onko kenelläkään hartiat niin jumissa että huimaa? Kokemuksia kaipaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Moi!

Mulla on ollut niska-hartia seutu pitkään todella jumissa. Nyt mukaan on tullut todella voimakas huimaus.

Sain lihaksia rentouttavia lääkkeitä ja käyn fysioterapiassa.

Kauan sinulla on mennyt että on alkanut huimaus helpottamaan?
Mitä hyviä konsteja tiedät mikä voisi nopeuttaa kuntoutumista.
Tuntuu että todella huonosti alkaa paikat aukeamaan.

Niskat mullakin ihan lukossa, mitään vahvempia lääkkeitä en voi syödä, koska imetän. Naprapaatilla olen käynyt aiemmin ja nytkin ajattelin varata ajan. Mulla ei fysioterapeuttien taputtelut oo koskaan auttaneet. Nyt hoidan niskoja lämpöpussilla ja venyttelemällä. Huimaa välillä tosiaan niin että luulen kaatuvani. Hirvittää vaan, jos taju oikeesti joskus meneekin ja on vauva sylissä :(

mulla oli! alkukesän nimittäin neuloin hulluna villatakkia että saisin sen ajoissa valmiiksi; heinäkuun aikaan huimaili vähän väliä ja ihmettelin ekaksi mistä se johtui, mutta kun neule oli valmis niin vähän ajan päästä huimaus ja niskasäryt loppui... mutta empä mä tiedä muuta hoitoa kun liikunta venyttely ja oikea asento jos tekee jotain istumatyötä :)

ja hei, jos et saa ketään hieromaan niskaasi, youtubessa on kivoja hieromisohjeita kuinka voi itse hieroa omaa niskaansa :)

Kyllä huimaa, parhaillaankin. Välillä huimaa niin, että tuntuu että taju lähtee. Ei pysty kävelemään suoraan. En ole käynyt lääkärissä. Yritin kyllä aikaa varata, mutta ei se nuori tyttönen antanut. Parasta olisi varmaan venyttely ja liikunta. Esim. kävely niin että kädet liikkuu rennosti edestakaisin.

Mulla meni keväällä niin jumiin niskat, et tuli tajunnan häiriöitä noin kymmenen kertaa päivässä. Sain kipulääkkeet ja sirdaludeja. Kävin myös hierojalla. Meni noin viikko kun noilla meni jumi pois. Oli kamalaa ku kesken asiakaspuhelun saatto tulla hirvee tajunnan katoaminen. Ei kuule enää siinä vaiheessa tullu puhetta suusta.

Mulla myös selkä ja niska kipeänä ja jumissa. Olen käynyt muutaman kerran hierojalla, mutta vaiva palaa aina takaisin. Ennen riitti hieronta silloin tällöin ja selkä oli ok monta kuukautta. Saisiko tk lääkäriltä lähetteen jollekkin niksauttajalle tai perus hierojalle jolloin kela korvaisi osan hoidoista? Ei olisi oikein varaa käydä enää täydellä taksalla...

Yhteistyössä