onko kenelläkään käynnistetty synnytystä viikolla 37?miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuhu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuhu

Vieras
voisinkohan puhua lääkärille että voiko olla mahdollista saada käynnistys jos edellinen vauva ollut yli 4kiloinen ja synnytys ollut pitkä ja todella kivulias ja kauheat repämät tuli ym...en pysty vieläkään kunnolla pissaa pidättään vaikka synnytyksestä aikaa 4vuotta:/ . mies vaan tokas että kyllähän sieltä nyt mahtuu tulemaan se toinenkin yli nelikiloinen jos ekakin on mahtunut,niin tottakai ehkä mut mua pelottaa ihan hirveesti että kasvaa niin isoksi:( menee yöunetkin sen takia..oon nyt viikolla 37...

no huomenna ois ultra... mut se ekakin paino arvio meni päin persettä...lääkäri meinas että justiin ja jsutiin on ehkä 3100g ja seuraavana poika synty niin olikin 4230g:/ että se siitä... kätilö sano että vauva oli jo niin alhaalla ja lääkäri oli ulkomaalainen että oliko osaanut sitten arvioida oikein...

toinen käynnistettiin kun vettä lorahteli ja toisen olisivat käynnistäneet tasan vkolla38.olin auki 6senttiä ja kärsin synnytys supistuksista viimeiset kaksi vkkoa.Lääkäri sanoi että turhaan äitin kipuja jatkamaan (mittasi siis niitä supistusten voimakkuuksia).Synnytys lähti kuitenkin etenemään ennen tuota.

no ei mulla kännistetty. sanoivat vaan että voin päästä painoarvio ultraan viikolla 38-39.
en mihinkään painoarvioon sitten ehtinyt kun synnytys kännisty itsellään rv38+1.
vauva painoi onneksi "vaivaiset" 3200g, eikä nirhaumaakaan tullut. Synnytyksen kestokin jäi alle 4tuntia.

Esikoinen painoi 4450g ja synnytys kesti kaksi vuorokautta. eeppari tehtiin ja II-asteen repeämät. ei nyt tuo mikään hirmu pahaa ole mutta se kipu ja se kesto oli niin järkkyä olin aivan poikki oksensin jne...

Miehesi on oikeassa, toinen synnytys on yleensä PAAAALJON helpompi kuin ensimmäinen. Ekan synnytyksenperusteella ei kannata vetää lopullisia johtopäätöksiä.

Ps.vauvan kokoon voi vaikuttaa esim raskausajan ruokavaliolla...

nokun mulla on vielä raskausdiabetes ja oon lihonut 27kiloa:( lähtöpaino oli 50 ja nyt 77:( huhuh...vaikka ihan todella normaalisti olen syönyt ja liikkunut...töissä olin koko raskausajan ja nyt jäin älomalle...vasta...päiväkodissa olin töissä... pelottaa senkin puolesta että tulee iso vauva kun painoa kertyny...pari viikkoa sitten neuvola täti meinas että 3kiloa ois vauva käsikopelolla..

[QUOTE="neljän äiti";25653961]
Ps.vauvan kokoon voi vaikuttaa esim raskausajan ruokavaliolla...[/QUOTE]
Tai ainakin voi kuvitella voivansa vaikuttaa....nimimerkillä Söin kuin sika, mulla oli raskausdiabetes, ja vauvani painoi 2,8 kg syntyessään viikolla 40+5...ja toisen lapseni kohdalla söin vieläkin sikamaisemmin ja sain jälleen kerran raskausviikkoihin ja pituuteen nähden pienipainoisen vauvan, samalla kun koko raskausajan erittäin terveellisesti syönyt tuttuni sai 4,8 kg vaavin ilman raskausdiabetesta :D

Yhteistyössä