onko ketään muuta, joka teki tietoisen ettei imetä lastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viiru

Vieras
.. minä tein sen 3 vuotta sitten, kun poikamme syntyi. Yritin muutaman
kerran sairaalassa kauheen huudon kera aamuyöllä. Siihen jäi ja oma kätilö
tuki päätöstäni.
En ole päivääkään katunut. Toki itse olin teholla 3 vrk. Sekin vaikutti. Ei ollut
voimia ja enkä koskaan sitä halunnut.
Mieheni sai heti alusta asti kontaktin poikaan. Mulla se oli hakusessa 2 vuotta.
Mies on paljon ollut pojan kanssa ja on vieläkin.
Itse tein pakolliset jutut. Toki ulkoilin ja hoidin lapseni fyysiset tarpeet.
Nyt vasta lähempää 3 v mulle ja pojalle on tullut oma suhde.
Mä nyt vasta tunnen olevani äiti lapselleni.

Ensimmäistä ja toista en paljon imettänyt, ehkä kolme viikkoa. Seuraavalta luovutin maitoa ja sain hyvät rahat. Seuraavaa täysimetin kuusi kuukautta ja osittain melkein vuoden. Kuopus sai nelisen viikkoa. Väliä vanhimmalla ja nuuorimmalla noin 22vuotta.

Minä periaatteessa kyllä. Ensimmäistä lasta yritin väkisin imettää. Koin sen lähinnä ahdistavana ja masennuinkin todella vakavasti, koska tunsin sen vuoksi itseni huonoksi äidiksi, kun en "osannut" imettää. Nyt kahden nuorimman kohdalla tein päätöksen, että osaimetän niin kauan, kun se vielä tuntuu luonnolliselta. Aika pian, noin muutaman viikon sisällä tajusin, että sekä minä, että lapsi kärsii. En osannut imettää, hermostuin kun en onnistunut ja lapsi oli nälässä, koska pelkäsin imettämisen tuomaa huonoa omatuntoa. Kolme tervettä pullovauvaa on siis minulla :) Suuri hatunnosto kaikille, jotka onnistuvat imettämisessä :flower:

:wave: 4v sitte ku lapsi ei jaksanut imeä eikä ollu taitoa/kokemusta mulla asiasta...neuvolan harppu tuomitsi samantien miut ja mun päätöksen ku sanoin sille että tää lapsi kasvaa korvike maidolla ja sillä vähäsellä tissi maidolla minkä jaksan lypsää

Minä en ollut uskoa korviani, kun minut herätettiin synnytyksen jälkeisenä yönä klo 05.00 niin, että hoitsu hätäisenä kysyi, voinko tulla, kun vauva tarvitsee syödä. Mutta se meni jo tosi överiksi, kun se pelle teki saman kahden tunnin kuluttua :O...

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
kun itse kysyy ja itse vastaa saa haluamansa vastaukset
:D

Mä tietoisesti lopetin imetyksen lapsen ollessa muutaman viikon ikäinen. Mulla ei vaan maito noussut, vaikka kuinka imetin ja väliajat pumppasin. Oli niin väsyttävää ja turhaa puuhaa. Lapsi itki nälkäänsä. Taivas aukeni kun tein päätöksen imetyksen yrittämisen lopettamisesta. Korvikkeella kasvoi tyytyväinen lapsi! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei mun duuni:
Minä en ollut uskoa korviani, kun minut herätettiin synnytyksen jälkeisenä yönä klo 05.00 niin, että hoitsu hätäisenä kysyi, voinko tulla, kun vauva tarvitsee syödä. Mutta se meni jo tosi överiksi, kun se pelle teki saman kahden tunnin kuluttua :O...

sinun kaltaisten ihmisten ei kannattaisi lapsia tehdä ollenkaan. säälittävää...

En provoksi epäillytkään mutta ei varmaan kovin moni suomessa päätä olla imettämättä. Yleensä yritetään, niinkuin sinäkin, toiset enemmän, toiset vähemmän aikaa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei mun duuni:

sinun kaltaisten ihmisten ei kannattaisi lapsia tehdä ollenkaan. säälittävää...

Älä horise. Pakko on ponnistaa, kun on 10 cm auki :laugh:

Yhteistyössä