Onko ketään ollut vastaavassa tilanteessa? Ihan kamalaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Kellään raskausaikana todettu vauvalla vakavaa vikaa sydämessä?
Jos teitä löytyy, niin kertoisitteko vähän, millaista vikaa ja miten korjaus onnistui, vai onnistuiko..?

Minun rakas ihana ystäväni sai ihan äsken tietää, että hartaasti odotetulla esikoisella on vakava vika sydämessä. La heillä on marraskuussa, ja nyt huoli on mitä hirvein pienen voinnista.
Ystävä luonnollisesti tulee synnyttämään sektiolla, ja mahdollisuuksien mukaan vauva leikataan heti.
Kuitenkin lääkärit kuulemma varoittelivat ja olivat kovin huolissaan. Tämä on ihan kamalaa...Yrittivät pientä alulle melkein viisi vuotta, ja nyt kun tätä ihmettä on saatu juhlistaa, niin sitten käy näin. Itkettää ja pelottaa...

Yritän parhaani mukaan tukea ystävääni ja hänen miestään. Jutellaan ihan joka päivä, ja koitetaan keksiä kivaa tekemistä, ettei asia kokoajan velloisi mielessä.

Tuon vian laatua en ystävältäni sen paremmin udellut, kertoo jos haluaa. Mutta kertokaa te rakkaat palstaystävät, jos teillä olisi jotain edes samansuuntaisia kokemuksia!!

Eipä siinä oikein muuta ole tehtävissä kuin tukea ystävää. Toisaalta on tietysti hyvä, että saivat tietää ennakkoon, on aikaa varautua lapsen sairauteen, mutta toisaalta se tekee loppuraskaudesta aika tuskaa.

Minä tiedän kaksi, joiden lapsella on ollut vikaa sydämessä syntyessään. Toinen saatiin leikkauksella kuntoon, mutta toisella on tiedossaan lyhyt elämä. Vaikea on äitiä lohduttaa, jos lapsi on sairas. Varsinkin tämän toisen äidin kohdalla, joka nyt jo kokee tulevaa luopumisen tuskaa.

Minun lapsellani todettiin myös sydänvika kun olin raskaana,samoin todettiin että hän on vammainen
syntyessään.Kun lapseni sitten syntyi hän oli terve ja sydämessä oli pieni reikä ota päätettiin seurata.Kävimme sairaalassa tutkimuksissa ja erään kerran kun häntä tutkittiin reikä oli mennytkin umpeen ja hän ei tarvinnut enää leikkausta.Minulle kerrottiin että nykyajan koneilla näkyy kaikki pienet viatkin niin selkeesti että ihmiset huolestuu joskus jopa turhasta.

Yhteistyössä