Onko kukaan hoitoalalta vaihtanut ravintola-alalle? Kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

-ap

Vieras
Hoitoala tökkii. Ravintola, suurtalouskokki tai muu sellainen kiinnostaisi. Esim. lisäksi matkailu yhdistettynä ravintolajuttuun voisi olla mukava vaihtelu. Asiakaspalvelu tuttua aiemmalta kassatyöskentelystä, lisäksi hoitoala on kasvattanut panssarin kestämään melkein mitä vaan eteen tulee.

Mutta onko palkkaus mikä? Käytännössä en tiedä alasta mitään, kertokaas.

Jos haluat pienemmän palkan, raskaan työn ja huonomman työehtosopimuksen, niin sitten suosittelen ;)

Samaa olin toteamassa...eli jos vaihto suht pienipalkkaisesta vuorotyöstä vieläkin pienipalkkaisempaan vuorotyöhön kiinnostaa, niin siitä vaan. Bonuksena tulee känniääliöt joilta ei kyllä hoitoalallakaan välttämättä välty, mutta ravintola-alalla ne on sääntö eikä poikkeus.

Mä tein just päinvastoin =)
Ravintola vaihtuu hoitopuoleen! Syynä oma halu ja palkkataso, jos "hyville" palkoille haluaa niin silloin pitäisi käydä korkeakouluja myöden niin että voisi toimia esimiesasemassa...

[QUOTE="aaaaa";24362219]kyllä hoitotyökin on raskasta. siitä tosin sulla ei taida kokemusta olla[/QUOTE]

Lue uudestaan, en väittänyt ravintola-alaa raskaammaksi, kunhan vain totesin, että vastoin yleistä olettamusta se on oikeasti raskasta.

Lue uudestaan, en väittänyt ravintola-alaa raskaammaksi, kunhan vain totesin, että vastoin yleistä olettamusta se on oikeasti raskasta.

Se ON raskasta, ainakin oman suppeahkon kokemuksen & siippani erittäin pitkän ja laajan kokemuksen perusteella.

Kyllä mä pääsen paljon helpommalla hoitoalalla, ja työajatkin on loistavat eli päiväduunia. Tosin osa hoitoalan hommista on ihan hiton raskaita myös, itse valitsin sen missä pääsee (yleensä) hiukan helpommalla.

Se ON raskasta, ainakin oman suppeahkon kokemuksen & siippani erittäin pitkän ja laajan kokemuksen perusteella.

Kyllä mä pääsen paljon helpommalla hoitoalalla, ja työajatkin on loistavat eli päiväduunia. Tosin osa hoitoalan hommista on ihan hiton raskaita myös, itse valitsin sen missä pääsee (yleensä) hiukan helpommalla.

sitten oot päässy hoitoalalla helpolla. ite teen hoitoalalla kolmivuorotyötä ja työ on raskasta. n. 30 huonokuntosta vanhusta ja illat ja viikonloput tehää kahella hoitajalla. aamuissa viikolla 3-4 hoitajaa. tykkään silti kiireestä ja työn raskaudesta huolimatta tehdä tuota työtä

sitten oot päässy hoitoalalla helpolla. ite teen hoitoalalla kolmivuorotyötä ja työ on raskasta. n. 30 huonokuntosta vanhusta ja illat ja viikonloput tehää kahella hoitajalla. aamuissa viikolla 3-4 hoitajaa. tykkään silti kiireestä ja työn raskaudesta huolimatta tehdä tuota työtä

En mä sen helpommalla oo päässyt kuin muutkaan samaa työtä tekevät, mutta ihan täysin tietoisesti valitsin sellaisen hoitoalan haaran jossa pääsee helposti päivätyöhön ja potilaat on pääasiassa ihan hyväkuntoisia. On tietty rankkoja kiirepäiviä myös, ja huonokuntoisia potilaita.

Hatunnosto vuodeosastoilla ja vanhusten parissa työskenteleville, meikäläisestä ei olisi siihen.

Hoitoalasta en tiedä mitään, mutta rav.ala. on tuttua.

- ei oo välttämättä yhtään raskaampaa kun joku mukaan työ
- kaikki työ ei ole vuorotyötä
- känniääliöitä ei todellakaan oo jokaisessa rav.alan. työpaikassa
- rav. ala on paljon muutakin kuin baarissa / yökerhossa / paikallisessa "pubissa" työskentelyä

Tossa nyt ihan ekaks jotain mikä tuli mieleen.

Perus- / lähtöpalkka ei oo kova, mutta ei kai kaikilla muillakaan aloilla oo?
Itse oon ollut alalla 22 vuotta ja oon tehnyt todella monenlaisia rav.alan. töitä erilaisissa paikoissa.
Tässä vaiheessa uudet duunit löytyy "piiri pieni pyörii"- meiningillä ja palkkakin on siis ihan kohtuullinen.

Yhteistyössä