Onko ketään Nousiaisissa asuvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mindi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen asunut Nousiaisissa 15-vuotta (käynyt koulut siellä ja kotiutunut jälleen takaisin, ja nyt asustelen muualla) Pienten lasten kannalta tilanne on hyvä - uudet päiväkodit ja mukava henkilökunta. Minulla ainakaan ei mitään valittamista ole. Tietenkin välimatkat kouluun lapsilla saattaa olla hieman pidemmät (n.3km riippuen missä asustelee)

Turkuun ajamiseen tottuu yllättävän nopeasti. Perjantaisin kun on kiire kotiin voi pänniä se edellä 60km/h ajava kukkahattutäti, mutta muuten kun vauhtiin pääsee matka Raisioon asti menee nopsasti.

Minun syyni muuttaa pois paikkakunnalta oli että ero tuli - sen verran pieni paikka etten halunnut eksää joka päivä nähdä kaupassa ;)

Suosittelen lämpimästi :)

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta!

Tällä alueella mistä me olemme taloa katselleet, olisi alakoulu ihan lähellä. Se vähän mietityttää, että tuleeko lasten harrastuksiin kuskaamisesta iso riesa...Vielä muutamiin vuosiin lapset eivät mitään niin aktiivisesti harrasta, mutta ehkä kuitenkin tulevaisuudessa.
Mutta toisaalta taas houkuttelee komea talo kauniissa ja rauhallisessa ympäristössä, kohtuu hinnalla...Täytyypä vielä pohtia.

Mua kyllä ketuttais se ajaminen, en oo just Nousiaisissa asunut mutta saman matkan päässä Turusta toiseen suuntaan ja vajaa kaks vuotta jaksoin.
Ärsytti kun tollasissa pikkupaikoissa kaikki tuntee kaikki ja just se ajaminen. Mieluummin asun kaupungissa pienemmässä asunnossa kun vietän 90% vapaa-ajasta autossa, isompien lasten harrastusmahdollisuudet on tuollaisissa paikoissa surkeat ja teinien elämä ankeaa (ja sit nekin vaan ajelee mopoautojensa kanssa isommille kylille)

No jotenkin mullakin sydän sanoo, että ei niin korpeen, mutta kai sitä on sitten vaan ahne kun haluais paljon tilaa ja komean talon. Tällä hetkellä asustellaan Raisiossa ja tää on kyllä ihan passeli sijainniltaan. Tätä isompaan paikkaan en kaipaa.

No minä itse teininä siellä asuneena en tuntenut jääväni paitsi mistään. Hevosten kanssa puuhailin vapaa-ajat ja mopolla sinne pääsi mukavasti. Lisäksi tarjolla on erilaisia urheilumahdollisuuksia, näytelmäkerho yms.

Minä toisaalta en lapsiani veisi kaupunkiin - mielummin rauhallinen elämä "tylsällä" maaseudulla, kuin liimanhaistelijat ja nuorisojoukot riesana..

Kuka mistäkin tykkää :)

No minä itse teininä siellä asuneena en tuntenut jääväni paitsi mistään. Hevosten kanssa puuhailin vapaa-ajat ja mopolla sinne pääsi mukavasti. Lisäksi tarjolla on erilaisia urheilumahdollisuuksia, näytelmäkerho yms.

Minä toisaalta en lapsiani veisi kaupunkiin - mielummin rauhallinen elämä "tylsällä" maaseudulla, kuin liimanhaistelijat ja nuorisojoukot riesana.

Kuka mistäkin tykkää :)

Enemmänhän näitä liimanhaistelu- ja huumeporukoita maaseudulla ja pikkukaupungeissa nykyään on.
Just tällä hetkellä (viikonlopun TS:sta luettua) Liedossa massiivinen huumeongelma nuorison keskuudessa ja muutama vuosi sitten Raahessa. Esim.
Ja varmaan ihan vaan siksi että siellä on niin samperin tylsää ja harrastusmahdollisuudet teineille aika nollassa.

Mun mies, joka on asunut sekä Turussa että Turun kehyskunnissa että hiukan etäämmälläkin, on ehdottomasti päättänyt, että koskaan ei muuteta mihinkään pikkukuntaan. Tekemisen puute, pitkät välimatkat kouluun, kavereille, harrastuksiin, se että kaikki tuntee kaikki.... No thank you.

Kasitiessä on se huono puoli, että siellä liikenne tökkii aina, oli kesä taikka talvi. Yksi kaista Turkuun ja toinen Turusta pois, ja kun sinne lisätään juurikin se kukkahattutäti tai onnellinen traktorinomistaja, niin siellä sitten körötellään taajamanopeuksilla. Kasitien parannusta on suunniteltu varmaan 30 vuotta, mutta mitään ei tapahdu.

Yhteistyössä