Onko kukaan muu törmännyt tähän ilmiöön?(Äidin meikkaaminen ym vastaava)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Olen huomannut aika hassun ilmiön tässä puolen toista vuoden aikana kun olen saanut äitiydestä nauttia. Mulla on monia mammakavereita ja taloyhtiön pihalla olen myös tutustunut muihin äiteihin ja heitä nähnyt välillä ja olen huomannut että TOSI monet äidit suhtautuvat piikikkäästi äitiin joka esim. meikkaa. Itse en mielestäni kulje missään aivan järkyttävissä sotamaaleissa (ja mitä sitten vaikka kulkisinkin) mutta meikkaan lähes poikkeuksetta päivittäin. Lisäksi mulle on tosi tärkeää että hiukset ovat siistit, ei tyvikasvua ja muutenkin kutrit ojennuksessa. Tykkään kulkea korkeissa kengissä enkä juurikaan piittaa suoraan sanottuna käytännöllisyydestä vaan mulla on hyvä olo jos tunnen itseni nätiksi. Mutta se, mikä mua ihmetyttää on toisilta äideiltä tuleva, ilkeäkin, piikittely. Mulle on monesti sanottu, että en näytä äidiltä (miltä äidin pitää näyttää?) tai että mun elämänarvot ovat vinksallaan jos käytän aikaa itseni laittamiseen kun voisin käyttää sen ajan lapseni kanssa olemiseen. Musta on kiva laittaa itseäni enkä koe sen olevan millään tavalla lapselta pois. Yksi aika ikävä kommentti minkä iteasiassa kuulin juuri tänään, on se että olen kuulemma lapsellinen kun käytän rahaa omaan ulkonäkööni kun voisin laittaa sen rahan lapseeni. Miksi ihmeessä toiset äidit voivat haukkua (en viitsi tähän kaikkia haukkumajuttuja edes kirjoittaa) sellaisia äitejä jotka tykkäävät meikata tms? Ja miksi ihmeessä äiti ei saisi välittää ulkonäöstään? Katoaako naiseus lapsen myötä?

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Olen huomannut aika hassun ilmiön tässä puolen toista vuoden aikana kun olen saanut äitiydestä nauttia. Mulla on monia mammakavereita ja taloyhtiön pihalla olen myös tutustunut muihin äiteihin ja heitä nähnyt välillä ja olen huomannut että TOSI monet äidit suhtautuvat piikikkäästi äitiin joka esim. meikkaa. Itse en mielestäni kulje missään aivan järkyttävissä sotamaaleissa (ja mitä sitten vaikka kulkisinkin) mutta meikkaan lähes poikkeuksetta päivittäin. Lisäksi mulle on tosi tärkeää että hiukset ovat siistit, ei tyvikasvua ja muutenkin kutrit ojennuksessa. Tykkään kulkea korkeissa kengissä enkä juurikaan piittaa suoraan sanottuna käytännöllisyydestä vaan mulla on hyvä olo jos tunnen itseni nätiksi. Mutta se, mikä mua ihmetyttää on toisilta äideiltä tuleva, ilkeäkin, piikittely. Mulle on monesti sanottu, että en näytä äidiltä (miltä äidin pitää näyttää?) tai että mun elämänarvot ovat vinksallaan jos käytän aikaa itseni laittamiseen kun voisin käyttää sen ajan lapseni kanssa olemiseen. Musta on kiva laittaa itseäni enkä koe sen olevan millään tavalla lapselta pois. Yksi aika ikävä kommentti minkä iteasiassa kuulin juuri tänään, on se että olen kuulemma lapsellinen kun käytän rahaa omaan ulkonäkööni kun voisin laittaa sen rahan lapseeni. Miksi ihmeessä toiset äidit voivat haukkua (en viitsi tähän kaikkia haukkumajuttuja edes kirjoittaa) sellaisia äitejä jotka tykkäävät meikata tms? Ja miksi ihmeessä äiti ei saisi välittää ulkonäöstään? Katoaako naiseus lapsen myötä?

Jep, aivan kun mun näppäimistä.
En tiedä mistä johtuu tekis mieli sanoa että kateudesta , mut en sano :p

No näinhän se tuntuu menevän. Kun Naisesta tulee Äiti, ei hän saa olla enää mitään muuta kun Äiti. Aina voi vedota siihen, että nekin rahat olisi Kunnon Äiti laittanut lapseensa tai senkin ajan kun meikkasit/ajoit säärikarvat olisi Kunnon Äiti leikkinyt lasten kanssa. En käsitä mistä sellainen käsitys on tullut, että naisen on TÄYSIN uhrauduttava lastensa vuoksi tai muuten on epäkelpo.

