onko kokemuksia:mies ei halua toista lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
jo ensimmäistä tehtäessä sanoin että haluan 2 lasta,ainakin.se oli miehelle silloin ihan ok.nyt olen alkanut puhelemaan toisesta lapsesta niin ei nyt olekaan yhtään innostunut asiasta.

mietin tässä vaan että mitä ihmettä nyt???erota ja etsiä uusi mies vai "tyytyä" yhteen lapseen.

onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

On kokemusta. Mies muutti mielensä kun toka lapsi sai alkunsa yllätyksenä. Ja sitten se vuosien kuluttua halusi jo kolmannenkin lapsen, jota nyt viime metreillä odotetaan.

Odota, sanoisin. Jos sulla on hyvä mies, niin älä nyt heti ainakaan eroamaan ala. Ehkä jonkin ajan kuluttua mies haluaa toisen lapsen (miten vanha esikoisenne on nyt?).

Meillä on yksi lapsi juuri miehen vuoksi, ei halua toista. Mä olen hiljalleen totutellut ajatukseen. Koska mulle tärkeämpää on tarjota lapselle ehjä perhe kuin täyttää omia halujani, kun suhteessa ei kerran muu hierrä. Mistä sitä edes tietää, löytäisikä sitä edes miestä, joka haluaisi lapsia tai jos ei syystä tai toisesta tulisikaan enään raskaaksi.

Ei auta kuin odotella ja keskustella, siis olettaen, että ette ole liian vanhoja. Älä ala painostamaan, siitä ei ole muuta kuin haittaa. Miestä ei voi pakottaa toiseen lapseen, mutta sinulla on siihen oikeus, vaikea tilanne.

Hei, meillä ihan sama tilanne. Tosin eroa en ole miettiny, koska muuten on kaikki meillä hyvin. Meillä esikoinen on 2v ja toisen lapsen haluisin, kuume on kova. Mies ei ole lämmenny koko ajatukselle yhtään ja toisaalta kyllä ymmärrän. Esikoisen kanssa oli alku hankalaa. Huusi ensimmäiset 2kk kaiken hereillä olo aikansa, syysks paljastu mitoallergia ja oireili iholla ja suolistolla. Sitten tyttärellä alko yö valvomiset 6kk paikkeilla ja valvottiin joka yö 3kk:n ajan. Yhen aikaan yöllä aina heräs ja kilju pääpunasena ja jos yritti nukuttaa, niin ei millään enää suostunu. Tunnista kahteen saatoin yrittää ja sitten noustiin aina ylös. Takasi nukkumaan meni aina aamukuudelta tai seittemältä. Mies sillon sano, että meillä jää lapsiluku yhteen, en helvetti jaksa tätä paskaa enää toista kertaa. Yhä pitää kiinni mies kannastaan, ei ole muutanu mieltään ja tietää kyllä, että mulla on kova halu saada toinen lapsi. Välillä on niitä huonoja päiviä ton kuumeen takia, sillon tulee epätoivo lähinnä siitä että, 4v ja sitten olen 30v :/. Toivon kovasti että mies muuttais mieltään, mutta en ala painostaa. Ehkä se mieli muuttuu muutaman vuoden päästä.

Odota, älä ala painostamaan. Keskity siihen teijän esikoiseen ja hänen hyvinvointiin. Todennäkösesti miehes ei ole vielä valmis toiseen lapseen, haluaa miettiä ja sulatella asiaa. Onhan se totta, että arki muuttuu paljon kun on toinenkin lapsi. Voi olla että, muuttaa mieltään, miehet syttyy noihin vaan niin, hitaasti :)