Onko kondomi epävarma ehkäisy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Luin uutta vauvaa tai kaksplussaa ja siinä oli ehkäisymenetelmistä synnytyksen jälkeen.

Kondomin kohdalla mainittiin, että seon RIITTÄVÄ täysimetyksen kanssa. Siis häh? Miksi minä olen luullut, että kondomi on ihan luotettava ehkäisymenetelmä. Onko siis kovinkin todennäköistä tulla raskaaksi, jos käyttää VAIN kondomia? Itse imetän 1v2kk ikäistä, mutta meillä on tarkoitus käyttää kondomia ehkäisynä ihan jatkossakin.

No jotain 1-3 naista sadasta tulee vuosittain raskaaksi, vaikka kondomia olisi käytetty oikein. Väärinkäytettyjen kohdalla varmasti suurempikin riski.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hups... No en minä tiedä mitä muutakaan ehkäisyä käyttäisimme. Kierukkaa en tahdo enkä mitään hormonaalista niin vaihtoehdot on kohtuuvähissä.

Ei mikään ehkäisy ole satavarma. Kondomi on ihan hyvä. Pessaaria on vaikea saada, ellei risteile mielellään Ruotsiin sitä apteekista hakemaan (mutta sitten on ehkäisy taattu useammaksi vuodeksi). Ne hormonittomat ehkäisypuikot ois kans yks; apteekista ilman reseptiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hups... No en minä tiedä mitä muutakaan ehkäisyä käyttäisimme. Kierukkaa en tahdo enkä mitään hormonaalista niin vaihtoehdot on kohtuuvähissä.

Ei mikään ehkäisy ole satavarma. Kondomi on ihan hyvä. Pessaaria on vaikea saada, ellei risteile mielellään Ruotsiin sitä apteekista hakemaan (mutta sitten on ehkäisy taattu useammaksi vuodeksi). Ne hormonittomat ehkäisypuikot ois kans yks; apteekista ilman reseptiä.

Ai Patentexit? Kiitos, meillä on jo yksi Patentex-vauva. :D

Varma peli on oikein käytettynä.
Ikää on 47, ja kortsulla on ehkäisyt hoidettu koko ajan ilman vahinkoja.
3 lasta tehty ihan suunnitellusti tyyliin ekasta kierrosta raskaaksi, heti kun on päätetty lapsi alulle saattaa.

Me ollaan käytetty kortsua ehkäisynä viime vuodet ja saldona on vain yksi vauva joka on saanut alkunsa heti sen jälkeen kun kortsut jätettiin pois! ;)

Netistä voi tilata Lea's Shieldin tai FemCapin. Ovat vähän nykyaikaisempia versioita pessaarista ja voi hommata sovittamatta toisin kuin pessaarin. Siinä onkin sitten ruotsinristeilyn lisäksi ohjelmassa löytää lääkäri jolta sovitusrenkaat - ja taito niiden käyttöön - löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Ei, meillä se meni kirjaimellisesti "pillun päreiksi" kun kunnolla otettiin ilo irti.
No se on ainakin siitä kiva juttu että varmasti huomaa, että nyt kävi näin. Ja jos ei halua raskautua voi hakea jälkiehkäisyn.

Eipä noi muut menetelmät itsestään ilmoittele silloin kuin pettävät.

Yhteistyössä