Ainoa mihin takertuisin on siihen että korkkarit jalassa on puistossa :) Mutta jokainen tyylillään, jos pystyy mekossa ja korkkareissa juoksemaan lasten perässä, leikkimään hiekkalaatikolla, laskemaan pulkalla ja ottamaan itsekin välillä kunnon vauhdit keinussa, niin aina vaan parempi! :D Mä en siihen pysty, mutta hienoahan se on jos joku voi siinäkin tilanteessa olla tyylikäs :)

Useinhan naiseus todellakin katooa äitiyden myötä, joka on sinänsä sääli eikä näin saisi käydä kenellekään. Ehkä se on se kateus joka jyllää? Monella ei raskauskilot lähdekään synnäriltä kun kotiin kävelee, eikä näin ollen ole intoa roikkumahana ja riipputissinä kohentaa muutenkaan itseään kun ne vaatteet ei istu ja kokonaisuus on tällöin ruma. Tälläytyminen ei varmasti ole lapselta pois ja onhan varmasti mukavampaa lapsellakin olla pirteän äidin kanssa kuin äidin, joka ei huolehdi itsestään.

Ps. Itse meikkailen nykyään vain harvoin, vaikka aikaa siihen olisi. En tiedä miksi.

Jos jonnekkin olen menossa, vaikka kauppaan, niin kyllä mä sillon laitan korkeet korot, mutta en kyllä muksujen kanssa pihalle, sillon on kyllä käytännölliset vaatteet, kenkiä myöden, jotka antaa periksi touhuta lasten kanssa, tai vaikka juosta perään.

Tuli mieleen yksi äiti lastensa kanssa uimahallissa. Oli tosi nätti bikineissään, mutta kyllä pisti silmään kun naama norsun veellä seiso altaan reunalla ja kauhisteli kun vettä roiskui, oli täydessä meikissä tukka viimesen päälle laitettuna. Onko siinä lapsillakaan kivaa enään jos äiti huolehtii vaan siitä ettei mene pakkelit suhruun?

No minä ainakin meikkasin - jos jaksoin tai huvitti. Ihan itse tein niin kuin tein. Nyt kun olen töissä, meikkaan aina. Ja kyllä se itsellä aina mielialaa kohentaa, käy suihkussa ja vähän laittautuu. Kotiäitinä ei vaan aina jaksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
No entäs sitten ne mammat jotka tuijottaa nenän vartta pitkin niitä jotka ei meikkaa :whistle:

ja näitäkin muuten on.

On, on nimittäin tullu huomattua, ja auta armias jos sulla sattuu olemaan vielä hiukset ponnarilla ja vanhat kollarit jalassa.. " huoh tuo on varmaan väsyny eikä jaksa pitää huolta itestään" miulle hyvin ominaista kulkee tuolleen. :)

Jollekkii taas ominaista meikata ja pukeutua vimpan päälle kaupoille lähtiissä jokainen taplaa tyylillään :)

Ei, en ole törmännyt tollaseen, ja kukin tavallaan. Jokaisen oma asia on tykkääkö ylipäänsä meikata ja tälläytyä, oli sitten äiti tai ei. Silti en ymmärrä, että se "kauneus" menee järkevyyden edelle.

Ihan varmasti ihmettelen minäkin, jos joku äiti tulee puistoon korkokengissä. Tai jos äiti ei ikinä kovilla pakkasillakaan käytä pipoa tai pyöräillessä kypärää, kun se näyttää typerältä ja kampaus menee pilalle. Äiti vanhempana näyttää ESIMERKKIÄ lapsilleen pukeutumisesta ja muusta.

Mä en kylläkään meikkaa juur ikinä,en sitä kauheesti tehnyt ennen lapsiakaan..joten en siis nytkään viitsi aloittaa...joskus kun siltä tuntuu niin laitan. Hiukset pystyssä en lähde ovesta ulos..mutta talviaika on hyvä kun saa pipon päähän :whistle: Hiukset leikkasinkin juur lyhyeks että tulis edes joskus laitettua muutenkin kuin ponnarille..

Mutta siis laittakoon ne jotka haluavat jne.

En oo huomannut, en mä ketään arvostele vaikka aika vaihtelevalla menestyksellä itseäni laitankin.. Toisena päivänä metsänpeikkolookissa ja toisena siististi laitettuna ja nättinä menossa..

En ole tuollaiseen törmänny ikinä. Tuttava piiriin kuuluu äitejä jotka meikkaa ja sellaisia jotka ei meikkaa - on korkokenkiä ja kuoma-saappaita käyttäviä eikä oo koskaa tullu eteen et joku alkais arvostella toisen pukeutumista tai meikkaamista :o

En ole huomannut vaikka olen aina meikannut.

muoks. en tosin ymmärrä minäkään sellaisia äitejä jotka tulevat leikkipuistoon tai muualle ulkoilemaan korkokengissä ja jossain hepeneissä. Kyllä ulkoiluun kannattaa varata ulkoiluun ja liikkumiseen sopivat vaatteet.

