Onko kukaan käyttänyt lapsellaan kuivaksiopetteluhousuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyselyikä:
Onko niistä oikeasti jotain hyötyä? Mitä merkkiä/mallia suosittelet jos olet käyttänyt? Minkä ikäisellä olet alkanut niitä käyttämään?

mitä nää on? miten ne toimii?

(sähköisku vai pippurisumutin) :)

meillä on mun itse tekemiä. Käyttö aloitettu joskun ennen kahtavuotta... meillä ne on kuin pikkarit mut imee pikku vahingotkin niin ei oo aina kaikki vaatteet märkinä.

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
mitä järkeä? Sama ku ois vaippa, hohhoijjaa.

No eipäs ole...
Kuivaksiopetteluhousut eivät ole pintakuivia, ja imevät pissaa vain suht pienen määrän. Eli sen verran, että kun lapsella lorahtaa, niin hän tajuaa että nyt pitää mennä vessaan.

Meillä on käytetty molemmilla kuivaksiopetteluhousuja. Tyttö oppi kuivaksi samantien, housut ehti olla ehkä kerran tai kaksi päällä :D. Poika käytti niitä hieman pidempään.

No mulla on imsevimse ja popoliinot pojalla. En kyllä voi kumpaakaan suositella :| pissat tulee yöllä sänkyyn asti. Meillä poika siis ollut päiväkuiva jo pitkään mutta yöllä vahinkoja ja siksi ajattelin että kuivaksiopetteluhousut opettaisivat pojan yöllä pissalle. Pissavahinkoja sattuu kerta pari viikkoon.

Okei, ei siis kannata hankkia. Kertikset on olleet meillä käytössä tähän asti, ajattelin että jos noilla housuilla saisin tuota vaippojen menekkiä vähän vähennettyä. Mä vien muksua aika tiuhaan potalle ja vaippaan ei yleensä tule kun pieniä pisuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Okei, ei siis kannata hankkia. Kertikset on olleet meillä käytössä tähän asti, ajattelin että jos noilla housuilla saisin tuota vaippojen menekkiä vähän vähennettyä. Mä vien muksua aika tiuhaan potalle ja vaippaan ei yleensä tule kun pieniä pisuja.

Kyllä kannattaa päiväkuivaksiopettelua varten hankkia :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mulla on imsevimse ja popoliinot pojalla. En kyllä voi kumpaakaan suositella :| pissat tulee yöllä sänkyyn asti. Meillä poika siis ollut päiväkuiva jo pitkään mutta yöllä vahinkoja ja siksi ajattelin että kuivaksiopetteluhousut opettaisivat pojan yöllä pissalle. Pissavahinkoja sattuu kerta pari viikkoon.

ei ne kuivaksiopetteluhousut ole sama kuin vaippa! Eli jos lapsi nukkuessa pissaa niin kyllähän ne tulvii kun imua on vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei ne kuivaksiopetteluhousut ole sama kuin vaippa! Eli jos lapsi nukkuessa pissaa niin kyllähän ne tulvii kun imua on vähän.

Juu.
Ja yökuivaksihan ei voi edes opettaa, vaan se on hormonikysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Laita lapselle ensin tavalliset pikkuhousut jalkaan ja sen päälle vaippa. Ajaa saman asian...

kuivaksiopetteluhousut on niin ohuet ja notkeat, että lapsi saa ne itse pois kun pitää päästä potalle. Ainakin meillä pissat tulis ennen potalle ehtimistä jos pitäis ensin ottaa vaippa ja sittenm vielä pikkarit.

Kyllä kannattaa päiväkuivaksiopettelua varten hankkia :attn:

No mäkin ajattelin että ne vois olla kätevät, mut kaikki kenen kanssa olen tästä puhunut on pitänyt kyseisiä housuja ihan turhakkeina. Niin kuin täälläkin suurin osa näköjään. Jospa niitä ostaisi muutamat ja kokeilisi. Ja voihan niitä tosiaan käyttää myöhemminkin kun muksu on jo oppinut kuivaksi vähän niin kuin varmistuksena. Olisiko jollain vielä vinkata merkkiä/mallia?

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
En oo kokeillu mut ostin sellasia housuvaippoja joiden luulis ajan saman asian kun tuntuvat heti märiltä.

Onko ne sellaisia kertisvaippoja? Liberoltahan taitaa löytyä training pants vaippoja... Oliko minkä hintaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
En oo kokeillu mut ostin sellasia housuvaippoja joiden luulis ajan saman asian kun tuntuvat heti märiltä.

Onko ne sellaisia kertisvaippoja? Liberoltahan taitaa löytyä training pants vaippoja... Oliko minkä hintaisia?

Mä ostin vahnigossa. :laugh: Piti olla tavallisia vaippoja mut ovat niin märkiä vaan. Kaupassa oon nähny noita liberon potty traning pants, ei ne kovin kalleita ollu, vaan en muista hintaa.

mä oon ajatellut ostaa muutamat pojalle kohta puoliin. ikää siis 1v8kk
myös jos käyttää kertakäyttövaippoja niin eka siirtyminen kestovaippoihin joissa märkäpinta(bambu/velour..) niin saa tuntumaa myös ja ei kaikki paikat lainehdi..ehkä vois sille yöpissijälle myös sopia..
kertavaipat on niin mukavia kun eivät ole pintamärkiä..

Ostin käytettynä, jotain ihan "oikean merkkistä", mutta en nyt muista, mitä merkkiä. Näytti olevan vieläkin Taikapilvessä niitä myytävänä. Pojalla ne ei oikein ollut hyvät, koska imivät liikaa: poika huomasi, että pissa on tulossa, mutta katteli vain haaroväliin, että ei tullut yli pikkupissa ja jatkoi touhujaan. Hänelle sitten laitoin tavalliset pikkuhousut ja muutamien märkien pikkuhousujen jälkeen ymmärsi, että potalle on mentävä, kun pissa on tulossa. Nuoremmalle tytölle käytin kuivaksiopetteluhousuja pitkäänkin ja ne oli hänelle oikein hyvät. Tytöllä kuivaksi opettelu kesti huomattavasti kauemmin ja nuita vahinkoja tuli pidemmän aikaa. Eipä tarvinu olla koko ajan lattioita siiovamassa. Joka pissakerran jälkeen ne kuitenkin tulivat niin märiksi sisältäpäin, että tyttö huomasi vahingon sattuneen ja vaati housujen vaihtoa.

Mä just tänään katsoin kaupassa niitä kuivaksiopetteluvaippoja, hinta oli joku hiukka päälle 6 euroa. Keskimmäiselle 2v ostan niitä huomenna. Herraa ei kiinnosta pottailu tai pönttö ollenkaan, niin josko noilla oppisi.

Yhteistyössä