Onko kenenkään mies ollu juonu "muutamaa" ja ollut silti mukana synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tässä mietin vaan, että pääseekö sinne mukaan silti, vaikkakin sanovat et eivät ota...
ELI tahdon vastauksia niiltä ihmisiltä joilla mies joko ollut mukana tai sitten niitä kenen ukko on käännytetty synnytyssalista veke :D ELI EN tahdo tähän ketjuun yhtäkään mielipidettä asiasta vaan KOKEMUKSIA. Kiitos :D

kuulin tapauksen, jossa mies ei ollu päässy mukaan synnytykseen kun oli ollu pienessä maistissa...noh, miehen äidin piti mennä sit tilalle, mut sekään ei päässy ku oli ottanu.
Et jos humalatila näkyy tai viina haisee, niin enpä usko et päästetään mukaan.

Kas kummaa, eipä ole sinulle tullut juurikaan vastauksia. Normaali mies ja isä kyllä pystyy edes sen synnytksen ajan olemaan selvinpäin.Sori, en olis saanut vastata kun oma mieheni on raitis. No, eipähän mun onneksi tarvitse päätäni vaivata tällaisilla asioilla, omassa elämässäni siis.

Olen ollut kakkos-kätilönä synnytyksessä mukana jossa synnyttäjän miehellä oli kauhea kankkunen. Ukko makasi synnytyssalin toisella sängyllä ja ähisi ja kuorsasi välillä äänekkäästi. Pyysi (ja sai) jossain välissä päänsärkylääkkeen.
Hänestä ei ollut mitään iloa tai tukea synnyttävälle äidille.
Kun vaimo alkoi ponnistaa, hän nousi puoliunessa sängyltä ja meni vessaan oksentamaan. Kauhea huuto-karjunta-yrjö vessassa niin että itteäkin melkein alkoi oksettaa.
Siinä se mamma ponnistettuaan yritti "peitellä" tai pelastaa miehen kunniaa sanomalla hiljaa "lohduttavaa että toisellekin tulee paha olo kun itteään sattuu". No, kyllä sen kaikki sanomattakin tiesi että kankkustaan se ukko siellä yrjösi eikä ollut myötätunnosta puhettakaan.
Pahinta koko asiassa oli että tällä synnyttäjällä olisi suunnitelmien mukaan ollut suunniteltu sektio samana päivänä mutta kun synnytys lähtikin käyntiin edellisenä yönä niin lapsi päätettiin antaa tulla alakautta. Eli samassa kunnossa mies ilmeisesti oli ajatellut mennä suunniteltuun leikkaukseen?
Vanha viina haisi joten ei voinut erehtyä tapauksesta ja myöhemmin osastolla sama äiti itkeskeli kun mies oli ottanut överit varpajaisissa eikä päässyt häntä ja vauvaa hakemaan kotiin...
Puistattaa vieläkin moinen tapaus, toivottavasti asiat ovat joko korjaantuneet tai tämä äiti päässyt siitä miehestä eroon.
Pari juomaa ottaneena voi kait synnytykseen vielä mukaan tulla mutta oikeasti juovuksissa olevasta tukihenkilöstä ei ole kyllä mitään iloa, pikemminkin päin vastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kas kummaa, eipä ole sinulle tullut juurikaan vastauksia. Normaali mies ja isä kyllä pystyy edes sen synnytksen ajan olemaan selvinpäin..

Mun ei pystynyt, byääh. Oli paska viettämässä parhaan ystävänsä polttareita kun minulla käynnistyi synnytys viikolla 34. Vittu mikä sika :'(
Hei oikeasti, kyllä sitä ihminen voi elää normaalia elämää vaikka puoliso raskaana, äärimmäisen huonoa tsägää vain että synnytys käynnistyi etuajassa juuri kesken polttareiden.

