Onko kokemuksia ylemmästä ammattikorkeakoulututkinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatus tutkinnosta houkuttelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ajatus tutkinnosta houkuttelee

Vieras
Nyt siis tiedustelen kokemuksia niiltä, jotka ovat suorittamassa ylempää amk tutkintoa tai jo suorittaneet. (En siis niiltä, joilla on mielipide asiasta, mutta ei omaa kokemusta...)

Onko työllistyminen ollut tutkinnon jälkeen helpompaa? Arvostetaanko ylempää amk tutkintoa työnantajien puolelta? Kuinka onnistuu äitiysloman ja kyseisen tutkinnon opiskelun yhdistäminen tai jopa työn, perheen ja opiskelun yhdistelmä? Plus muita kokemuksia, kaikenlaisia.

Hei,

Suoritin terveyden edistämisen ja julkisten palveluiden johtamisen ylemmän AMK-tutkinnon ja valmistuin huhtikuussa 2007. Olin koulutukseen erittäin tyytyväinen, erittäin kova ja vaativa koulutus juuri työelämäkytkösten takia. Teoriassa opiskelu on aina niin paljon helpompaa, lukee vaan.´
Itsellä erikoinen koulutus- ja työkokemushistoria, eli olen ihan eri alalla kuin mm. terveydenhoitoalan koulutuksen perusteella ajattelisi. Mutta tutkinnosta on ollut apua. Olin esimiesasemassa jo ennen valmistumista, nyt huomattavasti vaativammassa.

Aloitin opinnot samoihin aikoihin, kun tulin raskaaksi (esikoinen). Vaativan työn ohessa oli helpompi opiskella, mutta auta armias kun vauva syntyi kun ei ollut aikaa opiskella kuin yöt ja tutkintoon kuuluvat opinnäytetyö, kehittämishanke ja muu projekti piti saada jatkumaan työelämässä kotoa käsin... No, kyllä sekin sitten onnistui, mutta olin välillä aika puhki.

Tsemppiä suunnitelmillesi, hyvä idea! Mieskin just miettii ja on aloittamassa ihan vaan hyödyn takia.

Yhteistyössä