Itse en kamalasti meikkailua harrasta, mutta hiukset pitää olla laitettu hyvin kun ulos mennään. Mut jos lasten kanssa ulkoilen, kesällä päässä lippis tai huivi talvella pipo tai karvalakki

Aika jännä että noin harva on törmännyt samaan ilmiöön? Mä olen huomannut että kyseessä enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Tosi ilkeästikin olen kuullut äitien puhuvan toisistaan, esimerkiksi erästä hyvää ystävääni toiset mammat haukkuivat "horatsun" näköiseksi kun tämä työnteli rattaita joskus lyhyessä (ei kumminkaan mini-) hameessa ja pitkissä saappaissa meikattuna ja laitettuna. Onkohan tämä sitten vaan nuorten mammojen probleema? Mun kaverit on ikäluokaltaan 18-25v. Vaikka toisaalta luulisi että kun ollaan nuorempia, ollaan myös "suvaitsevampia" mikäli se nyt on oikea sana tässä yhteydessä :D

Minun äitini kanssa meikkasi itsensä laittoi hiukset itseltään ojennukseen kulki merkkivaatteissa ja me lapset sitten saatiin kulkea vähän missä sattui ja etenkin jos äitin meikkien ja merkkivaatteiden ostojen jälkeen sattui jäämään rahaa ja meille ostettiin ainakin alesta vaatteet tai pyydettiin joululahjaksi lelujen sijaan vaatteita.
Äitini oli se joka ei viihtynyt hiekkalaatikolla vaan mielummin peilin edessä meikkaamassa ja äitini ei muutenkaan koskaan ollut meille lapsille se leikkivä osallistuva äiti,meillä ei myöskään saanut käydä muita lapsia koska ne sotkevat ja jos nyt yhden kaverin äitini minulta hyväksyi niin nauraminen oli kielletty sillä se on riehumista oman huoneen ovi oli oltava auki ja kuiskuttelu oli kielletty kirjoja sai kirjastosta ja palapelejä meillä ei kummemmin sallittu sen enempiä kuin legojakaan.
Nyt olen itse äiti lapsilleni,laitan toki ripsaria silmiin mutta korkokengät löytyy jalasta vain jos menen autolla kauppaan,
eli olisikohan se syy siinä miksi itsekin nykypäivänä kartan näitä viimisen päälle pakkeloituja 'äitejä' koska harvapa niistä on oikeasti kiinnostunut lapsestaan,tai no siinä vaiheessa on kiinnostusta kun se kultamussukka osaa jotain mitä naapurin kakara ei.

Myös en ymmärrä sitä kun mennään lastenos sairaalaan (siis ihan mikä aihealu lastenpuolelta vain) niin sen sotamaalauksen päälle on vielä peseuydytty hyvin pistävällä hajuvedellä ja tyhmenpikin tajuaa ettei sairaalaan etenkään lastenpuolelle mennä hajuvesisuihkun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi olla:
Minun äitini kanssa meikkasi itsensä laittoi hiukset itseltään ojennukseen kulki merkkivaatteissa ja me lapset sitten saatiin kulkea vähän missä sattui ja etenkin jos äitin meikkien ja merkkivaatteiden ostojen jälkeen sattui jäämään rahaa ja meille ostettiin ainakin alesta vaatteet tai pyydettiin joululahjaksi lelujen sijaan vaatteita.
Äitini oli se joka ei viihtynyt hiekkalaatikolla vaan mielummin peilin edessä meikkaamassa ja äitini ei muutenkaan koskaan ollut meille lapsille se leikkivä osallistuva äiti,meillä ei myöskään saanut käydä muita lapsia koska ne sotkevat ja jos nyt yhden kaverin äitini minulta hyväksyi niin nauraminen oli kielletty sillä se on riehumista oman huoneen ovi oli oltava auki ja kuiskuttelu oli kielletty kirjoja sai kirjastosta ja palapelejä meillä ei kummemmin sallittu sen enempiä kuin legojakaan.
Nyt olen itse äiti lapsilleni,laitan toki ripsaria silmiin mutta korkokengät löytyy jalasta vain jos menen autolla kauppaan,
eli olisikohan se syy siinä miksi itsekin nykypäivänä kartan näitä viimisen päälle pakkeloituja 'äitejä' koska harvapa niistä on oikeasti kiinnostunut lapsestaan,tai no siinä vaiheessa on kiinnostusta kun se kultamussukka osaa jotain mitä naapurin kakara ei.

Myös en ymmärrä sitä kun mennään lastenos sairaalaan (siis ihan mikä aihealu lastenpuolelta vain) niin sen sotamaalauksen päälle on vielä peseuydytty hyvin pistävällä hajuvedellä ja tyhmenpikin tajuaa ettei sairaalaan etenkään lastenpuolelle mennä hajuvesisuihkun jälkeen.

no ei tuota pidä yleistää että meikkaavat äidit eivät välitä lapsestaan!! :kieh:

Uusimmat

Yhteistyössä