Onko ketään Vaasasta, jotka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkennus, tarkoitin Hietalahdella sitä vanhaa omakotiasutusta, en siis niitä Mäkikaivontien kerrostaloja. Oon ajatellu sitä osaa aina Klemettilänä... Mutta ehkä oon väärässä!

Vanhan vaasan tietä ajettaessa oon huomannut että ainakin (entisen?) jääkiekkokaukalon paikalle/viereen on on tullut uusia taloja jossain vaiheessa. Jossain siellä Jehovan todistajien salin takana eli samalla alueella kuin tuo "teidän" talo.

Joo sori että kesti, pitää välillä tehdä töitäkin :D. Messi on ristinummen ostoskeskuksessa sijaitseva lähiökapakka.

Vielä tarkennus nuihin uusiin omakotitaloihin, että en tarkoittanut ihan uutta omakotitaloaluetta vaan että sinne samaan paikkaan, missä teidän kohdetalo on, on rakennettu täs 2000-l. puolella uusia omakotitaloja täydennyksenä. Lienee ollut tontteja jaossa jossain vaiheessa.. Ja onhan r-nummen perällekin, kappelionmäelle, rakennettu tosi paljon ok-taloja tällä vuosituhannella... Ja oli vähä aikaa sitten /on vieläkin tontteja jaossa r-nummella, muutama.

Hietalahdesta vielä: siellähän on paljon niitä vanhoja puutaloja/pienkerrostaloja, joissa asuu näitä puliporukoita. En nyt halua yleistää! Edelleen samalla kannalla kuin aikaisemmin, että on talo/korttelikohtaista enkä menis erityisesti parjaamaan mitään asuinaluetta vaasassa...

Itse asuin lapsuuteni ja nuoruuteni ristinummen ja vanhan vaasan "välissä". Ei jäänyt traumaattisia muistoja tai tapahtunut mitään pahaa! ja aivan normaali työssäkäyvä aikuinen minusta tuli! Nyt asun suvilahdessa lapseni kanssa ja olen todella tyytyväinen suvilahteen! täälä on rauhallista, luontoa ympärillä ja lyhyt matka kaupunkiin. Voisin kuitenkin suositella suvilahtea enemmän.

Älkää nyt hyvät ihmiset jääkö vanhoihin aikoihin kiinni!! Mun isä on asunut ristinummella pienestä pojasta asti ja silloin täällä ristinummella on kyllä ollu aika levotonta. Mä oon myös asunut kaikki 12 vuottani pohjois-ristinummella omakotitaloalueella mutta kaikki teidän harhaaluulot on vääriä!!! Ristinummi on rauhallinen paikka asua! Täällä on kaupat, kirjasto, hammashoitola, kouluja ja terveyskeskus! Lapsille ja nuorille on iltapäiväkerhoja Ristikassa ja pienille lapsille aamupäiväkerhoja. Ja mun elämän aikana tääl ei oo KOSKAAN ollu mitään suurempaa häiriköintiä/levottomuuksia. Betonilähiö ei huhhuh-.- Jos ei ees kerrostalot kiinnosta nii tulkaa kattelee tänne omakotitalo alueelle ei todellakaa mikää betonilähiö -.- Tääl ei oikeesti tartte pelätä mitää et joku hullu hyppää tuolta puskasta ja heiluu pyssyn kaa tai et joku tulee esim spraymaalaamaan sun talon oikeesti älkää jääkö vanhoihin juttuihin kiinni!! Eikä ne mamutkaa oo mun elämää haitannu millään tavalla!! Tää on just RAUHALLISEMPI paikka ku vaikka keskustassa koska tästä kaupunginosasta on luotu se kuva et tää on muka se Vaasan paha paikka nii sen takia tääl ei asu nii paljo ihmisii ku esim vaik Kotirannalla. Ja SEN TAKIA täällä on niin rauhallista ettei tänne uskalla muuttaa ketää joittenki ikivanhojen juttujen takia! Tottakai joku esim. Uusi Böle on niinku kokonaan uus ja kaikki talot on uusia ja hienoja mut kyllä täälläki hienoja taloja on!! Ja ihan oikeesti viisaat ihmiset älkää uskoko juoruihin! tää on paras paikka lapselle mitä voi olla ku voi vauvasta ylä-asteelle asti opiskella ja kasvaa täällä. Tääl on paljo lapsii ja nuorii ja varmasti saa paljon kavereita! Kouluissa on tosi hyvät opettajat ja on paaljon erityisluokkia! Oon teidänki puolesta nyt surullinen ku ootte saanu tästä hyvästä paikasta huonon kuvan:(

Ja vielä ihan vaan lisäykseks ja tiedoks et Mia Petra Kumpula-Natri, kansanedustaja Vaasasta on eläny Ristinummella ja ollu Nummen koulussa, samassa koulussa missä mä täll hetkellä!! Ja se oli meidän itsenäisyyspäiväjuhlassakin että tällästä täällä ''slumminummella'' -.-'' Et menkää vaan sinne suvilahteen nii tuleepahan teistä kunnon citymarketin kassoja!

No huh huh noita Ristinummen parjaajia on riittänyt! Olen asunut vanhan asuntomessualueen kyljessä koko ikäni 19 vuotiaaksi, jonka jälkeen muutin Palosaarelle, sieltä keskustaan ja Teeriniemelle. Ristinummelle muuttaisin koska vain takaisin! Palosaari on tietyiltä osin mukava, mutta ei mielestäni lapsiperheille sopiva. Teeriniemelle en kyllä enää muuttaisi, paljon pahempi mielestäni kuin Ristinummi, joka siis ei todellakaan ole paha. On koulut, päivähoidot, yläasteet, harrastusmahdollisuuksia, Pilvilampi, hiihtoladut, pururadat, golff, kirjasto, useampi kauppa, jnejne. Pitää muistaa että Ristinummi on suuri asuinalue, ja ajatella, kun on paljon ihmisiä mukaan mahtuu monenlaisia.

Hietalahti on ok, ei keskustassa eikä kehuttavia palveluita (keskustaan toki lyhyt). Mäkikaivontiellä ja ympäristössä hieman epäilyttäviä vuokra-asuntoja.

Teeriniemellä ihanaa on myös ulkoilumahdollisuudet, mutta en pidä hieman haasteellisesta sijainnista. En suoranaisiin levottomuuksiin ole törmännyt, mutta esimerkiksi maahanmuuttajia on mielestäni paljon enemmän kuin vaikkapa Ristinummella tai Suvilahdessa. Teeriniemelllä on kyllä kivoja omakotitaloja ja rivitaloja, kuten myös Ristinummella.

Yhteistyössä