Just tämmössiä ääliö kommentteja mä en tajua. Ei mun mies ole mikään alkoholisti, helvetti mulle on ihan ok jos se nyt yhtenä perjantaina ottaa muutaman peliä katellessa, jestas mitä nipoja! Sieltä se just kumpus se kysymys ja tällässiä vastauksia en todellakaan tahtonu tähän ketjuun, koska meillä tuo VIINA EI OLE ONGELMA! Eikö voi tosiaan mies elää normi elämää mun ollessa raskaana, yhtenä perjantaina ottaa muutaman??!!

Mä kun en synnytä ilman ukkoani, en oo synnyttäny entisiäkään ja en synnytä tätäkään, oli se sitte juonu muutaman tai ei ollenkaan :D Että kuhan mietin tässä, mutta tosi huonoa säkää saa olla et nyt lähtisin, onhan vkoja vasta 36..mut eihän sitä koskaan tiedä!

Alkuperäinen kirjoittaja kätilönä ollut:
Olen ollut kakkos-kätilönä synnytyksessä mukana jossa synnyttäjän miehellä oli kauhea kankkunen. Ukko makasi synnytyssalin toisella sängyllä ja ähisi ja kuorsasi välillä äänekkäästi. Pyysi (ja sai) jossain välissä päänsärkylääkkeen.
Hänestä ei ollut mitään iloa tai tukea synnyttävälle äidille.
Kun vaimo alkoi ponnistaa, hän nousi puoliunessa sängyltä ja meni vessaan oksentamaan. Kauhea huuto-karjunta-yrjö vessassa niin että itteäkin melkein alkoi oksettaa.
Siinä se mamma ponnistettuaan yritti "peitellä" tai pelastaa miehen kunniaa sanomalla hiljaa "lohduttavaa että toisellekin tulee paha olo kun itteään sattuu". No, kyllä sen kaikki sanomattakin tiesi että kankkustaan se ukko siellä yrjösi eikä ollut myötätunnosta puhettakaan.
Pahinta koko asiassa oli että tällä synnyttäjällä olisi suunnitelmien mukaan ollut suunniteltu sektio samana päivänä mutta kun synnytys lähtikin käyntiin edellisenä yönä niin lapsi päätettiin antaa tulla alakautta. Eli samassa kunnossa mies ilmeisesti oli ajatellut mennä suunniteltuun leikkaukseen?
Vanha viina haisi joten ei voinut erehtyä tapauksesta ja myöhemmin osastolla sama äiti itkeskeli kun mies oli ottanut överit varpajaisissa eikä päässyt häntä ja vauvaa hakemaan kotiin...
Puistattaa vieläkin moinen tapaus, toivottavasti asiat ovat joko korjaantuneet tai tämä äiti päässyt siitä miehestä eroon.
Pari juomaa ottaneena voi kait synnytykseen vielä mukaan tulla mutta oikeasti juovuksissa olevasta tukihenkilöstä ei ole kyllä mitään iloa, pikemminkin päin vastoin.

aivan, tälläsestä mä en tajua...Kyllä on ollu ääliö mies. Ja voin hyvin kuvitella et tuollasesssa tilanteessa se isän muakan olokin evättäisiin, tietty jos äitikin sitä mieltä vielä.

Ai että et meinaa synnyttää jos ne sanoo että synnärille ei tollasta kännikalaa oteta :o istut sitte jalat ristissä kunnes ukkos selviää siitä. En kyllä ymmärrä, mut onneks mun ei tarvikkaa eikä onneks tarvi mitään turnua katella ja miettii et onko selvinpäin kun synnytys käynnistyy.

Tota noin...Mun miehelle oli täysin 100% selviö, että silloin jos on potentiaalinen mahdollisuus joutua lähtemään sairaalaan ja hänen oltava ajokunnossa, valmiina auttamaan ja tukemaan mua, silloin ei oteta pisaraakaan alkoholia. Eli loppuraskauden ajan todellakin oli täysin vesiselvänä ja ihan omasta aloitteestaan. Sen verran voisi odottaa mieheltäkin myötätuntoa ja osallistumista vauvan odotukseen.

