Onko kukaan kuuullut päiväkodista jossa ei edes huuhdella lasten ulkovaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä oli lapsilla tänään päällä fleecevuorelliset kurakamat+samanlaiset fleecevuorelliset kurarukkaset. ja ihan rapasina oli naulakossa vaatteet, ja rukkaset kuivamassa. ei oltu huuhdeltu, vaikka on siis ihan normia kurakangasta niin voisi vaikka letkulla huuhdella ennen riisumista :D

Ja kukahan sen veden ja letkun sinne päiväkotiin maksaa? Harjaaminen tulee halvemmaksi.

milläs ajalla kuvittelette niiden tätien suihkuttavan parinkymmenen tenavan kurakamat päivittäin? ja ripustavan kuivumaan? oisko kuitenkin tärkeempää että ne huolehtii siellä lasten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista eikä käytä sitä vähää aikaa / muksu vaatehuoltoon?

Alkuperäinen kirjoittaja miettikääs nyt;25089244:
milläs ajalla kuvittelette niiden tätien suihkuttavan parinkymmenen tenavan kurakamat päivittäin? ja ripustavan kuivumaan? oisko kuitenkin tärkeempää että ne huolehtii siellä lasten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista eikä käytä sitä vähää aikaa / muksu vaatehuoltoon?

Meidän lapsen ryhmässä on 3 hoitajaa ja 11 lasta. Eli kyllä ne ulkovaatteet voisi pikaisesti edes harjalla pyöräyttää, eikä jättää sitä muutaman millin rapakerrosta niihin.

[QUOTE="a p";25089307]Meidän lapsen ryhmässä on 3 hoitajaa ja 11 lasta. Eli kyllä ne ulkovaatteet voisi pikaisesti edes harjalla pyöräyttää, eikä jättää sitä muutaman millin rapakerrosta niihin.[/QUOTE]

miksi hoitajien tarttis sotkea sormensa sun lastesi kuraisiin haalareihin, mikset voi tehdä sitä itse? ne on kouluttautuneet varhaiskasvatuksen ammattilaisiksi, eivät vaatehuollon työntekijöiksi.

hoidatko itse omalla työpaikallasi siivoukset? laitat ruuan? vaihdat palaneet lamput, avaat tukkeutuneen viemärin ja korjaat printterin? mikset voisi ihan hyvin tehdä näitä hommia itse, ei siinä kauan aikaa menisi ja sit ei tarttis alan ammattilaisten vaivautua sun takias?

Enpä ole ikinä huuhdellut ulkovaatteita. Kurahaalareita joskus, mutta sekin oikeastaan kuuluu laitsarille. Meillä ei yksinkertaisesti riitä aika, ja eteistilat on ihan surkeat. Kuriksia en pue pienellä tihkusateella tähän aikaan vuodesta, lapsille tulee vaan kuuma kun on toppikset alla ja niillä on niin jäykkä liikkuakkin. Isommat hiekat otan harjalla pois, jos suinkin ehdin. Näen asian niin että ne vaatteet mitkä päiväkotiin tuodaan, saa likaantua, ja vanhemmat ne pesevät hoitopäivän jälkeen. Kukaan ei estä vaihtamasta vaatteita ennen kotiinlähtöä. Toisaalta, moni voisi kävellä vaikka sen parisataa metriä sinne päiväkotiin ja kotiin takaisin, niin ei kuraantuisi autonistuin ;) (ja tiedän että jotkut asuu oikeasti kaukana, mutta useimmat meillä ihan naapurissa)

Alkuperäinen kirjoittaja miettikääs nyt;25089334:
miksi hoitajien tarttis sotkea sormensa sun lastesi kuraisiin haalareihin, mikset voi tehdä sitä itse? ne on kouluttautuneet varhaiskasvatuksen ammattilaisiksi, eivät vaatehuollon työntekijöiksi.

hoidatko itse omalla työpaikallasi siivoukset? laitat ruuan? vaihdat palaneet lamput, avaat tukkeutuneen viemärin ja korjaat printterin? mikset voisi ihan hyvin tehdä näitä hommia itse, ei siinä kauan aikaa menisi ja sit ei tarttis alan ammattilaisten vaivautua sun takias?

Ei tarvitse liioitella. Kyllähän tässäkin ketjussa suurin osa on kertonut että monissa päiväkodeissa edes nopeasti harjataan pahimmat ravat pois haalareista. Aika vähän käsittääkseni on sellaisia joihin niissä ei kosketa ollenkaan, ripustetaan vaan kaikkine rapoineen naulakkoon

[QUOTE="hoitaja";25089343]Enpä ole ikinä huuhdellut ulkovaatteita. Kurahaalareita joskus, mutta sekin oikeastaan kuuluu laitsarille. Meillä ei yksinkertaisesti riitä aika, ja eteistilat on ihan surkeat. Kuriksia en pue pienellä tihkusateella tähän aikaan vuodesta, lapsille tulee vaan kuuma kun on toppikset alla ja niillä on niin jäykkä liikkuakkin. Isommat hiekat otan harjalla pois, jos suinkin ehdin. Näen asian niin että ne vaatteet mitkä päiväkotiin tuodaan, saa likaantua, ja vanhemmat ne pesevät hoitopäivän jälkeen. Kukaan ei estä vaihtamasta vaatteita ennen kotiinlähtöä. Toisaalta, moni voisi kävellä vaikka sen parisataa metriä sinne päiväkotiin ja kotiin takaisin, niin ei kuraantuisi autonistuin ;) (ja tiedän että jotkut asuu oikeasti kaukana, mutta useimmat meillä ihan naapurissa)[/QUOTE]

Joo no kun meillä otettaisiin edes ne suurimmat kurat pois. Tosiaan kun paksussa rapakerroksessa olevat hanskatkin laitetaan vain siihen ylähyllylle, ja ne hiekat jäävät siihen , itse olen kädellä vähän yrittänyt hyllyä putsata kun siinä on jo puolen sentin hiekkakerros, ei sitä kukaan muu putsaa.

Ja meillä on matkaa 5 km, eikä kulje bussitkaan kuin kilometin päähän. Ja bussiin ei välttämättä edes mahtuisi, kun ne ovat täynnä rattaita.

Keväällä aion alkaa kulkea lapsen kanssa polkupyörällä. Lapsi vähän päälle 2 v., ei jaksa vielä kauheasti kävellä.

No tuohan vaihtelee. Meillä kun lapsi oli ryhmiksessä vähän aikaa, niin siellä oli kunnon kuraeteinen, ja laitoshuoltaja ilmeisesti huuhtaisi kurikset aika usein. Ei tarvinnut tuoda kotiin pestäväksi kuin ihan joskus. Nyt taas lapsi on pph:lla eikä hän tietenkään ehdi mitään kuriksi tai kurahaalaereita huuhtoa, yleensä ei ehdi edes harjata niitä. Tämä tietysti on ymmärrettävää, kun hänellä on neljä alle neljävuotiasta puettavana ja riisuttavana. Pukee kuitenkin aina kurahousut haalarin päälle jos on tarpeen, tai sitten meidän muksulla on kurahaalari. Toki autoon sitä hiekkaa vähän kulkeutuu, mutta kotonakin nuo nyt on helppo huuhdella. :)

Yhteistyössä