Onko kikkakolmosia vilkkaan vauvan parempiin uniin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauvalla ikää 5kk ja nyt alkanut erittäin huonot yöunet kun konttausharjoituksia täytyy tehdä nukkuessakin ja vatsalleen kääntyy tuon tuosta. Tunnissa saa monta kertaa kääntää ympäri. Ei siis nukahda mahalleen vaan ennemin huutaa koko yön.

Olen kokeillut kapaloa, ei tehoa.
Unipussi, ei tehoa.
Vuorata sivut peitoilla, ei auta.

Ei se tälleen iltasin niinkään haittaa mut yöllä ois kiva nukkuakin.

Aika auttaa, meillä oli tuota samaa n. puolen vuoden ajan että huusi 10-15 kertaa yössä. Loppui vasta sitten kun vauva oppi kävelemään. Jotkut ovat saaneet avun painopeitosta, tosin meillä ei sekään auttanut.

Meidän tyttö on 10kk ja kolmas lapsi. Alkuun nukku kuin enkeli yöt läpeensä, kunnes alko liikkumaan... sitten ollaan heräiltykin säännöllisesti lähes koko ajan. Ensin tämä kääntyily, sitten ryömiminen, sitten hampaat, sitten konttaus ja nouseminen ylös... aina kun on ollu juuri oppimassa uuden taidon, yöt on ollu levottomampia, mutta sitten taas vähän rauhallisempaa.

Nyt opettelee ilman tukea seisomista (ja varmaan kävelyä ilman tukea) ja yöt on välillä sen mukaisia. Otan viereen nukkumaan, koska nukkuu siinä rauhallisemmin ja siitä on helpompi laittaa uudelleen päätä tyynyyn, kun unissaan keikkuu ja liikkuu. Tämä on mulle kyllä ihan uutta sinänsä, että poikien uniin ei ole asioiden oppimiset vaikuttaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tyttö on 10kk ja kolmas lapsi. Alkuun nukku kuin enkeli yöt läpeensä, kunnes alko liikkumaan... sitten ollaan heräiltykin säännöllisesti lähes koko ajan. Ensin tämä kääntyily, sitten ryömiminen, sitten hampaat, sitten konttaus ja nouseminen ylös... aina kun on ollu juuri oppimassa uuden taidon, yöt on ollu levottomampia, mutta sitten taas vähän rauhallisempaa.

Nyt opettelee ilman tukea seisomista (ja varmaan kävelyä ilman tukea) ja yöt on välillä sen mukaisia. Otan viereen nukkumaan, koska nukkuu siinä rauhallisemmin ja siitä on helpompi laittaa uudelleen päätä tyynyyn, kun unissaan keikkuu ja liikkuu. Tämä on mulle kyllä ihan uutta sinänsä, että poikien uniin ei ole asioiden oppimiset vaikuttaneet.

mulla taas tyttö oli rauhallinen ja hyvä nukkuja mut tää poika on ihan mahdoton!

Huoh. Meidän poitsu ei oo läpiyön vielä nukkunutkaan max. 4 h pätkiä, mut nyt se on alkanut kieriä unissaan ja herää itkemään, kun päätyy mahalleen. Aamuyöt nukkuu vieressä, mutta olen itse ihan kuitti ja niskat jumissa. Jossain luki, että kestää kunnnes lapsi oppii kävelemään, mutta mulla menee ehkä mielenterveys sitä ennen...

Yhteistyössä