Lasketaanko kun me oltiin saunottu ja mies oli juonut kaksi saunakaljaa ehtoolla ja sitten puolen yön aikaan tuli äkkilähtö. Ei siellä kukaan kyselly mut ei sitä varmaan huomannukkaan

Ai että et meinaa synnyttää jos ne sanoo että synnärille ei tollasta kännikalaa oteta :o istut sitte jalat ristissä kunnes ukkos selviää siitä. En kyllä ymmärrä, mut onneks mun ei tarvikkaa eikä onneks tarvi mitään turnua katella ja miettii et onko selvinpäin kun synnytys käynnistyy.

Joo kyse ku ei oo kännikalasta :D Kyllä mä tiedän montako lonkeroa tuola jääkaapissa on :D

Tota noin...Mun miehelle oli täysin 100% selviö, että silloin jos on potentiaalinen mahdollisuus joutua lähtemään sairaalaan ja hänen oltava ajokunnossa, valmiina auttamaan ja tukemaan mua, silloin ei oteta pisaraakaan alkoholia. Eli loppuraskauden ajan todellakin oli täysin vesiselvänä ja ihan omasta aloitteestaan. Sen verran voisi odottaa mieheltäkin myötätuntoa ja osallistumista vauvan odotukseen.

Peesi tähän sekä edelliseen. No ihme nipoja me ollaan juu :laugh:

Niin noh, meillä onneks eletään ihan normaalia elämää. Mä en koe olevani vakavasti sairas vaikka olenkin raskaana, enkä vaadi ukolta täydellistä pidättäytymistä jostaki muutamasta lonkerosta. Teille muille se voi olla karmeeta, mutta onhan se tietty niinkin et usein täälä valitetaan kuin miehet juo ja pettävät ja ovat alkkiksia jne. Negatiivista...siksi varmasti minunkin miestäni nyt arvostellaan täälä epäkypsäksi ja hulttioisäksi kun hän menee ja juo muutaman mun ollessa raskaana, ja laskettuunki vielä aikaa. Ei vain ihmisten päähän mene se et on olemassa perheitä joissa osataan nauttia kohtuudella ja et se on ihan okei. Mnusta sitä normaalia elämää voi elää vaikka olenkin raskaana. Eihän tuo sentään joka vkonloppu ota ja perseitä vedä! Mutta niin tää on taas niiin tätä, tällä palstalla...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin noh, meillä onneks eletään ihan normaalia elämää. Mä en koe olevani vakavasti sairas vaikka olenkin raskaana, enkä vaadi ukolta täydellistä pidättäytymistä jostaki muutamasta lonkerosta. Teille muille se voi olla karmeeta, mutta onhan se tietty niinkin et usein täälä valitetaan kuin miehet juo ja pettävät ja ovat alkkiksia jne. Negatiivista...siksi varmasti minunkin miestäni nyt arvostellaan täälä epäkypsäksi ja hulttioisäksi kun hän menee ja juo muutaman mun ollessa raskaana, ja laskettuunki vielä aikaa. Ei vain ihmisten päähän mene se et on olemassa perheitä joissa osataan nauttia kohtuudella ja et se on ihan okei. Mnusta sitä normaalia elämää voi elää vaikka olenkin raskaana. Eihän tuo sentään joka vkonloppu ota ja perseitä vedä! Mutta niin tää on taas niiin tätä, tällä palstalla...

Jos tuon jo tiesit, niin miksi edes vaivauduit tekemään tän aloituksen..?

Tuota alkoholiongelmastahan on nimenomaan kyse jos on tilanne jossa olisi suotavaa olla selvinpäin eikä kykene siihen :/ ja alkoholistin lähaisriippuvainen puoliso sitten selittelee alkin tekemisiä juuri kuten sinä teet.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos tuon jo tiesit, niin miksi edes vaivauduit tekemään tän aloituksen..?

siksi kun halusin kuulla onko tälläsiä tapauksia sattunut, et jonku mies on juonu muutaman ja synnytys lähtenyt käyntiin. Sitä paitsi, onhan tää ihan hyvää perjantai illan viihdettäkin, päästä kinastelemaan mielipiteistä kun täälä saa aina riidan aikaseksi aiheesta ku aiheesta, ihan tahtomattaankin!

