Onko kukaan luullut olevansa normaalin hoikka, mutta tajunnut todellisuuden kuvasta tai muualta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt alkoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt alkoi

Vieras
Mä olen aina ollut normaali ja sinänsä ihan ok hoikka. Mitat olleet 170/62-64. Parin viime vuoden aikana oon kuitenkin päässyt lihomaan, mut eipä sitä itse huomaa, kun itseään niin usein katselee. Luulin vielä viime viikkoon asti olevani hoikka, tai ainakin sellainen, kenen ei tarvitse laihduttaa kiloakaan. Viikko sitten tajusin totuuden.

Kaveri lähetti mulle kuvia/viedopätkää eräistä illanistujaisista ja voi luoja, miten pullealta näytinkään. Jotenkin kuvittelin itseni hoikemmaksi. mahaa on ja kasvot turvonneet, käsivarret ja reidet turhan hyvässä lihassa. Näytän ikäistäni vanhemmalta. TÄmän seurauksena oli suoritettava kenttäkoe ja kaivettava vanhoja vaatteita ja eiväthän ne sopineet päälle millään.. Ennen koko oli 36-38 ja nyt 40-42.

Kävin tilanteesta järkyttyneenä hakemassa vaa'an kaupasta ja se näytti 71,5 kiloa! Joo, tarttis tehdä jotain. Ihmekö tuo jos kiristää. Neljä päivää sitten alkoi väharasvainen ja hiilarirajoitteinen ruokavalio. 10-12kg pitäis tiristellä pois kevään ja kesän aikana. Nyt jäi suklaat pois ja uimahallia ja luistelua/hiihtoa tilalle.

Jännä, miten sitä voikin jämähtää johonkin uskoon, vaikka selvästi vaatekoko muuttuu ja läskiä tulee. Noi kuvat oli kyllä aika tehokas reality check.

Mulla on niin vääristynyt kehonkuva, etten todellakaan tiedä missä mennään. :O
Painoa alle 70 kg (pituus n. 173), mutta peilistä näkyy tavallista pyöreämpi vartalo. Kuvissa naama turvoksissa ja liikaleuka vilkkuu.
Kuitenkin minun vihkisormus menee vaivatta sormeen, mikä ei ole vuosiin edes mahtunut tuolta nivelen kohdalta paikalleen,

Joo, mulla ei ole ollut kokovartalopeiliä kotona elokuun jälkeen ja todellisuus iski vasten kasvoja kun housut alkoivat kiristää ja vilkaisin anoppilassa sit peiliin... x] Kiloja ei ole tullut kuin pari-kolme, mutta voi jesusauttakoon miten pullea olo tuli.

minä luulin olevani hoikahko kunnes dementoitunut vaarini tokaisi "yhtä pullea kuin kaikki muutkin suvun naiset". Dementoitunut vanhus on kuin pieni lapsi - sieltä se totuus tulee. Olen saanut laihdutettua pulleat kilot pois, enää ei voi pulleaksi kutsua, mitat 164/51, urheilemalla ja sopivilla annoksilla + herkkulakoilla saaanut elintaso makkarat pois ja paljon hyvää mieltä tilalle!

Mulla oli vielä pahempi tilanne.Samoin olin aina ajatellut,että ihan normaalimitoissa mennään enkä mitään laihiksia tarvitse.Sitten mies osti vaa'an ja kurkistin pitkästä aikaa totuuteen.Vaaka näytti 78kg!Siltä seisomalta alkoi laihis ja hoidin painon 62kg ja siinä on nyt pysynyt kaksi vuotta.Pituutta mulla siis 173cm.Tosta opin,että vaa'alla on hyvä käydä tasasin väliajoin niin ei tule tuommoisia yllätyksiä enää. :D

Mulla samat mitat kuin ap:lla ja just noin kävi. Sitten vielä kun aina toitotetaan sitä, että normaalipainoisen ei tarvitse laihduttaa ja alipaino on pahempi kuin pieni pyöreys ja itse sitä vaan elää hoikissa kuvitelmissa.

Meillä kotona äiti pelkäsi mun sairastuvan anoreksiaan, jos joskus ei ollut nälkä:D Ja hän piti aina huolen siitä, että syödä pitää ja kauneusihanteet pitää heittää romukoppaan, ei saa alkaa laihduttelemaan jos on normaalipainossa. Siitä mulle osittain ehkä jäänyt nuo kuvitelmat. Kun bmi kuitenkin vielä normaalin rajoissa.

Noh, nyt vasta tajusin, että olen oikeasti pikkuisen liian pulska, vaikka normaalipainossa mennäänkin. En mä vaan ikinä tullut ajatelleeksi, että voisi olla vähän pudotettavaa, kun nuo äidin sanat ovat jotenkin jääneet mieleen. Mut kuvista jne. tulikin sit tosiaan aika hyvä palautus todellisuuteen...

Eli samat tavoitteet kuin ap:lla ja kesäkuntoon.

