäilin stressiä tai masennusta mutta ei ne niitä ookkaan ja paniikkihäiriötkin kävi mielessä mutta ei se sitäkään ole(siskollani on ollut).

puheongelmia silleen ollu että pitää sanoo jotain n iin höpötänkin ihan toista.
pieniä muistikatkoksia ollu ja sitten tuntuu ett v'lil joudun moneen otteeseen kelaamaan asiaa tai tekemistä läpi ku ei vaa aivot hoksota mitä piti tehhä.

Yhteistyössä