Tuota alkoholiongelmastahan on nimenomaan kyse jos on tilanne jossa olisi suotavaa olla selvinpäin eikä kykene siihen :/ ja alkoholistin lähaisriippuvainen puoliso sitten selittelee alkin tekemisiä juuri kuten sinä teet.

ai vitsit ku kirpas läheltä, mut niin kaukaa ;)

Valitettavasti sukulaiseni mies pääsi synnytyssaliin humalassa, eli ei mitenkään muutaman ottaneena. Kun tukihenkilö pyysi kätiöä että häätäisi miehen pois, niin sitten hääti.

Jos omani olisi ottanut yhtään, niin en huolisi lähellekään synnytyssalia. Mies kyllä on ymmärtänyt itsekin olla ottamatta synnytyksen lähetyessä, ei tosin ota juurikaan muutenkaan.

ei ole kokemusta mutta mielipiteeni annan :D sahans itä nyt muutaman saunakaljan nauttia jos haluaa, en usko että silloin salista pois ajetaan.. hölmöä tietty on lasketun ajan tienoilla perseitä vetää... jos synnytys käynnistyy etuajassa ja mies on sattumalta viihteellä niin sillehän ei mitään voi, ja sitten täytyy toivoa että mies on tarpeeks hyvässä kunnossa tulemaan mukaan.. ja oikeasti harvalla se synnytys menee parissa tunnissa että ehtiihän siinä selvitä ennen h hetkeä...

Mun mies oli juonut muutaman oluen illan aikana, kun vauva sitten päättikin yhtäkkiä syntyä (olin jo ollut jonkun aikaa valmiiksi sairaalassamitään tapahtumatta).
Oli todellakin juonut vain muutaman pullon, en edes itse huomannut sitä, kun tuli sairaalaan, vaan mulle kertoi myöhemmin. Ei ollut humalassa tai pikku hiprakassa tai haissut millekään, ihan normaali oli minun silmissä. Ei muutenkaan juo koskaan humalaan asti.

Noh, itsellä on tänään mennyt päivän lasketun ajan yli ja kyllä mies on joinain koti-iltoina oluen jos muutamankin ottanut. Enpä tästä muuten ole kuittaillut, kuin että taksi jouduttaisi ottamaan jos synnytys käynnistyisi ja synnärille 40 kilsaa matkaa... Suomalaisille vaan tuntuu olevan ominaista tää "joko tai" -linja alkoholin suhteen, ei siis ole olemassa mitään kultaista keskitietä ilmeisesti?

Kun mäkin tässä koitan niinku painottaa sitä et ei tuo ole missään kännissä eikä todellakaan meinaa olla ja se tietää et se ei SAA olla, enkä sitä silloin edes ottas saliin! Mut ku ei, ei täälä vaan aatellaan et tuo on juoppo :D Kiitos, Jaahas ja Sekoboltsi tilhi!

Näin vaan viime yönä unta et olin synnyttämässä ja nyt sit ku hokasin yhtäkkiä et nii tuohan tuossa avas lonkeron et perhana jos uni käyki toteen ja tää vauva syntyskin ennen aikojaan...ni kai se hyvänen aika pääsee mun mukaan!! :D Mutta joo, toivotaan et niin ei tänä yönä käy, et jouduttas lähtee, vauvallekki liian aikasta vielä...

Kas kummaa, eipä ole sinulle tullut juurikaan vastauksia. Normaali mies ja isä kyllä pystyy edes sen synnytksen ajan olemaan selvinpäin.Sori, en olis saanut vastata kun oma mieheni on raitis. No, eipähän mun onneksi tarvitse päätäni vaivata tällaisilla asioilla, omassa elämässäni siis.

Kas kummaa, rikös ollut niin rttä ap halus kokemuksia, ei typeriä mielipiteitä?

Yhteistyössä