Onko kenenkään lapsella ollut punkkia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toukomamma ei jaksa kirjautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toukomamma ei jaksa kirjautua

Vieras
Ja vielä tarkemmin onko ollut pidempään, ettei ole heti huomattu...Meidän tyttö leikki eilen illalla n.klo19 ulkona ja vissiin silloin oli saanut punkin itseensä, ja huomattiin vasta tänä aamuna. Eli on ollut jo jonkun aikaa ja minä täällä panikoin, josko siitä joku pöpö on nyt tarttunut...Mennään terkkarille otattamaan se pois kun en ite oo koskaan moista otusta ennen ottanu pois ni tahon et se sit lähtee kans kunnolla....varmaan pitäs ne punkkipihit ostaa, jos vielä noita ihanuuksia tulee.. Kokemuksia?

No kai se on aika sama, onko aikuisella vai lapsella. Mulla oli viime viikolla punkki vatsassa. Otettiin punkkipihdeillä pois ja nyt olen seuraillut kohtaa. Jos tulee renkulat ympärille tai ihottumaa tai jotain outoa, voi olla borrelioosia.

Kahesti on ollu, vauvana ja toissakesänä. Eka oli kiinni ollu vähän aikaa, toinen tavattiin kömpimästä ja poistetiiin tuoreeltaan. Pihdeillä kyl osaa itse ottaa ekankin kerran. Pojalle ei siitä vauvana saadusta tullu mitään. Se on niin tuuristaan kiinni saako tartunnan.

On ollut kahteen otteeseen.. eka vain vähän aikaa, nyppäisin pois ennen kuin oli juurikaa ehtinyt imeä. Ei seurauksia. Toisella kertaa ei huomattu koko punkkia ennen kuin tuli puremaan ne borrelioosirinkulat! :/ Vaan ihan penisilliinikuurilla siitä päästiin, ei tullut muita seurauksia siitäkään.
Suosittelen punkkipihtien hankkimista, niillä lähtee ihan nätisti.

On ollut ja pinseteillä varovasti poistettiin. Luultavasti muutamia tunteja ehti olla - korkeintaan ehkä illasta aamuun. Seurailtiin, mutta ihottumia ei onneksi tullut.

On ollut ja punkki ja kiinni n.kolme päivää. Seurattiin vain tuleeko pistokohdan ympärille rinkula (ei tullut) ja terveysasemalla sanottiin että kun ötökkö on pistänyt, vahinko on jo tapahtunut. Ei ole tarkoitus pelotella mutta sairastumisen riski on todella pieni.

Kiitos vastauksista! eipä sille nyt muuta mahdakkaan kun seurailla sitä kohtaa vaan, et tuleeko sitä länttiä ja muita oireita... mut kyl heti rupes pyörimään mielessä kaikenlaista, kun oon kuullu vaikka mitä "kauhujuttuja" kuolioista sun muusta.... mut sen näkee sit tuleeko mitään, toivottavasti ei!

Yhteistyössä