Onko koulun vanhempainillat ns. pakollisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei todellakaan ole pakollisia. Ensin opettaja heittää pari puujalkaa tunnelmaa keventämään. Sitten se kertoo, että koulun itäpään remontti valmistuu jouluksi. Jee jee jee. Sen jälkeen hän kertoo jotain, että matematiikassa on uusi opetussuunnitelma. No mitä helvettiä, ilmoittaisi tuonkin vaikka sähköpostilla. Sen jälkeen se kierrättää katsomassa IT-luokan (atk-luokka) uudet tietokoneet ja sanoo, että menkäähän kotiinne.

Eli ei todella ole pakollinen.

Meillä luokan opettaja kierrätti oppilaiden matikan ja äikän kirjoja. Siis mitä helvettiä oikeesti?! Mä tulen töistä kiireellä ennen aikaisesti katsomaan jotain vitun matikan oppikirjaa. Teki mieli lausua pari valittua sanaa.

Meillä toi pelle-peloton halusi pitää vanhempainillan veistoluokassa. Sitten siinä katseltiin JOKA IKISEN tekemä puukauha läpi. Mun lapsi oli tehnyt sen jo puoli vuotta ennen vanhempainiltaa ja se kauha siis oli ollut jo kotona. Se erikseen vietiin vanhempainiltaa varten takaisin.

Voi ristus mä sanon....

Itse yritän kyllä aina järjestää jotain muuta menoa, jotta jää isän tehtäväksi.
Harvoin niissä mitään uutta ja ihmeellistä asiaa tulee, mitä ei jaettavissa monisteissa tai muualla kerrottaisi. Eli lähinnä vain puudittavaa istumista tunkkaisessa luokassa. Ja pahinta on se, kun ope kysyy, ”onko kellään mitään kysyttävää”. Siinä sitten kuunnellaan joitain täysin aivokääpiö-kysymyksiä tyyliin; ”pitääkö lapsella olla saappaat sadesäällä” ja ”voisiko ope antaa nicopetterin käyttää puhelinta vaikka muut ei saa”.
Noin paljon osaat kertoa, vaikka et ole ollut paikalla?
Tuo kuulostaa ihan p e l i l t ä ;-)

Tietääkö lapset sen pelin sääntöjä vai muuttuvatko ne jotenkin?
https://papunet.net/teemat/viittomat

Elämäni ehkä turhin käyttämäni tunti. Opettaja ensin luennoi jostain uudesta oppikirjasta puoli tuntia. Vau miten ihmeellistä. Sitten aivan idiootti leikki vanhemmille, minkä tiimoilta piti muka tutustua. Lopuksi kävimme katsomassa oman lapsen pulpetin sisältöä. Voi ziisus sentään.

Yhteistyössä