Onko kenenkään lapsi oppinut muutaman vahingon jälkeen yökuivaksi,jos vaippa on vaan jätetty pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jh

Vieras
Siis joa ennen sitä on aina aamulla märkä vaippa?Onko kenelläkään onnistunut,tai tietääkö joku jonkin joka näin olisi tehnyt?Vai onko tuo lapsen häpäisyä,kun on oletettavaa,että pissaa sänkyyn kun vaippa jätetään pois.Kyseessä kohta 4v.

Yökuivaksi ei oikein voi oppia. On enemmänkin hormooneista kiinni eli oppii, kun on sen aika. Yökuivaksi tullaan yleensä 5 v mennessä eli vielä ei kiirettä, jos lapsi on vasta 3 vuotta.

Meidän pian 4v täyttävällä tytöllä oli tuossa loppukeväästä vaippa aina aamuisin märkä. Tulin sitten kerran ajatelleeksi, että taitaa pissata vasta kun herää ja päätin kokeeksi jättää vaipan pois. Ei pissannut sänkyyn vaan tosiaan pissaa vasta kun herää. Tänä aikana ehkä 3 kertaa olen joutunut lakananvaihtoon yöllä ja niillä kerroilla tyttö on juonut illalla paljon. Kannattaa kokeilla, laita vaan sellainen suojus lakanan alle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän pian 4v täyttävällä tytöllä oli tuossa loppukeväästä vaippa aina aamuisin märkä. Tulin sitten kerran ajatelleeksi, että taitaa pissata vasta kun herää ja päätin kokeeksi jättää vaipan pois. Ei pissannut sänkyyn vaan tosiaan pissaa vasta kun herää. Tänä aikana ehkä 3 kertaa olen joutunut lakananvaihtoon yöllä ja niillä kerroilla tyttö on juonut illalla paljon. Kannattaa kokeilla, laita vaan sellainen suojus lakanan alle.

Tätä mäkin olen miettinyt,että taitaa aamulla vaan pissata vaippaan pissaamisen ilosta.Tosin kyllä joskus jos esim. autossa nukahtaa niin pissaa housuun vielä unessa,juuri ennen heräämistä.En voi tietää,onko aamullakin tai yölläkin sama juttu...Pitäisköhän kokeilla?

minö jätin vaipan pois vaikka oli aamuisin litimärkä. Poika oli vihdoin oppinut päiväkuivaksi, innostunut itse menemään potalle. Pissasi kuitenkin heti vaippaan kun sellainen laitettiin. Ikää vajaa 3 ja alle viikossa kuivaksi. Ekoina öinä pissasi slnkyyn kaksi kertaa yössä ja sitten meni itse vessaan seuraavina ja lopulta nukkui hyvin yön ja aamulla vessaan..

ensin päivävaippa pois ilman ainuttakaan vahinkoo, ja sit muutaman päivän päästä yövaippakin :) en ees kerenny alkaa ehotteleen tuota vaipattomuutta:) kuopuksella samoin... oisko osaa sillä, ettemme koskaan ehtineet alkaa edes ehdotteleen tuota vaipattomuutta.. potalla kävi aika ajoissa myös... siis alta tuon 2v.

Yhteistyössä