MUlla on tuo peilikuva toisinpäin vääristynyt... luulin että nyt mennään normaalissa painoluokassa, mutta käytiin veljen pojan ristiäisissä, jossa tietenki napsittiin kuvia ja huomasinki olevani täys luuranko! mielummin yli kun alipainoa olkaa tyytyväisiä itseenne :) !

Täällä, mulla hiipi paino monien surullisten tapahtumien yhteydessä, sitten lisäksi raskaus ja keskenmenot sen jälkeen...en sitä itse oiken tajunnut kun vasta joku aika sitten kun kuvia katselin noin 5 ajalta...kauhia muutos ja ei todellakaan parempaan suuntaan

MUlla on tuo peilikuva toisinpäin vääristynyt... luulin että nyt mennään normaalissa painoluokassa, mutta käytiin veljen pojan ristiäisissä, jossa tietenki napsittiin kuvia ja huomasinki olevani täys luuranko! mielummin yli kun alipainoa olkaa tyytyväisiä itseenne :) !

No mieluummin mä sen pienen alipainon ottaisin.. helpompi itsensä on lihottaa sopivaksi kuin tiristää niitä ihroja pois... Minä lähden lenkille, niin sinä voit keittää itsellesi vaikka pullakahvit:)

No mieluummin mä sen pienen alipainon ottaisin.. helpompi itsensä on lihottaa sopivaksi kuin tiristää niitä ihroja pois... Minä lähden lenkille, niin sinä voit keittää itsellesi vaikka pullakahvit:)

ihana :)
Juu toisilla saattaa olla helppoa lihoaminen, mutta mulla se ei ole en meinaa lihota vaikka syön miten se ei oo enää hauskaa. mutta onneks en kuitenkaa ihan luiseva ole vaikka tosi laiha 158/46

Jep. Kuvittelen olevani laihempi kuin olenkaan. Ennen minulla oli timmi urheilijan treenattu kroppa. Kiloja on tullut vain muutama lisää, mutta muoto on muuttunut epäedullisemmaksi ja pinta löysäksi. Silti yritän tunkea itseni edelleen vanhoihin tiukkoihin vaatteisiin. Valitettavasti kuvat (ja peili) kertovat totuuden.

Pitutta on 167 cm ja painoa 60 kg.

Tavallaan käy elämässä koko ajan toisinpäin. Kuvittelin(-len) olevani hiukan pyöreä, tai siis miten sen sanoisi. Näen peilissä enemmän kuin siellä on. :D Olen ap:n alkumietoissa, 171/63, eli normaali. Mutta jotenkin omat epävarmuudet ja tyytymättömyydet on helppoa (?) siirtää peilikuvaan.

[QUOTE="Jaani";23032081]Mulla se menee toisinpäin. Tietoisesti tiedän olevani hoikka, mutta tunteen tasolla pidän itseäni pullukkana. BMI on tasan 20.[/QUOTE]

Siis näin minullakin. : /

[QUOTE="vieras";23032251]Ei tarvitse olla varsinaisesti lihava, että tuntee itsensä löysäksi epämukavaksi. Jo pari ylimääräistä kiloa riittää, jos on tottunut olemaan timmissä kunnossa.[/QUOTE]

Eikä tarvita edes ylimääräisiä kiloja saadakseen vääristyneen minäkuvan.

Juu... Luulin minäki olevani suht normaalivartaloinen, mutta valokuvasta vasta tajusin että olinkin ihan luuta ja nahkaa. Kumma juttu miten sen huomaa vasta kuvasta.

Eikä tarvita edes ylimääräisiä kiloja saadakseen vääristyneen minäkuvan.

Ei niin, enkä niin väittänytkään. Mutta tästä tuli mieleen, että miksiköhän tämä vääristynyt minäkuva on hyväksyttävää vain toisinpäin? Eli jos normaalipainoinen luulee itseään lihavaksi, niin on ihan ok sanoa suoraan päin naama, että et ole. Mutta jos löysistynyt pullukka hehkuttaa mahtuvansa edelleen lukioaikaisiin farkkuihin, niin silloin yleensä heti loukkaannutaan jos huomautetaan että farkut ovat venyneet, eivätkä ne jenkkakahvatkaan kovin hyviltä näytä.

[QUOTE="Liila";23032105]Jep. Kuvittelen olevani laihempi kuin olenkaan. Ennen minulla oli timmi urheilijan treenattu kroppa. Kiloja on tullut vain muutama lisää, mutta muoto on muuttunut epäedullisemmaksi ja pinta löysäksi. Silti yritän tunkea itseni edelleen vanhoihin tiukkoihin vaatteisiin. Valitettavasti kuvat (ja peili) kertovat totuuden.

Pitutta on 167 cm ja painoa 60 kg.[/QUOTE]

Sama täällä!

(meinasin laittaa tuon :wave: hymiön, mutta se nauraa, enkä ole tästä asiasta yhtään hyvilläni!)

Yhteistyössä